|
Motivační faktory ovlivňující autoregulované učení žáků středních škol
Nehéz, Pavel
Bakalářská práce je zaměřena na motivační faktory ovlivňující autoregulované učení žáků středních škol. Cílem teoretické části je definovat pojmy: autoregulované učení, metakognice, motivace k učení, vnitřní a vnější cílová orientace, osobně vnímaná zdatnost, zkoušková úzkost, atribuční přesvědčení a hodnota učení. Teoretická část bude zpracována metodami analýzy, následné syntézy a případné komparace informací získaných z odborných zdrojů, které tvoří zejména odborné monografie, časopisy a sborníky. Cílem praktické části bude zjistit, v jaké míře a na jaké úrovni se u žáků střední odborné školy vyskytují motivační faktory, které ovlivňují jejich autoregulované učení. Těmito faktory jsou vnitřní cílová orientace, osobně vnímaná zdatnost, atribuční přesvědčení a hodnota učení. K dosažení tohoto cíle bude použita dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat je dotazník MSLQ, který byl v roce 2015 adaptován na české prostředí. Průzkumný soubor tvoří žáci střední odborné školy. Výsledky průzkumného šetření mohou učitelům dané střední školy pomoci ke zdokonalení jejich práce s motivací žáků ve výuce.
|