Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kariérové rozhodování žáků na konci střední školy
Novotný, Štěpán
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kariérového rozhodování žáků středních odborných škol. Konkrétním cílem mé práce je zjistit, jaké jsou plány žáků po ukončení studia, co a jakým způsobem nejvíce působí na jejich rozhodování. Odkud čerpají informace o možnostech vzdělávání, či výběru povolání, které zdroje jsou v této oblasti prioritní a zda jich mají dostatek. Cílem teoretické části práce je definovat pojmy, které souvisí s touto problemati-kou, jako je kvalifikace, profese, kariéra, kariérové poradenství. Stěžejní je vyjme-novat a popsat faktory, které zásadně působí na žáka střední školy při jeho karié-rovém rozhodování a následné orientaci na trhu práce a získání odpovídající pra-covní pozice. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je použito stu-dium odborných literárních zdrojů, elektronických zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Cílem praktické části je zjistit, jaké faktory napomáhají žákům středních škol, při profesním rozhodování na konci studia, z jakých zdrojů nejčastěji čerpají informa-ce o možnostech vzdělávání a zdali chtějí pokračovat ve studiu, nebo vstoupit na trh práce. Použita je metoda dotazování. Nástrojem sběru dat je dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty jsou žáci absolventských ročníků Ekonomického lycea a Střední průmyslové školy Purkyňova, oboru vzdělání Průmyslový ekolog. Data z dotazníku jsou vypracovaná za využití popisné statistiky.
Činnost výchovného poradce na základní škole v souvislosti s výběrem střední školy u žáků
Davidová, Romana
Tématem bakalářské práce je činnost výchovného poradce na základní škole v souvislosti s výběrem střední školy u žáků 9. tříd. Hlavním cílem bakalářské práce je seznámit se a popsat problematiku profese výchovného poradce na základní škole. Text práce je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna do tří hlavních kapitol a devíti podkapitol. Cílem teoretické části je vymezení činnosti výchovného poradce na základní škole v České republice. Úvodní kapitola se zabývá vysvětlením základních pojmů, které úzce souvisí s výchovným poradcem. Další kapitola se věnuje historickému vývoji poradenských služeb, výchovnému a kariérovému poradenství. Jádro této části tvoří kapitola zaměřená na samotnou profesi výchovného poradce, jeho činnost a činnost v souvislosti s kariérovým poradenstvím. Teoretická část je zpracována metodou analýzy a následné syntézy informací získaných studiem odborných zdrojů. Praktická část je založena na kvalitativním přístupu. Jejím cílem je analýza činnosti výchovných poradců na základních školách v souvislosti s výběrem střední školy u žáků 9. tříd. Stěžejní je získání odpovědi na hlavní průzkumnou otázku: „Jakým způsobem výchovný poradce pomáhá žákům či poskytuje informace v rámci kariérového poradenství?“ V rámci průzkumného šetření bude využita metoda polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, kde respondenty budou tři výchovní poradci z různých základních škol v Jihomoravském kraji.
Kariérové poradenství pro střední školy a vstup absolventů na trh práce na okrese Znojmo
Hricáková, Veronika
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na strukturu školství v ČR. Jsou zde definovány jednotlivé stupně vzdělávání a popis náplně kariérového poradenství. Poslední část se zabývá trhem práce, nezaměstnaností, úřadem práce a tím, jaké studenti mohou využít služby úřadu práce po absolvování střední školy. Praktická část je věnována vlastnímu dotazníkovému šetření a zkoumá, zda studenti využívají služeb výchovného poradce na škole a zda jsou dostatečně připraveni na vstup na trh práce.
Příprava žáků středních odborných učilišť na vstup na trh práce
Podzemská, Sylva
Bakalářská práce se věnuje tématu přípravy žáků středních odborných učilišť na vstup na trh práce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, popsána příprava žáků středních odborných učilišť na vstup na trh práce v rámci formálního kurikula a kariérového poradenství. Metodami použitými v teoretické části bakalářské práce jsou analýza odborných literárních zdrojů, syntéza a komparace zjištěných poznatků. V praktické části bakalářské práce je provedena analýza školního vzdělávacího programu, zejména té části, která se věnuje přípravě žáků na vstup na trh práce, dále jsou prezentovány výsledky vlastního průzkumu. V průzkumném šetření je analyzován způsob přípravy žáků vybraného středního odborného učiliště na vstup na trh práce. Zjišťovány jsou znalosti žáků potřebné ke vstupu na trh práce a také zdroje, ze kterých tyto informace dostávají. Metodami použitými v praktické části práce jsou analýza dokumentů a dotazník.
