Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení vonných látek s alergenními účinky
Obrdlíková, Blanka ; Sůkalová, Kateřina (oponent) ; Vítová, Eva (vedoucí práce)
Práce se zabývá stanovením vonných látek s alergenními účinky v kosmetických přípravcích. Teoretická část je zaměřena na popis kosmetických přípravků, použití vonných látek při přípravě kosmetických přípravků, získávání vonných látek a jejich alergenní účinky na lidský organismus. V praktické části je využita metoda SPME-GC-FID ke stanovení vonných látek s alergenními účinky ve vybraných kosmetických přípravcích (přírodní krémy a toaletní vody).
Průzkum aplikací huminových kyselin v medicíně a kosmetice
Šmídová, Helena ; Sýkorová,, Ivana (oponent) ; Pekař, Miloslav (vedoucí práce)
Hlavní náplní této práce bylo tvořit internetové a literární rešerše zaměřené na dosud známé teoretické poznatky, patentové přihlášky a skutečné realizace, týkající se využití huminových kyselin nebo materiálů, které je obsahují, v oblasti humánní i veterinární medicíny a kosmetiky. Výstupem má být zároveň i návrh perspektivních směrů zkoumání v těchto oblastech. Úvodní část práce pojednává o huminových látkách obecně s důrazem na huminové kyseliny, historii huminové chemie, vzniku huminových látek a jejich struktuře. Druhá část pojednává o lékařských aspektech, farmakologických účincích a použití huminových látek v humánní medicíně, veterinárním lékařství a kosmetice, zároveň zohledňuje huminové látky z pohledu životního prostředí. Třetí experimentální část měla za úkol seznámit se se základy izolace a charakterizace huminových kyselin (proměření IČ a UV/VIS spektra a stanovení vlhkosti a popela ve vzorcích huminových kyselin).
Méně tradiční rostlinné zdroje kosmetických surovin
Novotná, Petra ; Vespalcová, Milena (oponent) ; Zemanová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím méně tradičních rostlinných zdrojů v kosmetickém průmyslu. Zaměřila se konkrétně na bez černý, rakytník řešetlákový, kdouli obecnou, růži šípkovou a kopřivu dvoudomou. Látky izolované z těchto rostlin se mohou uplatnit v nejrůznějších kosmetických prostředcích. Na toto téma byla provedena rešerše, která se zaměřuje nejprve na historii a botanickou charakteristiku těchto pěti rostlin. Dále byly probrány významné látky obsažené v těchto rostlinách a specifikovány možnosti jejich využití nejen v kosmetickém průmyslu.
L-askorbyl-6-palmitát a jeho využití v potravních a kosmetických doplňcích
Palíková, Petra ; Zemanová, Jana (oponent) ; Vránová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá působením antioxidantů v potravních a kosmetických doplňcích. Popisují se zde některé antioxidanty jako jsou vitamín A a beta-karoten, vitamín E a tokoferoly a vitamín C, jako kyselina L-askorbová a její derivát L-askorbyl-6-palmitát. Tento derivát lze použít jako přídatná látka do kosmetických i potravních surovin, a to zejména do surovin, které obsahují tuky nebo oleje, protože jako lipofilní sloučenina, zabraňuje jejich žluknutí.
Vonné látky rostlinného původu
Koláčková, Adéla ; Vítová, Eva (oponent) ; Zemanová, Jana (vedoucí práce)
Tato práce popisuje specifika vonných látek rostlinného původu, jejich původ a použití, metody získávání a způsoby využití v kosmetice. Vonné látky jsou směsi přírodního nebo syntetického charakteru, které dodávají vůni. Aromatické látky v přírodě produkují zejména rostliny. Vůni květu a ostatních částí rostlinných organismů tvoří silice. Z celkového počtu 295 rostlinných čeledí obsahuje asi jedna třetina rostlin silice, jež se dají průmyslově využít. Více než 100 vonných látek již bylo identifikováno jako alergenní. Alergie na parfémované výrobky jsou poměrně častým jevem. V souvislosti s tímto problémem se postupně vytváří syntetické alternativy přírodních vonných látek rostlinného původu. Alergeny jsou a budou v tomto směru široce diskutovaným problémem.
Výskyt potenciálně alergenních složek s obsahem kovů v kosmetických přípravcích
Krakovková, Lenka ; Janoušková, Eva (oponent) ; Zemanová, Jana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je shrnutí potenciálně alergenních kovů obsažených v kosmetických přípravcích, vytvoření přehledu příslušných surovin, používaných k výrobě kosmetických přípravků, a popsání typu alergických reakcí vyvolaných potenciálně alergenními kovy. Veškeré zde uvedené kovy jsou rozděleny do dvou skupin, z nichž jedna obsahuje prokázané alergeny a druhá potenciální alergeny, které mohou mít vliv na vznik alergické reakce. U každého kovu je uvedena možná alergická reakce s ním spojená, popřípadě jeho výskyt v surovinách obsažených pro výrobu kosmetických přípravků, které jsou v této práci také diskutovány. V průběhu textu jsou uvedeny metody pro stanovení obsahu kovů v kosmetických přípravcích. V závěru jsou shrnuty důvody důležitosti sledování potenciálních alergenů z řad kovů.
