Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální sítě v podnikové praxi a problematika jejich implementace
Uhlíř, Michal ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Cílem této práce je poskytnou vhled do problematiky podnikových sociálních sítí jako nástrojů typu ESN (Enterprise Social Network), dalších kolaborativních nástrojů a nástrojů sociální interakce, které mohou jejich uživatelům usnadnit jednotlivé pracovní úkony a zároveň tak přispívat k celkovému zvýšeni efektivity společnosti. Dále pak nabídnout seznámení s jejich nabízenými funkcemi a vlastnostmi, robustnostní a jednoduchostí, výhodami a nevýhodami. Zároveň nabízí praktický návod jak postupovat při implementaci podnikové sociální sítě, či jiného nástroje sociální interakce v praxi a čeho se zároveň vyvarovat. Celá práce je koncipována do tří částí, které jsou logicky propojeny. První část je teoretickou, kde je probrána základní problematika sociálních sítí jako takových. V druhé části je probrán pojem podnikových sociálních sítí, problematika jejich implementace a zároveň jsme seznámeni hlavními produkty na trhu. Třetí částí je vyhodnocení průzkumu o využívání sociálních sítí v podnikové praxi. Práce tak přináší komplexní náhled do problematiky podnikových sociálních sítí a jejich implementace.
Přínosy podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci
Blahout, Jan ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Vais, Vladimír (oponent)
Táto práce je zaměřená na přínosy podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci. Na začátku práce je definován pojem interní komunikace, dále jsou uvedeny cíle a trendy interní komunikace. Poté je charakterizováno, co to jsou podnikové sociální sítě a jak se liší od veřejných sociálních sítí. Je uvedeno několik příkladů podnikových sociálních sítí a jejich vlastností. V praktické části je terénní výzkum, který zkoumá problémy v interní komunikaci. Na základě výsledků dotazníku jsou navrhována a diskutována možná řešení zjištěných problémů.
Podnikové sociální sítě - kritické faktory úspěchu
Šlahař, Dominik ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Feige, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Podnikové sociální sítě -- kritické faktory úspěchu se, jak už její název napovídá, zabývá oblastí podnikových sociálních sítí, především jejich zaváděním do pod-niků. Jelikož se jedná o relativně novou technologii, nestačila se ustálit ani terminologie, ani principy, na základě kterých podnikové sociální sítě fungují. Proto jsem si jako cíl práce určil zjištění, jaké kritické faktory vedou k úspěchu zavádění podnikových sociálních sítí do podniků. Tyto faktory jsem čerpal z dostupné literatury a vydaných článků od zahraničních autorů, a proto bylo nutné ověřit platnost těchto faktorů i v českém prostředí. Druhým cí-lem práce byla kategorizace kritických faktorů úspěchu zavádění podnikové sociální sítě do podniku za pomoci Metodiky Adopce a adaptace sociálních sítí. K naplnění prvního cíle došlo rešerší dostupných prací týkajících se této problematiky. Zís-kané kritické faktory úspěchu jsem za pomocí syntézy prostřednictvím shlukové analýzy sloučil do podoby unikátních shluků kritických faktorů úspěchu. Pro ně jsem za pomoci dotazníku nebo interview zjišťoval jejich relevanci v podmínkách českého prostředí. K naplnění druhého cíle jsem použil kategorizaci podnikových sociálních sítí, která je uve-dená v Metodice Adopce a adaptace sociálních sítí. Jednotlivé shluky kritických faktorů úspěchu jsem do konkrétních kategorií přiřazoval metodou párového porovnávání. Výsledkem této práce je souhrn 20 unikátních kritických faktorů úspěchu, které jsou dle průzkumu označeny za relevantní z pohledu jejich vlivu na úspěšnost zavádění podniko-vých sociálních sítí do podniku. Zároveň díky této práci došlo k rozšíření Metodiky Adop-ce a adaptace sociálních sítí o pohled kritických faktorů úspěchu. Kapitoly 2, 3 a část kapitoly 4 mají výkladový charakter. Jejich cílem je vymezit všechny důležité pojmy, které se v práci objevují a zařadit je do kontextu. Druhá část kapitoly 4 se věnuje rešeršní práci při hledání kritických faktorů úspěchu zavádění podnikových sociál-ních sítí do podniku a následně jejich sloučení do unikátních shluků. Kapitola 5 se věnuje ověření relevance těchto shluků v českém prostředí a kapitola 6 přináší kategorizaci ověře-ných shluků na základě Metodiky Adopce a adaptace sociálních sítí.
Potential of Enterprise Social Network to support Green ICT
Michalovčik, Jozef ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práca popisuje sociálne siete ako nový nástroj, ktorý ovplyvnil spôsob, akým ľudia využí-vajú internet a navzájom komunikujú. Túto pomerne novú technológiu a trend vykresľuje po technologickej stránke, ktorá je v súlade s Green ICT. Detailne popisuje prínosy virtua-lizácie, cloud computingu či webu 2.0, ktoré túto inováciu umožnili. Na druhej strane vy-kresľuje sociálne siete zo sociologického hľadiska ako prirodzený vývoj, ktorý nevyžaduje razantnú zmenu správania sa používateľov. Ide len o ďalší krok vo vývoji nástrojov komu-nikácie a výmeny informácií. Vyčleňuje podnikové sociálne siete a ich potenciálne uplat-nenie v rámci podniku, a to na podporu jeho chodu, podporu komunikácie, zdieľania dokumentov a informácií či podporu riadenia a manažérskeho rozhodovania. Analyzuje a vzájomne porovnáva súčasne dostupné podnikové sociálne siete čím vytvára viackriteriálnu maticu, ktorá firmám poskytuje návod a pomôcku pri výbere konkrétneho nástroja podľa ich preferencií. Zároveň na základe vzorových aktivít a situácií z projektového manažmentu porovnáva komunikáciu pomocou podnikovej sociálnej siete s komunikáciou cez email. Na týchto príkladoch demonštruje mieru pridanej hodnoty použí-vania podnikových sociálnych sietí znalostnými pracovníkmi, v podobe efektívnejšieho fungovania a zvýšenia zamestnaneckej spokojnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.