Úloha úřadu práce z pohledu nezaměstnaných absolventů
Dohnalíková, Michaela
Bakalářská práce byla zaměřena na téma: „Úloha úřadu práce z pohledu nezaměst-naných absolventů“. Hlavním cílem teoretické části bakalářské práce bylo definovat pojmy: trh práce, nezaměstnanost, absolvent, úřad práce, politika zaměstnanosti a kariérové poradenství. Dalším cílem bylo objasnit, jak povinnosti uchazeče o za-městnání, tak jeho práva a poukázat na velké množství aktivit, které může úřad prá-ce nezaměstnaným absolventům nabídnout. Teoretická část byla zpracována na základě analýzy, která se opírala o teoretické poznatky získané z odborných publi-kací, časopisů, legislativy a internetových zdrojů, jejich komparace a následné syn-tézy. Cílem praktické části bylo odpovědět na průzkumné otázky, jak vidí úlohu úřa-du práce sami nezaměstnaní absolventi středních odborných škol, které aktivity jim byly úřadem práce nabídnuty a jaká byla jejich očekávání na pomoc ze strany úřadu práce a zda byla naplněna. V rámci praktické části bylo realizováno průzkumné do-tazníkové šetření mezi absolventy středních odborných škol, kteří se stali neza-městnanými v Jihomoravském kraji od ledna 2019.
Kariérové poradenství na vybraných školách na Broumovsku
KOBLÁSOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kariérového poradenství na vybraných školách v Broumovsku. Cílem práce je prozkoumat současný stav poskytování kariérového poradenství, identifikovat případné nedostatky a navrhnout možná zlepšení. Práce se opírá o teoretické základy kariérového poradenství a zkoumá jeho význam v kontextu středoškolského vzdělávání. Metodologie zahrnuje kvalitativní dotazníkové šetření s kariérovými poradci, kde jsou otevřené otázky. Výsledky analýzy pomohou lépe porozumět aktuální situaci kariérového poradenství na školách v Broumovsku a přispějí k formulaci doporučení pro zlepšení této oblasti. Tato práce přináší nové poznatky o úrovni kariérového poradenství na daných školách a poskytuje základ pro budoucí vývoj v oblasti kariérní orientace a podpory studentů ve volbě jejich dalšího profesního směřování.
Specifika a současné výzvy školních poradenských služeb Univerzity Karlovy a České zemědělské univerzity v Praze z perspektivy studentů
Kubecová, Hana ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem poradenských služeb v prostředí vysokých škol. Konkrétně se zaměřuje na poskytované služby na Univerzitě Karlově a České zemědělské univerzitě v Praze z pohledu studentů. Problematika poradenských služeb pro studenty vysokých škol je velmi klíčovou záležitostí. Působení těchto služeb pomáhá studentům s překonáváním studijních i osobních překážek, které mohou zkomplikovat úspěšné dokončení studia a uzavřít tak studentům možný vstup na pracovní trh. Témata teoretické části této práce jsou charakteristiky a východiska poradenství, druhy poskytovaných poradenských služeb a zejména rešerše a komparace poskytovaných poradenských služeb na vybraných univerzitách. Cílem práce je popsat současnou situaci poradenských služeb na jednotlivých univerzitách pomocí názorů studentů a identifikovat tak aspekty ovlivňující informovanost a celkovou využitelnost poradenských služeb. Výsledná data výzkumného šetření poukazují na skutečnost, že studenti o poradenské služby spíše zájem nemají. Důvodem je zejména osobní a studijní spokojenost, současně však i důvod v podobě nízké informovanosti. Celková informovanost o poradenských službách dosahuje průměrných výsledků, avšak dle odpovědí respondentů univerzity nepoužívají vybrané univerzity dostatečné množství informačních prostředků k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.