Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí
Matějovská, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie pro populaci žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací byly stávající testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. Do testové baterie byly zařazeny čtyři nově vytvořené testy (test zrakového vnímání, fonologické manipulace, sluchové analýzy a rychlého jmenování) a dva již stávající, které jsou součástí validizační studie (test sluchové diferenciace z Novákovy Diagnostiky specifických poruch učení a subtest Hledání symbolů z Wechslerovy inteligenční škály pro děti). Do výzkumného souboru bylo zařazeno 155 žáků druhého stupně základních škol, 61 dyslektiků a 94 intaktních jedinců. Výsledky ve všech použitých testech se mezi intaktní skupinou a dyslektickou skupinou signifikantně lišily. Mezi skupinami nejlépe diferencoval test fonologické manipulace. Součástí práce jsou korelace mezi jednotlivými testy a vytvořené normy pro obě skupiny. Prezentovaný predikční model byl schopný správně určit 77,4 % "případů" ve vztahu ke kritériu dyslektici - intaktní skupina.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.