Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 306 záznamů.  začátekpředchozí268 - 277dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce učitele - školního metodika prevence
HENDRICH, Jan
Diplomová práce se zabývá tématem prevence rizikového chování na základních školách. Konkrétně se zaměřuje na učitele, kteří působí na pozici školních metodiků prevence a na úroveň jejich pociťované připravenosti vzhledem k jejich povinnostem specifikovaným v příslušné vyhlášce. Cílem je také identifikovat možnosti pro zlepšení jejich práce na poli školní prevence.
SOCIÁLNĚ PREVENTIVNÍ PROGRAMY PRO DĚTI A MLÁDEŽ V ČESKÉ REPUBLICE
HRUBANTOVÁ, Šárka
Tématem bakalářské práce jsou Sociálně preventivní programy pro děti a mládež v České republice. V teoretické části práce se zpočátku zaměřuji na nejčastější formy rizikového chování, které se u dětí vyskytují, jejich příčiny a prevenci. Posléze se zabývám popisem konkrétních sociálně preventivních programů, které jsou v České republice realizovány, a orientuji se na jejich spojitost s dobrovolnictvím. V praktické části byly stanoveny dva cíle. Zmapovat sociálně preventivní programy pro děti a mládež v České republice a zjistit, zda jsou realizovány dle daných pravidel či existují jejich modifikace. Abych dosáhla stanovených cílů, provedla jsem kvantitativní výzkum pomocí dotazníků. Sběr dat proběhl v měsíci březnu a dubnu 2012 v nestátních neziskových organizacích, které programy realizují. Ze 43 odeslaných dotazníků se výzkumu zúčastnilo 22 respondentů. Z výzkumu museli být 4 respondenti vyřazeni, protože se nejednalo přímo o sociálně preventivní programy. Zmapovala jsem, jakým způsobem jsou programy realizovány. Výsledky výzkumu ukazují, že nejrozšířenější z programů v České republice jsou Program Pět P a Program pro mládež Cena vévody z Edinburghu. Všechny organizace uvedly, že mají vytvořenou vlastní metodiku, kterou se při realizaci programu řídí. Výzkum poukazuje i na programy, které jsou postaveny na bázi dobrovolnosti, nebo takové, kde dobrovolníci nemusí splňovat podmínku plnoletosti. V tomto případě se jedná o modifikace hlavních programů Lata a Pět P. V některých městech se potýkají s nedostatkem klientů, někde naopak s jejich nadbytkem. Navrhla jsem možnost vytvoření lepší propagace ve městech, kde mají málo klientů a zvýšení spolupráce se školami a s organizacemi, které pomáhají např. sociálně slabým rodinám. Bakalářskou práci mohou využít organizace realizující sociálně preventivní programy nebo ji lze použít k informování široké veřejnosti o těchto programech.
Preventivní aktivity na 2. st. ZŠ z pohledu jejich aktérů
PINDROCHOVÁ, Věra
Tato diplomová je teoreticko-empirického provedení. Tematicky se zabývá primární prevencí rizikového chování na základních školách, především na 2. stupni. Teoretická část práce je zaměřena zejména na charakteristiku rizikového chování a jeho primární prevenci. Dále popisuje vztah učitele a žáka, specifika třídního kolektivu, zásady efektivní komunikace a třídní klima. Praktická část byla zpracována pomocí dotazníkového šetření, jehož získané údaje nám měly poskytnout informace o pohledu žáků a učitelů na problematiku rizikového chování a na preventivní aktivity realizované na vybraných ZŠ ve spolupráci s externími lektory. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje žáků a učitelů k takovéto podobě primární prevence.
Problematika evaluace minimálních preventivních programů na základních školách Jihočeského kraje
NEUWIRTH, Jan
Práce se zabývá problematikou evaluace minimálních preventivních programů na základních školách. Teoretická část vymezuje rizikové chování a jeho druhy, kterým se preventivní programy snaží předcházet.Dále představuje prevenci jako takovou a zásady efektivity prevence a její evaluaci. Praktická část je sestavena jako návrh postupu při praktickém evaluování minimálních preventivních programů.
