Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Control of PMSM drive Formula Student
Kavec, Matúš ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
This thesis describes the basic function of a vector control of permanent magnet synchronous motors, the operation of a torque-maximizing algorithm that extracts the maximum torque from the current value. It further describes the operation of the field weakening algorithm that allows the motor to spin above a nominal speed. Characteristic curves for a motor with an embedded permanent magnets have been developed in this work. Based on these curves, the various algorithms required for the vector control were developed. The algorithms were created in the Simulink environment, which allows the model to be exported to HDL code and IP cores for a programmable gate array. Functional IP core blocks were connected in the Vivado environment to create the vector control. The resulting design used 49 digital signal processing modules.
Algoritmy odbuzování při řízení střídavých motorů
Padalík, Michal ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje princip asynchronního a synchronního motoru. Vysvětluje způsob vektorového řízení, odvození Clarkovy a Parkovy transformace. Práce obsahuje návrh řízení střídavých motorů ve vyšších otáčkách než jsou jmenovité.
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Algoritmy odbuzování při řízení střídavých motorů
Padalík, Michal ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje princip asynchronního a synchronního motoru. Vysvětluje způsob vektorového řízení, odvození Clarkovy a Parkovy transformace. Práce obsahuje návrh řízení střídavých motorů ve vyšších otáčkách než jsou jmenovité.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.