|
Realizace preventivního programu Unplugged ve školním roce 2013/2014: Zhodnocení fidelity a spokojenosti žáků
Venzara, Pavel ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá zjištěním míry fidelity a spokojenosti žáků s primárně preventivním programem Unplugged při jeho realizaci ve školním roce 2013/ 2014. Program Unplugged je cílen na žáky 6., případně 7. tříd základních škol a prim a sekund gymnázií, tedy na děti ve věku 12- 14 let. Je složen ze 12 lekcí, které jsou prováděny po přibližně třítýdenních intervalech. Hlavním cílem práce bylo zjistit spokojenost žáků s programem a s jeho jednotlivými lekcemi. Dalšími cíli bylo zmapovat srozumitelnost a subjektivně vnímanou užitečnost programu pro žáky. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkové metody. Za hlavní výsledek práce považuji zjištění vysoké míry zapojení žáků do lekcí, kterých se účastnili a také míru zábavnosti lekcí. U kladných odpovědí na míru zapojení vyšel jejich součet v procentech 76 %. A jako zábavné dětem přišly lekce ve více než 74 % případů. Dalšími důležitými výsledky, které byly zjištěny, jsou vysoká míra srozumitelnosti s instrukcemi jak v lekcích (přes 81 %), tak s instrukcemi v pracovních sešitech, které děti při realizaci programu používaly (více než 74 % odpovědí). Dobré výsledky byly zjištěny také pro užitečnost lekcí. Pouze u necelých 12 % případů totiž dali žáci lekci známku 3, nebo horší. Za podstatné zjištění ještě považuji míru účasti žáků na lekcích programu, která...
|