Úloha metodika prevence v souvislosti se sociálně patologickými jevy na základních školách
KECLÍKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá různými pohledy na primární prevenci projevů rizikového chování v prostředí základních škol. V popředí zájmu práce je pak úloha samotného školního metodika prevence. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na prevenci rizikového chování a úlohu metodika prevence na základních školách. Teoretická část charakterizuje sociální patologii, sociální deviaci a sociální normu. Vymezuje pojem rizikové chování a popisuje vybrané projevy rizikového chování, které se ve školním prostředí vyskytují nejčastěji. Zaměřuje se na prevenci rizikového chování a charakteristiku základních škol v České republice. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden na třech základních školách v Jihočeském kraji. Prostřednictvím metody dotazníku a osobních rozhovorů mapuje pohledy žáků osmých a devátých tříd, rodičů, ředitelů a samotných metodiků prevence na primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách.
Drogová závislost a prevence na střední škole
STEHLÍK, Petr
Tématem bakalářské práce je drogová závislost a prevence na střední škole. V první polovině práce se nejprve seznámíme s obdobím, které je charakteristické pro žáky navštěvující střední školu a to adolescence. Následně přiblížíme základní pojmy objevující se na drogové scéně a uvedeme charakteristiku nejčastěji zneužívaných drog adolescenty. V druhé polovině práce seznamuji čtenáře s druhy závislostí a možné prevenci, která ovlivňuje dnešní žáky a nejen je. Praktická část byla zaměřena na zneužívání drog a prevenci mezi žáky střední školy.
Rizikové chování mládeže a zaměření preventivních programů na Střední škole zemědělské a potravinářské v Klatovech
SMOLÍKOVÁ, Marie
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část seznamuje čtenáře s cílovou skupinou v období dospívání se svými specifiky a zvláštnostmi, včetně nejčastějších projevů rizikového chování. Jsou zde uvedeny možnosti primární prevence ve školním prostředí a přehled činností, které mají učitelé a škola v prevenci rizikového chování mládeže. Praktickou část tvoří výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkové metody. Cílem tohoto výzkumu bylo zjištění, zda a do jaké míry mají žáci Střední školy zemědělské a potravinářské v Klatovech osobní zkušenost s projevy rizikového chování na škole. Hlavním cílem však bylo zjištění, zda jsou žáci spokojeni s nabídkou preventivních programů, případně o jaká témata preventivních programů mají žáci největší zájem.
Současný trend tematického zaměření programů primární prevence rizikového chování z pohledu žáků základních škol v regionu Písek a Milevsko
ŽILÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část seznamuje čtenáře s cílovou skupinou v období dospívání. Základní terminologií a jejím ukotvením v pedagogice, sociální práci. Popisuje rizikové faktory a rizikové chování. Nezapomíná na klasifikaci primární prevence v prostředí školy. Charakterizuje minimální preventivní program, se kterým souvisí funkce školního metodika prevence a efektivní primární prevence. Praktická část vycházela z dotazníkového šetření, kdy cílovou skupinu reprezentovali žáci 6. tříd Základní školy Edvarda Beneše Písek a 1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko. Formulované otázky byly přizpůsobeny věkově skupině a koncipovány tak, aby došlo k zjištění, o jaká témata mají žáci programů primární prevence rizikového chování největší zájem. V závěru se práce věnuje výsledkům výzkumu, které propojuje s teoretickou částí.
