Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Masožravé rostliny a jejich uplatnění v interiérové tvorbě a floristice
Suchý, Šimon
Masožravé rostliny jsou obdarovány schopností chytat hmyz a drobné obratlovce. Jsou tedy pozoruhodnými rostlinami této planety a předmětem zkoumání mnoha botaniků a badatelů. Předmětem této práce je představení základní charakteristiky a požadavků pro pěstování masožravých rostlin. Součástí práce je průzkum českého trhu s masožravými rostlinami, návrh na využití vhodných masožravých rostlin v interiérech a ve floristice. Práce obsahuje pokus týkající se trvanlivosti květů Sarracenia v různých roztocích a praktickou ukázku použití květů v květinových aranžmá.
Láčkovky a jejich využití ve výuce botaniky
Burian, Michal ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Srba, Miroslav (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma masožravých rostlin rodu láčkovka, což jsou tropické rostliny disponující gravitačními pastmi, které slouží k odchytu a následnému trávení kořisti. Práce se zabývá také didaktickým využitím těchto rostlin ve výuce na základních školách a víceletých gymnáziích. Součástí diplomové práce je i terénní výzkum kyselosti trávicích tekutin v pastech láčkovek na Borneu. Měření kyselosti bylo prováděno pH metrem se skleněnou elektrodou. Měření a následná analýza výsledků dokazuje rozdíly v hodnotách pH mezi jednotlivými druhy láčkovek a srovnává je s výsledky v odborné literatuře. Dále dokazuje rozdílné hodnoty pH trávicí tekutiny v mladých a starých pastech. Výsledky výzkumu jsou použity v didaktické části práce. Tato část práce didakticky zpracovává tematiku láčkovek a představuje návrhy výukových aktivit sloužících především k popularizaci botaniky u žáků základních škol a víceletých gymnázií. Tyto aktivity jsou následně ověřeny ve výuce na základní škole a zhodnoceny v závěru práce. Důsledkem zařazení těchto aktivit do výuky je změna postoje k výuce botaniky většiny žáků vyučované třídy k lepšímu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.