Womens Buying Decision Process as Regards Cosmetics in Slovakia and Czech republic
Kasičová, Nikola ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cieľom tejto bakalárskej práce je porozumenie aktuálnej situácii na českom a slovenskom trhu kozmetických prípravkov, so zameraním na dekoratívnu kozmetiku. Predmetom záujmu je poznanie toho, čo ženy vo významnej miere podnecuje a ovplyvňuje v rámci ich kúpneho rozhodovacieho procesu, aké sú ich nákupné preferencie a k akým nákupným tendenciám inklinujú. Cieľovou skupinou sú ženy vo veku od 20 do 50 rokov, ktoré sú najviac náchylné k používaniu kozmetických prípravkov. Prvá časť tejto bakalárskej práce slúži ako teoretická základňa, kde je detailnejšie vysvetlený kúpny rozhodovací proces a faktory, ktoré ho vo významnej miere ovplyvňujú. Praktická časť tak svoju pozornosť venuje primárnemu výskumu, ktorý je rozšírený sekundárnymi dátami doplňujúcimi problematiku spotrebného správania rozšírenými poznatkami o domácom a zahraničnom trhu. Pre potreby primárneho výskumu bol použitý online dotazník. Prínosom tejto práce je komplexný pohľad na kúpny rozhodovací proces dekoratívnej kozmetiky spotrebiteliek s ohľadom na aktuálnu situáciu na rýchlo rozvíjajúcom sa trhu.
Využití celebrit v marketingové komunikaci dámské kosmetiky značky adidas
Adamcová, Kristina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Chládková, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vyhodnotit vhodnost volby beachvolejbalových reprezentantek Kristýny Kolocové a Markéty Slukové jako nových tváří dámské kosmetiky značky adidas. Po představení značky adidas následuje popis portfolia produktů distribuovaných touto značkou, deskripcí její komunikace a charakteristikou komunikace hlavního konkurenta. Sekundární výzkum připravil potřebné základy pro výzkum primárního charakteru. Prostředkem primárního výzkumu byl dotazník, který byl distribuován 162 respondentům převážně z Vysoké školy ekonomické. Výsledkem bylo zjištění, že Kristýna a Markéta jsou známé asi u poloviny dotázaných a že absence klíčového komunikačního kanálu, televize, měla možný dopad na povědomí o spolupráci s dámskou kosmetikou značky adidas. Doporučením pro příští marketingové kampaně je intenzivnější komunikace prostřednictvím internetu a použití televize jako klíčového komunikačního prostředku.
Analýza nákupního chování spotřebitelů na trhu dermokosmetiky
Kolínská, Aneta ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Švábová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se věnuje nákupnímu chování spotřebitelů na trhu dermokosmetiky v České republice se zaměřením na spotřebitele značek Vichy, Bioderma, La Roche-Posay, Eucerin a Avene. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. První část práce je věnována obecným teoretickým poznatkům z oblasti nákupního chování spotřebitelů, kupního rozhodovacího procesu a jeho jednotlivým fázím. Navazuje teoretický podklad týkající se marketingového výzkumu, jeho podstaty a procesu. V praktické části je zmapován trh dermokosmetiky v České republice společně s představením výše zmíněných dermokosmetických značek. Po sekundárním výzkumu následuje stěžejní část práce, kterou je primární výzkum spotřebitelů dermokosmetiky vedený formou dotazování. Ten je následně porovnán s primárním výzkumem lékárenského personálu prodávajícího dermokosmetiku. Poznatky z provedeného výzkumu jsou následně formulovány do praktických doporučení značkám Vichy a La Roche-Posay společnosti L'Oréal.
Analýza hypermarketů vybraného řetězce v kategorii kosmetiky s pomocí metod operačního výzkumu
Jiroutová, Aneta ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Sekničková, Jana (oponent)
Tématem této diplomové práce je aplikace metod z určitých oblastí operačního výzkumu na praktický příklad. Hlavním cílem je zhodnocení a porovnání hypermarketů vybrané retailové společnosti na základě dat z oddělení kosmetiky za rok 2013. V práci jsou nejprve popsány teoretické předpoklady nutné k pochopení problematiky z oblasti teorie rozhodování a DEA modelů, další část je zaměřena na vybranou společnost a její historii, současnou pozici na trhu a typy formátů prodejen. V praktické části jsou aplikovány metody vícekriteriálního hodnocení variant (WSA, TOPSIS, ELECTRE III) a DEA modely (CCR a BCC) na konkrétní interní data a výsledky okomentovány, porovnány, případně doplněny o doporučení, jak eliminovat nedostatky prodejny či prodejen. K výpočtům v praktické části byl použit doplněk MS Excel -- Sanna a optimalizační software LINGO.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.