Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudba a osobnost
Zamastilová, Hana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Tato práce si klade za cíl: (a) prezentovat poznatky ze zahraničních výzkumů na téma osobnost hudebníků v uspořádané formě v českém jazyce, (b) výzkumy, které byly v minulosti provedeny v jiných kulturních podmínkách, realizovat v upravené formě v naší zemi, (c) výsledky tohoto a zahraničních výzkumů vzájemně porovnat, (d) shrnout závěry a nastolit otázky pro další zkoumání. Umělci a jiní tvořiví jedinci vykazují určité osobnostní charakteristiky, kterými se odlišují od ostatních lidí. K nim patří i umělci působící v oblasti klasické hudby. Tato práce přináší základní informace o tom, v jakých konkrétních osobnostních charakteristikách se hudebníci liší od lidí, kteří se hudbou nezabývají. Shrnuje dosavadní poznatky na toto téma a vytváří tak vnitřně konzistentní portrét umělce v oblasti klasické hudby. V kvantitativním výzkumu se zaměřuji na srovnání populace studentů konzervatoře (n = 57) s kontrolní skupinou - studenty gymnázia (n = 49). Údaje o jejich osobnostních charakteristikách byly získány s využitím Cattellova osobnostního dotazníku 16 PF. Diskriminační analýza poukázala na odlišnosti v pěti primárních a jednom sekundárním faktoru 16 PF. Studenti konzervatoře byli senzitivnější, sociálně smělejší, soběstačnější, živější, více perfekcionističtí a méně strnulí. Rozdíly se projevily i v...
Kvalitativní analýza laického popisu osobnosti podle morfologie tváře
Souhrada, Jan ; Pivoňková, Věra (vedoucí práce) ; Poláčková Šolcová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá spontánním, laickým hodnocení osobnosti podle tváře ve srovnání s dotazníkovými modely: 16 PF, EPQ-R a NEO-PI-R. Práce se snažila přiblížit, jak lidé spontánně hodnotí osobnost z tváře, zejména ve vztahu k rysům obsažených ve zmíněných dotaznících. Zkoumali jsme, které vlastnosti vyskytující se v dotazníkových modelech kvalitativní hodnocení neobsahuje a naopak, které vlastnosti jsou součástí laického popisu a nikoliv dotazníků. K výzkumu jsme využili dat získaných z předchozích studií. Jednalo se o dva soubory dat z rozlišných studií, sebehodnocení tváře a hodnocení tváře podle fotografie. Hodnocení byla roztříděna a porovnána s dotazníkovými modely. Nejvíce rysů z kvalitativních dat pokryl dotazník NEO-PI-R, konkrétně 90,4% rysů ze sebehodnocení a 82,89% rysů získaných z hodnocení fotografií. 16 PF obsáhl 88% a 77,81%, EPQ-R pak 86%, resp. 75,94%. Celkově nejméně hodnoceným faktorem byla Soběstačnost Cattellova 16 PF, ke které z rysů ze sebeposouzení bylo přiřazeno pouze 0,4% rysů. Nenašli jsme žádný faktor, který by mezi kvalitativními popisy zůstal zcela opomíjen. K nezařazeným rysům patřily zejména charakteristiky vztahující se k fyzickým rysům a atraktivitě. Podobně jako právě u atraktivity, také u řady dalších rysů není jednoznačné, nakolik jsou osobnostně relevantní. U...
Kvalitativní analýza laického popisu osobnosti podle morfologie tváře
Souhrada, Jan ; Pivoňková, Věra (vedoucí práce) ; Poláčková Šolcová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá spontánním, laickým hodnocení osobnosti podle tváře ve srovnání s dotazníkovými modely: 16 PF, EPQ-R a NEO-PI-R. Práce se snažila přiblížit, jak lidé spontánně hodnotí osobnost z tváře, zejména ve vztahu k rysům obsažených ve zmíněných dotaznících. Zkoumali jsme, které vlastnosti vyskytující se v dotazníkových modelech kvalitativní hodnocení neobsahuje a naopak, které vlastnosti jsou součástí laického popisu a nikoliv dotazníků. K výzkumu jsme využili dat získaných z předchozích studií. Jednalo se o dva soubory dat z rozlišných studií, sebehodnocení tváře a hodnocení tváře podle fotografie. Hodnocení byla roztříděna a porovnána s dotazníkovými modely. Nejvíce rysů z kvalitativních dat pokryl dotazník NEO-PI-R, konkrétně 90,4% rysů ze sebehodnocení a 82,89% rysů získaných z hodnocení fotografií. 16 PF obsáhl 88% a 77,81%, EPQ-R pak 86%, resp. 75,94%. Celkově nejméně hodnoceným faktorem byla Soběstačnost Cattellova 16 PF, ke které z rysů ze sebeposouzení bylo přiřazeno pouze 0,4% rysů. Nenašli jsme žádný faktor, který by mezi kvalitativními popisy zůstal zcela opomíjen. K nezařazeným rysům patřily zejména charakteristiky vztahující se k fyzickým rysům a atraktivitě. Podobně jako právě u atraktivity, také u řady dalších rysů není jednoznačné, nakolik jsou osobnostně relevantní. U...
Hudba a osobnost
Zamastilová, Hana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Tato práce si klade za cíl: (a) prezentovat poznatky ze zahraničních výzkumů na téma osobnost hudebníků v uspořádané formě v českém jazyce, (b) výzkumy, které byly v minulosti provedeny v jiných kulturních podmínkách, realizovat v upravené formě v naší zemi, (c) výsledky tohoto a zahraničních výzkumů vzájemně porovnat, (d) shrnout závěry a nastolit otázky pro další zkoumání. Umělci a jiní tvořiví jedinci vykazují určité osobnostní charakteristiky, kterými se odlišují od ostatních lidí. K nim patří i umělci působící v oblasti klasické hudby. Tato práce přináší základní informace o tom, v jakých konkrétních osobnostních charakteristikách se hudebníci liší od lidí, kteří se hudbou nezabývají. Shrnuje dosavadní poznatky na toto téma a vytváří tak vnitřně konzistentní portrét umělce v oblasti klasické hudby. V kvantitativním výzkumu se zaměřuji na srovnání populace studentů konzervatoře (n = 57) s kontrolní skupinou - studenty gymnázia (n = 49). Údaje o jejich osobnostních charakteristikách byly získány s využitím Cattellova osobnostního dotazníku 16 PF. Diskriminační analýza poukázala na odlišnosti v pěti primárních a jednom sekundárním faktoru 16 PF. Studenti konzervatoře byli senzitivnější, sociálně smělejší, soběstačnější, živější, více perfekcionističtí a méně strnulí. Rozdíly se projevily i v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.