Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncepční návrh ultra lehké konstrukce lunárního habitatu
Mazáč, Petr ; Popela, Robert (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním koncepčního návrhu ultralehké konstrukce lunárního habitatu. Začátek práce se věnuje základním údajům o Měsíci a různými návrhy habitatů a měsíčních základen. Následně je představen koncepční návrh a definováno zatížení. Poté je na konstrukci aplikováno zatížení a jsou navrhnuty základní stavební prvky konstrukce, zejména dimenzování nafukovacího prutu. Práce je ukončena návrhem technologie výroby nafukovacího prutu a koncepčními návrhy hlavních konstrukčních uzlů.
Simulace podmínek ve výpočtech aerodynamiky vozidel
Čavoj, Ondřej ; Sloupenský, Zdeněk (oponent) ; Popela, Robert (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Došlo k prověření několika oblastí odchylek CFD výpočtů od měření v tunelu i od skutečné jízdy. Ze srovnání metod simulace rotace kola plyne, že jednodušší stacionární přístupy někdy dokáží nahradit opravdovou rotaci kola, ale mohou být příliš citlivé na natočení kol. Pomocí srovnání proudových polí ve výpočtech a měření byl identifikován spodní úplav za koly jako klíčová oblast zájmu nejen při srovnávání metod, ale pro přesnost výpočtů obecně. Dále bylo prokázáno, že míra detailu pneumatiky a její deformace u kontaktu s vozovkou nemá na shodu s měřením velký vliv. Díky chybě způsobené absencí rotace pneumatiky byla identifikována bočnice pneumatiky jako místo odtržení proudění se zásadním vlivem na proudové pole i silové účinky. Bylo také potvrzeno, že zanedbávání úhlu náběhu při hodnocení aerodynamického odporu způsobuje jeho podhodnocení. Pro přesnější posouzení by bylo vhodné získat data z reálného prostředí i pro horší povětrnostní podmínky. Poslední zkoumanou oblastí byla radiální expanze pneumatiky, která způsobuje pokles koeficientu odporu s rostoucí rychlostí a mění obtékání zádě. Její zanedbávání proto může negativně ovlivňovat aerodynamický vývoj vozu.
Aerodynamic analysis of the Aircar 5.0 flying car prototype
Jánošík, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This thesis focuses on CFD analysis of the Aircar 5.0 flying car prototype. The theoretical part covers basic information about the connection between the aerodynamics of airplanes and cars as well as cars themselves. The computational part begins with the calibration of the mathematical model, continues with the CFD simulations, which have the role to determine basic aerodynamic characteristics of the Aircar in vehicle mode. There are several configurations tested to find out their influence on aerodynamic stability and their advantages and disadvantages are summed up in the conclusion chapter.
Návrh přítlačných křídel pro vůz Formule Student / SAE
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přítlačných křídel pro vůz Formula Student/SAE. V úvodu je představena mezinárodní soutěž Formula Student a jsou zohledněna pravidla, která návrh aerodynamických prvků omezují. Je popsán návrh dvouprvkového přítlačného křídla a jeho ověření pomocí dvourozměrného CFD výpočtu. Také jsou analyzovány silové účinky působící na pohybující se vozidlo a je zohledněn vliv přítlačných křídel na dynamiku vozu.
Optimalizace vrtulí pro bezpilotní prostředky s uvážením hlučnosti
Ecler, Matěj ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vrtulí s cílem snížení jejich hlučnosti. Na základě měření hluku sériových vrtulí byly zhodnoceny hlavní zdroje hluku vrtulí. Následnými 2D simulacemi proudění na jednotlivých profilech po rozpětí listů vrtulí byla zjištěna místa výskytu separačních bublin, které byly identifikovány jako potenciální zdroj hluku. Na základě těchto zjištění byly vrtule opatřeny turbulátorovými páskami o různých rozměrech a byl experimentálně ověřen jejich vliv na hlučnost a účinnost vrtulí. Výsledky měření neprokázaly přínos použitých turbulátorových pásek ke snížení hlučnosti ani ke zvýšení účinnosti.
Aerodynamický návrh nové generace přítlačných křídel formule SAE
Jánošík, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Hlavný zámer tejto práce je aerodynamický návrh novej generácie prítlačných krídel pre monopost Formule Student. Úvodná časť sa zaoberá náhľadom do využitia prítlačných krídel vo Formuli Student a aerodynamickou analýzou všetkých doterajších monopostov tímu TU Brno Racing využívajúcich prítlačné krídla. Druhá časť práce sa venuje návrhu nového zadného prítlačného krídla a jeho optimalizácií pomocou 2D CFD simulácií.
Aerodynamická analýza a návrh úprav podvozkové gondoly letounu L 410 NG
Pukl, Marek ; Hradil, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou proudění kolem podvozkové gondoly letounu L 410 a její následnou aerodynamickou optimalizací. V první části je v rámci kalibrační úlohy zpracována známá geometrie, jejíž parametry byly ověřeny tunelovým měřením, následující části pak zahrnují návrh vlastní optimální geometrie, tvorbu výpočetní sítě a její výpočet a konečné zhodnocení výsledků.
Formula SAE aerodynamic optimization
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This work focuses on wind tunnel testing of a 25% scale model of a Formula SAE race car. In the first part, Formula SAE competition is introduced and role of aerodynamics within this competition is described. That is followed by review of the theoretical background that is relevant to the presented experiment. In the second part, the experiment itself is described and results presented. As part of this work, a six component strain gauge force balance was designed, manufactured, and calibrated. Wind tunnel testing was done in four different configurations to determine the influence of inverted wings and floor with diffuser on aerodynamic performance of the car.
Optimalizace štěrbinové vztlakové klapky letounu
Dvořák, Petr ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat vztlakovou mechanizaci letounu Phoenix Air U-15 tak, aby letoun splňoval požadavky předpisu UL-2 na pádovou rychlost – 65 km/h. Tohoto cíle je dosaženo optimalizací polohy štěrbinové klapky za využití CFD – software Ansys Fluent v6. Práce řeší i optimalizaci klapky pro vzlet a konstrukční řešení vyklápění klapky.
Numerical Study Of Pulsating Jet At Moderately Small Reynolds Numbers
Dolinský, Jiří ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This numerical study is focused on axisymmetric pulsatile jets of moderately small Reynolds numbers and their physics which has not been fully understood so far. The main goal of the thesis is to investigate and assess the effect of introducing time-harmonic velocity component onto the steady velocity component. At first, the steady case was resolved and verified, afterwards the pulsation was introduced and the unsteady solution was carried out. The numerical solution for steady axisymmetric jet has been verified based on asymptotic solution obtained by Hermann Schlichting [44]. Moreover, an original Schlichting's solution was corrected according to an experimental observation obtained by Andrade and Tsien [1], which reduces solution singularity in the near-nozzle area. This correction was proven to be a first-order correction of the original asymptotic solution from a mathematical standpoint by Revuelta et al [36]. The analytical solution was developed in MATLAB while for the numerical simulation, the Ansys Fluent was used and the time-accurate integration of the Navier-Stokes equations based on pressure-correction approach was employed in order to solve the problem. The pulsatile jet was calculated for a set of different parameters in order to assess their impact on the jet evolution. Finally, the possible application in the industry with regards to elimination of pollutants emerging during the combustion process was discussed.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.