Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - základní rozměry - technologie
Lipková, Alica ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem této práce je připravit podklady k realizaci repliky letounu L-40 „Meta Sokol“ splňující požadavky předpisu CS-VLA (Certification Specification for Very Light Aeroplanes). Úvodní část pojednává o odlišnostech a změnách provedených vůči původnímu letounu, nutné k plnění požadované předpisové báze. Jednou z hlavních náplní první části práce je definice základních rozměrů repliky a příprava aerostatických podkladů, včetně kontroly podélné stability. Dalším řešeným úkolem je výběr vhodné pohonné jednotky a výpočet odpovídajících výkonů. Práce dále obsahuje podrobný hmotový rozbor a výpočet centráží, které jsou důležité při řešení stability letounu. Poslední kapitola je věnována stručnému popisu výrobního postupu jednotlivých dílů a pojednává také o možnosti ovlivnění technologičnosti výroby leteckých komponent.
Návrh využití letounu Z 143 Lsi pro akrobatický provoz
Hub, Pavel ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dopadem daných konstrukčních úprav na letoun firmy Zlín Aircraft Z 143 Lsi, jejichž cílem je umožnit provoz letounu v akrobatické kategorii dle předpisu FAR-23. Zásadní částí práce je definice rozmezí letových konfigurací s ohledem na pevnostní omezení a letové výkony letounu. Práce se dále zabývá vlivem těchto změn na provoz v kategoriích normální a cvičná. Poskytnut je také přehled o certifikačních procedurách nutných k umožnění provozu. Cílem práce je poskytnout firmě podklady potřebné k rozhodnutí o vhodnosti konceptu.
Přestavba letounu L-410 pro potřeby hašení požárů
Hlavačka, Miroslav ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou letounu L 410UVP-E20 pro potřeby hašení požárů. Je zde představena činnost letecké hasičské služby v České republice. Práce také řeší využití modifikace pro hlídkovou činnost a pro převoz raněných.
Conversion kit for L-410 cargo version
Jurda, Martin ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
This master‘s thesis deals with the design of a safety barrier for the conversion of the L 410 aircraft to a cargo version. The introduction is focused on the description of the use of the aircraft with the subsequent classification of the proposed reconstruction and the compilation of the necessary changes for the reconstruction of the aircraft according to regulations. The work continues with a conceptual and structural design, which provides detailed structural solutions to the barrier. Another part is the strength verification of the designed barrier parts using FEM calculation. The last chapter is a comparison of the modified aircraft with aircraft of the same category used for cargo transport.
Přestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantu
Jílek, Jan ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem přestavby jednomotorového letounu VUT 051 RAY s elektrickou pohonnou jednotkou na dvoumotorovou verzi letounu s názvem VUT 051 RAY-DUO. V práci byl ověřen rozsah centráží VUT 051 RAY-DUO, dále navržena pohonná jednotka s vrtulí v prstenci, stanoveny výkony letounu a ověřena řiditelnost v režimu selhání jednoho z motorů. Návrh nové pohonné jednotky byl ověřen pevnostní kontrolou závěsů prstence a následně byl sestaven rozpočet na přestavbu.
Návrh letounu VUT 051 RAY s uvážením hybridního pohonu
Zeman, Petr ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hybridního pohonu pro malý letoun. Úvodní část nahlíží do problematiky hybridního pohonu a popisuje jeho současné využití v letectví. V další části práce jsou porovnány letouny VUT 051 RAY a Skyleader 600 a je vybrán letoun s lepšími aerodynamickými charakteristikami. Pro zvolený letoun je navržena vhodná koncepce hybridního pohonu. Na základě zvolené koncepce jsou vypočteny základní letové výkony. Následně je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu se zvolenými komponenty pohonu a jejich uspořádáním. V závěrečné části je navrženo motorové lože elektromotoru a konstrukce pro zástavbu baterií.
Koncepce uspořádání ocasních ploch na letounu
Podhorský, Matěj ; Pejchar, Jan (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce nabízí základní přehled koncepcí uspořádání ocasních ploch. Obsahuje teoretický úvod, který vysvětluje pojmy nezbytné pro pochopení problematiky ocasních ploch. V hlavní části jsou představeny nejpoužívanější koncepce uspořádání ocasních ploch, u každé koncepce je uveden stručný popis konstrukce, výhod a nevýhod a letouny, které danou koncepci používají.
The conception of wing arrangement on aircraft
Líška, Lukáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The subject of this bachelor thesis is the vertical alignment of wing at civil and military aircraft as well as the influence of this choice on aerodynamic, flight and operational characteristics. The aim is to show differences between technical, structural and operational requirements on each type of aircraft and the resulting options for wing placement. The summary of this paper are the advantages and disadvantages of low, mid and high wing airplanes following some examples from daily life.
Koncepce uspořádání pohonné jednotky na letounu
Bauer, Martin ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepcemi umístění pohonných jednotek na letounech. Je zde vytvořen přehled uspořádání pohonných jednotek v jednotlivých kategoriích letounů. V práci jsou uvedeny výhody a nevýhody různých řešení z hlediska aerodynamického, pevnostního, konstrukčního, výkonnostního, provozního a bezpečnostního.
Celokovový letoun kategorie UL a LSA s aplikací moderních avionických, řídících a kontrolních systémů
Kadlčík, Jiří ; Třetina, Karel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem celokovového letounu podle předpisů UL-2 a LSA. Byla provedena rešerše letounů v dané kategorii na trhu. Z tohoto rozboru byla navržena koncepce, kterou se práce dále zabývá. Druhá část práce se zabývá avionickým vybavením letounů. Byl proveden rozbor trhu a byla navržena cesta pro modernizaci vybavení pro malé sportovní letouny kategorií UL a LSA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.