Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační strategie Evropského parlamentu v Bruselu na příkladu role-play game v Parlamentariu
Vlčková, Jana ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Komunikace Evropského parlamentu s veřejností se odehrává různými způsoby a na různých úrovních. V této diplomové je předložena analýza komunikace Evropského parlamentu prostřednictvím role-play game v bruselském Parlamentariu. Simulační hra legislativního procesu Evropské unie je dostupná ve všech úředních jazycích EU a je orientovaná převážně na publikum ve věku od 15 do 18 let. Její analýza v této práci vychází z teorie politické komunikace a politického marketingu, a zároveň z konceptu role-play game jako výukového prostředku. Metodou pro analýzu role-play game v Parlamentariu jako způsobu komunikace Evropského parlamentu je etnografický výzkum a jeho dílčí metody, zejména zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření, dále doplněné o obsahovou analýzu materiálů hry. Jsou představeny způsoby propagace role-play game v Parlamentariu, následně je přiblížen průběh této hry a analyzován její text, aby nakonec mohly být ilustrovány způsoby recepce této aktivity. Práce tak reflektuje, do jaké míry je role-play game úspěšným prostředkem komunikace Evropského parlamentu s mladým publikem.
The language of Dungeons & Dragons: a corpus-stylistic analysis
Košťál, Tomáš ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
Cílem této práce je popsat jazyk stolní hry na hrdiny (tabletop role-playing game) Dungeons & Dragons. Práce vychází z existujících teorií zabývajících se studií textů z pohledu registru, tvorby vyprávění a nástrojů a metod k analýze textů za pomoci korpusů. K analýze hry kombinuje kvantitativní (analýzy n-gramů a slovních seznamů za pomoci konkordancí a kolokací) a kvalitativní metody (subjektivní interpretace vybraných rysů stavěných na osobní zkušenosti s materiálem). Hru Dungeons & Dragons reprezentuje korpus, který sestává z 29 po sobě jdoucích epizod internetového pořadu, jenž se věnuje hraní této hry, Critical Role. Analýza registru přináší funkční interpretaci situačních i všudypřítomných jazykových rysů hry; v druhé části analýzy se pak zkoumají jazykové prostředky, jimiž se dosahuje účinek vyprávění a míra jakou se na tvorbě vyprávění podílejí jednotlivé druhy účastníků hry. Práce také ukazuje, že některé výsledky se dají zobecnit na celý žánr her na hrdiny, jehož je hra Dungeons & Dragons ikonickým příkladem. V poslední řadě tato práce vyhodnocuje, jak vhodné jsou užité analytické metody pro studium daného typu textu.
Komunikační strategie Evropského parlamentu v Bruselu na příkladu role-play game v Parlamentariu
Vlčková, Jana ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Komunikace Evropského parlamentu s veřejností se odehrává různými způsoby a na různých úrovních. V této diplomové je předložena analýza komunikace Evropského parlamentu prostřednictvím role-play game v bruselském Parlamentariu. Simulační hra legislativního procesu Evropské unie je dostupná ve všech úředních jazycích EU a je orientovaná převážně na publikum ve věku od 15 do 18 let. Její analýza v této práci vychází z teorie politické komunikace a politického marketingu, a zároveň z konceptu role-play game jako výukového prostředku. Metodou pro analýzu role-play game v Parlamentariu jako způsobu komunikace Evropského parlamentu je etnografický výzkum a jeho dílčí metody, zejména zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření, dále doplněné o obsahovou analýzu materiálů hry. Jsou představeny způsoby propagace role-play game v Parlamentariu, následně je přiblížen průběh této hry a analyzován její text, aby nakonec mohly být ilustrovány způsoby recepce této aktivity. Práce tak reflektuje, do jaké míry je role-play game úspěšným prostředkem komunikace Evropského parlamentu s mladým publikem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.