Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 215 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdaňování nemovitostí
Štěpánková, Eva ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr V poslední části této práce bych se ráda věnovala určitému zamyšlení nad úpravou daně z nemovitostí a jejím dalším vývojem. Daň z nemovitostí je již poměrně dlouhou dobu cílem diskusí o nutnosti změny její úpravy, ale dokonce i o její důležitosti, resp.o tom, zda je tato daň skutečně tak důležitá a tak přínosná, aby v našem právním řádu zůstala. Tato daň má pochopitelně své zastánce i odpůrce. Do první skupiny budou nepochybně patřit obce, neboť právě do jejich rozpočtu výnos této daně přímo plyne. Do druhé skupiny pak patří jistě především poplatníci této daně, kteří ji nejednou chápou jako nespravedlivé další zdanění již jednou zdaněného příjmu. Pokusím se tedy podívat na tuto problematiku z obou těchto pohledů. Pravdou je, že daň z nemovitostí jako hlavní zdroj příjmů obecních rozpočtů najdeme téměř ve všech státech EU, což je patrné např. z Tabulky č. 4.1 v knize Financování měst, obcí a regionů 111 , která obsahuje hlavní obecní a regionální daně v EU v roce 2001. Všechny majetkové daně, tedy i daň z nemovitostí, jsou již tradičně chápány jako cena za ochranu majetku. Tedy z jejich výnosů jsou hrazeny náklady na budování policejního a hasičského aparátu. Je to poměrně velmi stabilní a dobře předvídatelný zdroj příjmů obecních rozpočtů (z důvodu nepřemístitelnosti nemovitosti) s velmi malou...
Daňová kontrola
Blažková, Vendula ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Při správě daní se vždy budou střetávat dva základní protichůdné principy - nárok státu na daň na straně jedné a právo daňového subjektu vlastnit majetek na straně druhé. Aby byly naplněny základní požadavky na demokratický právní stát, musí tyto dva principy existovat v rovnováze. Žádný z nich nesmí převýšit ten druhý, přiměřenost by měla být základním interpretačním vodítkem všech norem daňového práva. Nároky na daňovou legislativu tedy nejsou malé, naplnění účelu daňového systému a speciálně daňové správy není lehkým úkolem. V době, kdy v roce 1992 v souvislosti se zaváděním nové daňové soustavy byla potřeba přijmout daňovou procesní normu v rekordně krátkém čase, se zákonodárce s tímto úkolem vypořádal ve formě zákona o správě daní a poplatků. Jak jsem ale ukázala v druhé kapitole této práce, stala se tato norma postupem času v mnoha ohledech nevyhovující. Text zákona o správě daní a poplatků již nesplňuje požadavek takové pregnantnosti, který je na právní normy kladen. Právní jistota i předvídatelnost právní normy je silně narušena. Příčinu vidím zejména v nedostatku časového prostoru na její přípravu a v rychlosti, jakou se obor daňového procesního práva vyvíjí. Nejasnosti vyplývající hlavně z kontextu daňové kontroly v zákoně o správě daní a poplatků sice byly soustavně odstraňovány...
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla z pohledu soudních rozhodnutí
Větvičková, Veronika ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Zamyslíme-li se, zda je opravdu nezbytné, aby povinnost mít sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu za škodu způsobenou provozem vozidla byla zakotvena v zákoně, lze dospět k závěru, že nastavený systém povinně smluvního charakteru je nutností. I přes takto zákonem uloženou povinnost se najdou lidé, kteří provozují svá vozidla bez uzavřené příslušné pojistné smlouvy a kteří dobrovolně postupují riziko způsobení dopravní nehody nepojištěným vozidlem. Zákonem č. 137/2008 Sb. bylo do zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla vloženo ustanovení § 24c, v jehož odstavci prvním je uvedeno: Je-li provozováno tuzemské vozidlo bez pojištění odpovědnosti v rozporu s tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen uhradit Kanceláři příspěvek za dobu, po kterou bylo vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem. Za úhradu příspěvku podle věty první odpovídá společně a nerozdílně s vlastníkem vozidla jeho provozovatel, není-li současně jeho vlastníkem;1 Uvedená povinnost snad bude pro provozovatele a vlastníky vozidel dostatečnou motivací k uzavření pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Jak již bylo uvedeno v úvodu mé práce, v současné době není literatura vztahující se k pojištění odpovědnosti z provozu vozidel dostatečně rozsáhlá a zároveň neexistují publikace, které by odrážely změny...
