Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ U ŽÁKŮ ZŠ A JEHO PREVENCE
JÁNKOVÁ, Michaela
Rizikové chování dětí a dospívajících je velmi aktuální téma, které zaznamenává vzestupnou tendenci. Primární prevencí tohoto negativního chování se společnost snaží předcházet jeho vzniku a rozvoji. Bakalářská práce se zabývá výskytem rizikového chování u žáků základní školy. Je zaměřena na zkušenosti žáků s pitím alkoholu, kouřením tabákových výrobků a marihuany. Teoretická část vymezuje základní pojmy sociální patologie, popisuje období puberty, vybrané formy rizikového chování a jeho prevenci. Cílem této práce bylo zmapovat výskyt projevů rizikového chování ? užívání návykových látek. Dalším cílem bylo popsaní metod a forem jeho prevence. K jejich splnění byla prostřednictvím praktické části použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníkového šetření na ZŠ Pohůrecká v Českých Budějovicích a analýza dat interních dokumentů této školy. Výsledky byly interpretovány pomocí grafů a tabulek. Byly také porovnávány s některými výzkumy z minulých let. Z výzkumu vyplývá nárůst v užívání návykových látek a stále snižující se věková hranice první zkušenosti s nimi. V souvislosti s alkoholem uvedli žáci první užití již v 9 letech a věk první cigarety v 10 letech. Za alarmující považuji výraznou zkušenost žáků s opilostí. Výzkum dále ukazuje vysokou dostupnost tabákových výrobků, jelikož téměř polovina dotázaných uvedla, že si cigarety v obchodě bez problémů zakoupí. U marihuany se ukázala zkušenost u čtvrtiny žáků 2. stupně základní školy. Jako zdroj prevence jednoznačně v největší četnosti žáci uváděli školu. Výsledky práce by mohly být využity jako podklad pedagogickému sboru pro jejich aktuální přehled o výskytu těchto forem rizikového chování, pro potřeby výuky a pro další výzkum v rámci zefektivnění prevence.

Viz též: podobná jména autorů
3 Janková, Markéta
12 Janková, Martina
12 Jánková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.