Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Romský holocaust
Náprstek, Radek ; Kosek, Jan (vedoucí práce) ; Agha, Petr (oponent)
Název práce: Romský holocaust Abstrakt: První část diplomové práce se snaží Romy čtenáři představit. Zaměřuje se na jejich původ, způsob života, zaměstnání, jež v minulosti vykonávali, a rovněž na jejich pojmenování v různých jazycích. Druhá část se soustředí na vybrané instance perzekuce Romů v historii. Podrobněji popisuje antiromské asimilační předpisy vydané za vlády Marie Terezie a jejího syna Josefa II. a také velký proticikánský zátah ve Španělsku v 18. století. Třetí část pojednává o československém zákonu o potulných cikánech vydaném v roce 1928. Soustředí se na historické okolnosti jeho přijetí, analýzu jeho znění a na jeho kritiku z úst tehdejších poslanců. Čtvrtá část cílí na cikánské tábory v Letech u Písku a v Hodoníně u Kunštátu. Zejména pak na rozbor vládních nařízení, na jejichž základě fungovaly, na vznik tábora, jeho správu a fungování, každodenní život vězňů a také na nově vybudovaný památník na území bývalého letského tábora. Pátá část popisuje cikánský tábor v Osvětimi. Podrobněji se zabývá jeho vznikem a popisem, jakož i fungováním a správou, ale také životem a smrtí vězněných Romů. Šestá část pojednává o rasistické filozofii 19. a 20. století a jejím vlivu na nacistickou ideologii. Zabývá se především pojmy rasa, sociální darwinismus a rasová hygiena. Sedmá část je zaměřena...
Romský holocaust jako téma ve výuce na základních školách
NOVÁKOVÁ, Hana
V této bakalářské práci jsem se zabývala problematikou výuky romského holocaustu. V první části práce jsem rozebrala současné diskuze na téma romského holocaustu, přičemž jsem se soustředila na debatu o tom, zda se v případě táborů v Letech u Písku a Hodoníně u Kunštátu za II. světové války jednalo o tábory "koncentrační" či "pracovní" analyzovala jsem například výroky politika Tomio Okamury a reakce, které tyto výroky vyvolaly. Hlavním cílem práce je zkoumání, jakým způsobem (a zda vůbec) je téma romského holocaustu obsaženo ve školském kurikulu. Ve druhé části práce jsem se zaměřila na informovanost o daném tématu na školách a vše jsem doložila na případové studii ze základních škol v Třebíči, kde jsem kombinací kvantitativních a kvalitativních metod sběru dat zkoumala, zda je toto téma na vybraných školách vyučováno, a jakým způsobem.
Osud Romů v Československu mezi léty 1918 - 1945 pohledem zničení osady Bohusoudov.
HAVLÍK, Vladimír
Práce se zabývá obecnou situací Romů na území nově vzniklého Československa mezi léty 1918 - 1945 na konkrétním příkladu romského usídlení v Bohusoudově. Úvodní část je věnovaná příchodu romských etnik na naše území a okolnostem vzniku romské osady v Bohusoudově. Následuje přiblížení stavu romské populace v Československé republice z pohledu právního rámce, obživy, kriminality, školní docházky a náboženského vyznání. Tento obraz je doplňován o poměry z Bohusoudova. Další kapitola práce se zaměřuje na genocidu romského obyvatelstva probíhající v táborech nucené koncentrace Hodonín u Kunštátu a Auschwitz II-Birkenau. Druhá část práce je věnována anketnímu šetření mezi současnými občany okolních obcí zjišťujícímu povědomí o historii a životě zaniklé romské komunity v Bohusoudově. Příloha práce nabízí soubor dochovaných textů z Bohusoudova a jmenný seznam obětí z této osady.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.