Motivace drogově závislých k léčbě v souvislosti s vyhledanou pomocí
SUCHELOVÁ, Markéta
Tato práce se zabývá problematikou uživatelů drog v návaznosti na vyhledávané služby, prostřednictvím kterých se stanovovala motivace ke změně a následně k léčbě. Práce je rozdělena na praktickou část a praktickou část, ve které jsou shrnuty výsledky výzkumu. V teoretické části jsou zpracována vybrané kapitoly vztahující se k tématu, protože je velmi obtížné celou problematiku drogových závislostí obsáhnout v potřebné formě do omezené teoretické části. Nejdříve je popisován současný stav užívání ilegálních drog v České republice, na něž navazuje kapitola zabývající se léčbou osob závislých na drogách, a to i ve spojení s výskytem infekčních chorob v drogové subkultuře. Samozřejmou součástí teoretické části jsou rizikové faktory vedoucí k užívání drog a současně jsou vymezeny základní pojmy. Následující kapitola se zabývá vybranými modely vzniku drogové závislosti a je rozšířena o problematiku mezioborového přístupu. Dále je popsán systém záchytu a léčebné péče pro osoby závislé na nealkoholových drogách, kde vstupní program tvoří terénní program. Na to navazuje popis činnosti a poslání kontaktních center a tím je uzavřena kapitola tzv. nízkoprahových zařízení. Navazující složkou péče jsou programy již s vyšším prahem dostupnosti jako jsou denní stacionáře a ambulantní péče. Stejnou měrou jsou popsána další zařízení návazné a to již léčebné péče, jako je detoxifikační jednotka a vlastní ústavní léčba. Závěr teoretické části tvoří teoretická východiska u modelů léčby drogové závislosti. Vlastní výzkum probíhal v regionu Jižních Čech, byl prováděn šetřením v terénu, kde byli respondenti vybíráni na základě kvótního výběru. Vlastní výzkum byl proveden polořízenými rozhovory s uživateli nealkoholových drog a to drog s vysokou mírou společenské nebezpečnosti. Zároveň respondenti museli aplikovat drogu injekčně. Základní výzkumný soubor tvořilo 60 respondentů a jejich výpovědi byly dále statisticky zpracovány za účelem potvrzení či vyvrácení předem stanovených hypotéz. Jak z výše uvedeného vyplývá, byl proveden výzkum kvantitativní. V diskuzi jsou souborně zpracovány výsledky s diskuzí s autory uvedenými v teoretické části. Vlastní práce je dále zpracována v závěru, kde jsou stanovena určitá doporučení na základě zjištěných výsledků.
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ U ŽÁKŮ ZŠ A JEHO PREVENCE
JÁNKOVÁ, Michaela
Rizikové chování dětí a dospívajících je velmi aktuální téma, které zaznamenává vzestupnou tendenci. Primární prevencí tohoto negativního chování se společnost snaží předcházet jeho vzniku a rozvoji. Bakalářská práce se zabývá výskytem rizikového chování u žáků základní školy. Je zaměřena na zkušenosti žáků s pitím alkoholu, kouřením tabákových výrobků a marihuany. Teoretická část vymezuje základní pojmy sociální patologie, popisuje období puberty, vybrané formy rizikového chování a jeho prevenci. Cílem této práce bylo zmapovat výskyt projevů rizikového chování ? užívání návykových látek. Dalším cílem bylo popsaní metod a forem jeho prevence. K jejich splnění byla prostřednictvím praktické části použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníkového šetření na ZŠ Pohůrecká v Českých Budějovicích a analýza dat interních dokumentů této školy. Výsledky byly interpretovány pomocí grafů a tabulek. Byly také porovnávány s některými výzkumy z minulých let. Z výzkumu vyplývá nárůst v užívání návykových látek a stále snižující se věková hranice první zkušenosti s nimi. V souvislosti s alkoholem uvedli žáci první užití již v 9 letech a věk první cigarety v 10 letech. Za alarmující považuji výraznou zkušenost žáků s opilostí. Výzkum dále ukazuje vysokou dostupnost tabákových výrobků, jelikož téměř polovina dotázaných uvedla, že si cigarety v obchodě bez problémů zakoupí. U marihuany se ukázala zkušenost u čtvrtiny žáků 2. stupně základní školy. Jako zdroj prevence jednoznačně v největší četnosti žáci uváděli školu. Výsledky práce by mohly být využity jako podklad pedagogickému sboru pro jejich aktuální přehled o výskytu těchto forem rizikového chování, pro potřeby výuky a pro další výzkum v rámci zefektivnění prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 306 záznamů.   začátekpředchozí268 - 277dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.