Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 602 záznamů.  začátekpředchozí593 - 602  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.
Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy
FITTLOVÁ, Michala
Poruchy příjmu potravy patří k závažným zdravotním problémům a jejich prevalence neustále narůstá, u dětí představují závažný problém a to z důvodu, že by je u nich málokdo očekával. Boj s touto nemocí je složitý. Nejsnadnější je těmto poruchám příjmu potravy (mentální anorexii a mentální bulimii) předcházet cílenou primární prevencí a to na základních školách a v rodině. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definování mladšího školního věku. Další část práce je věnována charakteristice poruch příjmu potravy a prevenci u dětí a mládeže. Poslední část teorie se zabývá správnou výživou dětí. Výzkum je rozdělen na dvě části. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita technika e-mailového dotazování. Otázky byly určeny pro základní školy v Jihočeském kraji. V kvalitativním výzkumu byl použit polořízený rozhovor s rodiči dětí mladšího školního věku. Prvním cílem práce bylo zmapovat možnosti primární prevence v rámci poruch příjmu potravy v Jihočeském kraji na vybraných základních školách. Druhým cílem bylo zjistit názory rodičů na problematiku poruch příjmu potravy. Oba cíle byly splněny. Hypotéza I měla doložit, že v rámci základních škol není cílená primární prevence u dětí mladšího školního věku v problematice poruch příjmu potravy zajišťována. Hypotéza II měla potvrdit, že chybí nabídka uceleného vzdělávání pro pedagogy v problematice poruch příjmu potravy. Obě tyto hypotézy se rovněž potvrdily. Z kvalitativního výzkumu {--} polostandardizovaného rozhovoru vyplynuly dvě hypotézy. Hypotéza III: Je potřeba zvýšit informovanost v oblasti výskytu Poruch příjmu potravy. Hypotéza IV: Zdravá výživa je pouze jedním z důležitých aspektů prevence. Bakalářskou práci na téma {\clqq}Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy`` jsem si vybrala proto, že v poslední době je toto téma velmi aktuální a konečně se o něm začalo veřejně mluvit a zajímá mě, jaké možnosti primární prevence existují a zda jsou využívány.
Rozvoj nejen výtvarné tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci PVČ (projekt pro školní družinu)
VADOVÁ, Michaela
Práce má dvě části {--} teoretickou, ve které jsou objasněny pojmy související s rozvojem tvořivosti a faktory, které proces rozvíjení tvořivosti ovlivňují. Výtvarný projekt je druhou, praktickou částí s úvodem a vysvětlením struktury. Výtvarný projekt je inspirován linií pohádky Malý princ a zahrnuje jak prosociální témata, tak tvořivé činnosti z mnoha uměleckých oblastí včetně jejich prolínání a vzájemného doplňování.
Výběr vhodných volnočasových aktivit s ohledem na psychický a fyzický vývoj jedince
VAŠINOVÁ, Marie
Práce se zabývá výběrem činností pro děti mladšího školního věku na základě vývojových charakteristik. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly vybrané oblasti volného času, které jsou pro tuto práci důležité, dále instituce zabývající se výchovou ve volném čase, a také již zmíněné charakteristiky mladšího školního věku. Praktická část obsahuje návrh týdenního plánu činností pro školní družinu, přizpůsobenou mladšímu školnímu věku. Při plánování a přípravě činností pro děti je důležité dbát na zvláštnosti a charakteristiky příslušného věku.
Monitorování účasti mládeže ve věku 9 - 11 let ve sportu a pohybové aktivitě v horských oblastech Jihočeského kraje\\
FUKSOVÁ, Iveta
Tato diplomová práce informuje o životním stylu dívek a chlapců zkoumané věkové skupiny (9 {--} 11 let) na Šumavě a v podhůří Šumavy. Výzkumu se zúčastnilo 249 probandů, z toho 110 dívek a 139 chlapců. Dotazníkovou formou byla zjištěna účast ve sportech a preferované volno-časové aktivity. Při testování fyzické zdatnosti byly použity motorické testy z baterie Unifit-test (6-60): skok daleký z místa, leh-sed, člunkový běh, vytrvalostní běh. Předmětem somatického měření byla: váha, výška, součet tří kožních řas. Výsledky práce jsou uvedeny v grafech a tabulkách.
Názor dětí mladšího školního věku na zdraví, pohyb a sport\\
HARENČÁKOVÁ, Petra
Cílem této diplomové práce je zjistit vztah dětí mladšího školního věku ke zdraví, výživě, pohybu, sportu a zdravému životnímu stylu. Dálé práce poukazuje na důležitost vlivu rodiny, školy a prostředí, ve kterém žijí a vyvíjejí se. Předmětem zkoumání byli žáci základních škol, konkrétně druhých tříd, ve věku 7 - 8 let. Ke Zkoumání byla použita metoda písmeného dotazování. Výzkum ukázal, že ke sportu děti mají převážně kladný vztah. Dále z výzkumu vyplynulo, že rodiče u dětí rozvíjejí správné návyky ke zdravé výživě a zdravému životnímu stylu a děti těmto pojmům rozumí a chápou je.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.
Optimalizace psychického stavu a správného držení těla u žáků mladšího školního věku prostřednictvím tanečních pohybových aktivit\\
MIKEŠOVÁ, Dana
V dnešní době volný čas dětí vyplňuje především televize a počítače. Pobyt venku na čerstvém vzduchu většinu z dětí příliš neláká. Z toho důvodu přibývá dětí se zdravotními obtížemi. Diplomová práce se proto zabývá možností ovlivnění držení těla a psychického stavu u dětí mladšího školního věku pomocí tanečních pohybových aktivit pokud jsou prováděny pravidelně. Teoretická část zahrnuje nejen charakteristiku období žáků mladšího školního věku z hlediska motorického vývoje, poznatky o lidském těle, vymezení lidového tance a jeho vztah k současnosti, ale i přehled použitých testových metod. Výzkumná část se věnuje rozboru použitých psychologických a fyziologických testů u tří skupin dětí pořízených během šestiměsíčního intervenčního programu. Cílem práce bylo zjistit, zda prostřednictvím pravidelných tanečních pohybových aktivit dojde ke zlepšení psychického stavu u dětí mladšího školního věku.
Zjištění stavu mimoškolní organizované tělesné výchovy a sportu dětí předškolního a mladšího školního věku - České Budějovice
NOVÁK, Radim
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit stav sportovních organizací, věnující se pohybovým aktivitám pro děti předškolního a mladšího školního věku v Českých Budějovicích. Dává si za úkol zjistit základní informace o struktuře, zázemí a činnosti jednotlivých organizací. Vytvořit jejich přehled a za pomoci internetových stránek zveřejnit získané informace široké veřejnosti. Práce by měla být přínosem hlavně pro rodiče dětí, kteří hledají pro své děti vhodnou mimoškolní pohybovou aktivitu.
Nabídka zájmových činností pro děti mladšího školního věku v málotřídních školách v okrese Český Krumlov
ŠVEHLOVÁ, Petra
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila porovnání nabídky zájmových činností v málotřídních školách s nabídkou v plně organizovaných školách. K získání informací jsme využila metodu dotazování. Techniky byly řízený rozhovor s ředitely základních škol a dotazník určený dětem.Předpokládala jsem hypotézu, že širší nabídka zájmových činností pro děti mladšího školního věku bude ve školách málotřídních. hypotéza nbyla potvrzena. je ale zajímavé, že ač je nabídka v málotřídních školách méně početná, je větší navštěvovanost těchto zájmových kroužků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 602 záznamů.   začátekpředchozí593 - 602  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.