The Czech National Bank and the national plan of adopting euro in the Czech Republic
Tabačák, Anton ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent) ; Dřevínek, Karel (oponent)
- - 154 - - Záver Téma mojej dizertačnej práce, čiže Česká národná banka a Národný plán zavedenia meny euro v Českej republike, je v istom slova zmysle témou nevyčerpateľnou, keďže sa tento vzťah neustále mení. Táto téma je o to vzrušujúcejšia, a o to je hlbšou studňou na vedecké bádanie, pretože stále žijeme v neistote, kedy a či vôbec pristúpi Česká republika k prijatiu spoločnej európskej meny euro. Táto možno pre iných neistota však, dáva obrovský priestor na vedecké bádanie, z nášho právnického uhlu pohľadu pripravovať možné právne scenáre de lege ferenda, v tejto oblasti. Veď to, ako by sme sa mohli na daný možný právny vývoj pozrieť, z ktorého uhlu pohľadu, na ktoré špecifiká sa zamerať, čo vyzdvihnúť a naopak čo aj opomenúť, nám poskytuje toľko rôznych variácií, že nie je to možné vtesnať do monografie typu dizertačnej práce. Tento objem by úplne ľahko postačil k celoživotnému štúdiu, a aj tak by sme v tejto oblasti, ak by som použil rétoriku indických mníchov, nedosiahli stav ,, všeobecného poznania." Veď aj sami sme dnes svedkami, že európske štáty, ktoré tvoria európske spoločenstvo, sami riešia svoju dilemu, či spoločná európska mena je výhra a či prehra. Či im jednotná mena bude dostatočnou ochranou v dnešných už veľmi pohnutých ekonomických časoch, kedy sme svedkami nebývalých ekonomických...
Struktura daní v ČR ve srovnání s vybranými zeměmi OECD a EU
Kotlán, Igor ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Boháč, Radim (oponent)
V současnosti vrcholí laická i odborná debata na téma fiskální reformy v České republice. Vývoj veřejných financí je podle stanoviska domácích i zahraničních odborníků neudržitelný. Součástí potenciální reformy veřejných financí je pak nezbytně i reforma daňová. V předložené práci jsou analyzovány principiální přístupy k daním a jejich struktuře ze syntetického pohledu právní a ekonomické vědy, který má tradici u českých národohospodářů první republiky. Snaha o propagaci vědeckého a metodologicky vyváženého přístupu je také úkolem práce, a to ve smyslu ontologické, ale také teleologické a normologické gnoseologie. To pak umožňuje modifikovat některá doporučení pro centrální autority v oblasti uplatňování příslušných legislativních změn a daňové politiky. Cílem práce je, na základě vlastní empirické analýzy, reformulovat doporučení pro zákonodárce a tvůrce daňové politiky v ČR ve smyslu legislativních změn de lege ferenda. Závěry práce a návrhy změn lze shrnout do pěti klíčových návrhů. Jedná se o doporučení nezvyšovat celkové daňové zatížení, popř. zajistit jeho snížení, snížit daňové zatížení práce a rekodifikovat příslušné právní předpisy s cílem přesunout daňové břemeno od sociálních odvodů k osobní důchodové dani, mírně zvýšit nepřímé daně, ale pouze DPH, nikoliv daň spotřební, nezvyšovat...
Regulace a právní normy finanční stability členských zemí Eu a Eurozóny
Benáček, Ondřej ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Resumé Tato práce si klade za cíl označit a analyzovat hlavní zdroje ekonomicko-právních nástrojů a procesů, které způsobily finanční krizi ve světě a v Evropě, a dále analyzovat vývoj reakcí v podobě regulačních nástrojů vlád, centrálních bank i soukromého sektoru. Pozornost je věnována i následným dopadům krize, tj. neúměrným státním deficitům, a to jak deklarovaným, tak skrytým. Pro pochopení aktuální situace je popsán a analyzován historický vývoj na poli monetární regulace se zvláštním zaměřením na monetární regulaci a integraci v Evropě, na který stávající opatření reagující na finanční krizi navazují. Zvláštní pozornost je věnována reakcím zemí EU a Eurozóny na šířící se finanční nestabilitu. Závěrem práce je, že většina přijatých nebo navrhovaných opatření, jako je například Fond solidarity, řeší pouze důsledky, ale nikoliv příčiny finanční krize a velká část navrhovaných opatření má jen povahu dočasného odložení náprav hloubkových problémů. Zásadní institucionální příčiny krize, kterými jsou mimo jiné morální hazard, informační asymetrie způsobená vysoce sofistikovanými finančními produkty, selhání corporate governance a propojení mezi veřejnou politikou a soukromými zájmy businessu, nejsou bohužel řešeny dostatečně.
