|
Trendy výroby animovaného filmu
Příkaská, Barbora ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Ve své práci se snažím o zmapování současné situace a aktuálních trendů
z hlediska tvůrčích, finančních a výrobních postupů. Zaměřuji se na filmovou,
televizní i ostatní tvorbu. Největší důraz přitom kladu na úhel pohledu producenta.
Po úvodní části, ve které se věnuji specifikům animovaného filmu, následují kapitoly
zaměřující se na situaci v České republice. Kromě popsání současného dění na
scéně animovaného filmu se snažím přiblížit využití principů animace v jiných
odvětvích zábavního průmyslu.
V poslední části své práce nabízím výstup z rozhovorů s producenty současných
animovaných celovečerních filmů. Zajímaly mne okolnosti vzniku filmu, práce se
scénářem, přístup k novým technologiím a konkrétní problémy související s realizací.
|
|
Animovaná tvorba Libuše Čihařové
Bohuslav, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MERTOVÁ, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické.
Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.
|
| |
|
Animovaný videoklip ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
KALIVODOVÁ, Lucie
Práce se zabývá možnostmi vytvoření animovaného videoklipu na prvním stupni základní školy v rámci výtvarné výchovy a pohledem na předmět výtvarné výchovy v závislosti na využití multimediální tvorby. Teoretická část popisuje animovaný film jako specifický způsob intermediálního vyjádření v kontextu minulého a současného umění. Zabývá se vznikem a historií animovaného filmu a popisuje produkci a různé techniky používané při jeho tvorbě. Analyzuje prostor pro tvorbu animovaného videoklipu v rámci intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi souboru vlastních lekcí výtvarné výchovy zaměřených na tvorbu animovaných videoklipů ve třídě 5.B Lerchovy školy Sušice 2013.
|
|
Břetislav Pojar a základy techniky animace v hodině výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ (Prakticko-teoretická práce)
KUČEROVÁ, Alena
Práce je zaměřená na život a dílo Břetislava Pojara. Také se zabývá animovaným filmem a poskytuje návod k využití techniky animace v hodinách výtvarné výchovy na 1. Stupni ZŠ. Teoretická část představuje osobnost Břetislava Pojara, jeho život a dílo. Seznamuje s historií českého a zahraničního animovaného filmu a vybranými tvůrci. Praktická část obsahuje vlastní soubor lekcí, zaměřených na animaci a její využití ve výtvarné výchově. Popisuje jednotlivé části projektu a nabízí reflexi získanou při realizaci. Práce obsahuje i fotodokumentaci průběhu projektu.
|
|
Michaela Pavlátová
Delgado, Laura Victoria ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl znovu zhodnotit animaci jako prakticko-estetickou činnost člověka a to i mimo oblast kinematografie. Důležitým teoretickým východiskem pro mne jsou především práce prof. Semira Zekiho z oblasti neuroestetiky. Budu se zabývat kořeny animace a historickým průběhem od pravěku do současnosti, a to zejména se zřetelem k evolučním procesům (tělesně-mentálním) a problematice vnímání, které se týkají každého člověka (diváka i tvůrce), souvisejí s jeho vývojem již od neútlejšího dětství a jsou proto podkladem pro existenci animace vůbec.
Za tímto účelem jsem si jako příklad vybrala animovanou tvorbu Michaely Pavlátové, přičemž tato práce nechce být v žádném případě monografickou studií, nýbrž mojí snahou je hledat kontexty její tvorby v souvislosti s výše vymezenými tématy. Hlavní charakteristické rysy jejích animovaných filmů se budou postupně objevovat v jednotlivých kapitolách jako podněty k rozvíjení úvah o tom, jaké může mít vliv okolí na způsob zobrazování prostoru, jak funguje vnímání barev na úrovni mozku, jakou důležitost mají tváře v sociálních vztazích a jak se tyto jednotlivé motivy transformují do výtvarného a tématického rukopisu autorky. V neposlední řadě se chci rovněž zabývat změnami společensko-politickými i technologickými a jejich vlivem na českou animaci, konkrétně pak na dílo Michaely Pavlátové.
|
|
Rodinný animovaný film jako fenomén současnosti
Hájek, Tomáš ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Koutský, Pavel (oponent)
Tato práce má za cíl blíže seznámit čtenáře s tématem celovečerního rodinného animovaného filmu. Čtenář se dozví postupný vývoj rodinného animovaného filmu od historie až po současnost. Seznámí se s prvními rodinnými filmy ve světě i u nás, velkými výrobními studii rodinného animovaného filmu či rodinnou televizní tvorbou. Zajímavý bude jistě také psychologický náhled na vývoj člověka a co v kterých letech ve filmech vyhledává. Doufám, že tato práce ?zasvětí? každého zájemce do rodinného animovaného filmu a mnoho věcí mu osvětlí.
|
|
Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby
RYBÁŘOVÁ, Adriana
Bakalářská práce pojednává o díle českého výtvarníka, animátora a režiséra Jana Švankmajera a o možnosti interpretace jeho tvorby. Zprvu se zabývá problematickou otázkou interpretace uměleckého (surrealistického) díla optikou psychoanalýzy, při ohledu na vývoj disciplíny. Dále sleduje vybraná východiska a aspekty umělecké tvorby vzhledem k dílu Švankmajera. Teoretické modely jsou aplikovány v další části bakalářské práce, při analýze filmů Jana Švankmajera a jejich ústředních motivů prolínajících celou tvorbou. Cílem studie je nalézt pokud možno adekvátní způsob interpretace a náhledu na tvorbu konkrétního umělce- Jana Švankmajera (s důrazem na rozdílnost pohledu na dílo uznávaného umělce oproti tvorbě laika, či klienta v terapii)ve shodě s úhlem pohledu rožnovské školy arteterapie.
|
|
Nový cirkus jako animační nástroj
Hrádková, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit kulturní odvětví nový cirkus jako fungující animační nástroj v rámci animace hmotného kulturního dědictví. Práce se soustředí výhradně na úspěšnost představení nového cirkusu při oživování kulturních památek v České republice a to na příkladu festivalu Kratochvílení. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Část teoretická se věnuje vymezení pojmu nový cirkus, představení historie nového cirkusu a v neposlední řadě i definici pojmu animace kulturního dědictví. Část praktická se věnuje festivalu Kratochvílení, který pravidelně pořádal soubor Continuo na renesančním zámku Kratochvíle a to mezi lety 1997 a 2006. Tento festival je příkladem úspěšného animačního projektu založeného na porozumění objektu, jeho historii a atmosféře. Mým cílem je shrnout pozitivní a negativní dopady projektu na památku a zhodnotit jeho ekonomickou úspěšnost.
|
|
Využití animačních programů v cestovním ruchu
Kim, Zhanna ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Straková, Ivana (oponent)
Daná diplomová práce se zabývá problematikou využití animačních programů v cestovním ruchu. Věnuje se popisu animačních programů a procesu jejich realizace. Postupně jsou charakterizovány různé druhy animačních činností -- sportovní, kulturní a společenské, činnosti se zaměřením na děti a mládež, alternativní činnosti. Značná pozornost je věnována organizačním, ekonomickým, personálním aspektům animace.
|