Problematika přímých daní
Čerňanský, Michal ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku přímých daní, a to zejména na nejvíce diskutované problémy v oblasti přímého zdanění. Úvodní část práce je věnována základním finančně právním kategoriím, jakými jsou samotné definování daní, pojem přímých daní, funkce daní, daňový systém a daňová soustava. V práci je nastíněna historie daní od prvopočátku vzniku daní až po současnou právní úpravu. Hlavním stěžejním tématem práce se zabývají kapitoly, které pojednávají o problematice přímých daní. Tyto kapitoly jsou věnovány charakteristice přímých daní v širším slova smyslu. Vhledem k výraznému rozsahu zvolené tematiky se práce věnuje nejvýznamnějším přímým daním a to daním z příjmů včetně právní úpravy de ferenda. Záměrem této diplomové práce nebylo komplexní zpracování všech relevantních aspektů daní z příjmů, ale zejména upozornit na nejvíce diskutované problémy, jakými jsou otázky rovné daně, respektive daňové progrese a vztahy výše zdanění ve vztahu k sociálním aspektům společnosti. V práci též naleznete daňovou problematiku na úrovni EU a komparaci výše zdanění v zemích EU. Na závěr je stručně nastíněn daňový systém nám nejbližší zemi v rámci EU, a to Německu.
Vztahy centrální banky k bankám obchodním
Pastorčák, Jan ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Vztahy centrální banky k bankám obchodním Cílem práce je analýza vztahů centrální banky k bankám obchodním se zaměřením na situaci v České republice. Tato analýza je kritickým zhodnocením stávající právní úpravy a nastiňuje plánované změny, o kterých se v současné době diskutuje. Práce je rozdělena do pěti kapitol včetně úvodu a závěru. První kapitola definuje základní pojmy používané v práci jako je bankovní systém, centrální banka a komerční banky. Tato kapitola je rozdělena do čtyř částí. První část popisuje centrální banku a bankovní systém. Druhá část postavení centrální banky, její funkce a nástroje. Třetí část se zaměřuje na obchodní banky. Poslední část nastiňuje tendence ve vývoji bankovního sektoru. Druhá kapitola charakterizuje subjekty bankovního systému v České republice a je rozdělena do dvou částí. První část popisuje ČNB a její hlavní funkce. Druhá část nastiňuje organizační strukturu obchodních bank v České republice. Třetí kapitola se soustředí na bankovní regulaci a dohled a jejich dělení. První část analyzuje důvody regulace bankovního sektoru. Druhá část se zaměřuje na bankovní regulaci a dohled je v České republice. Třetí část obsahuje úpravu pravidel kapitálové přiměřenosti v rámci mezinárodních dohod Basel I a II. Čtvrtá část hodnotí úroveň bankovní regulace a dohledu v...
Vztahy centrální banky k bankám obchodním
Kubo, Aleš ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabýval problematikou vztahů centrální banky k bankám obchodním. Úvodní část je věnována především výkladu o bankovnímu systému, jenž vytváří prostředí, ve kterém se všechny tyto vztahy odehrávají (lépe řečeno, tyto vztahy jsou součástí bankovního systému). Veškeré vztahy lze pak rozdělit do určitých oblastí. Já jsem se zaměřil na tři oblasti vztahů, které považuji za nejdůležitější. Jedná se o regulaci, dohled a vztahy, ve kterých Česká národní banka vystupuje jako tzv. "banka bank". Tyto tři oblasti tak tvoří jádro mé diplomové práce. Pro doplnění a ilustraci je součástí diplomové práce též příloha. Bez fungujících bank by nebylo dost dobře možné představit si fungující ekonomiku a ekonomický pokrok. Tato závislost je však oboustranná, banky potřebují ke své činnosti fungující ekonomiku. Tak dochází k vzájemnému ovlivňování obou systémů. Banky a další instituce a vzájemné vztahy mezi nimi dohromady vytvářejí bankovní systém. Z toho lze vyvodit závěr, že bankovní systém má dvě navzájem propojené složky - složku institucionální a složku funkční. Jak jsem již uvedl v kapitole o bankovním systému, do institucionální složky bankovního systému spadají jednotlivé banky, členěné podle hlavní náplně činnosti do několika druhů a funkční složka bankovního systému reprezentuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 215 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.