Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny
Skýbová, Tereza
Skýbová, T. Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro kavárny, která povedou k rozšíření povědomí a prodejnosti udržitelné kávy. Literární rešerše představí kávu jako komoditu, udržitelnou produkci kávy a jednotlivé organizace, které udržitelný přístup ke kávě podporují. Zjištěné informace budou následně využity ve výsledkové části. V té bude nejprve zanalyzované kavárenské odvětví. Hlavní výzkum práce se skládá z polostrukturovaných rozhovorů, které jsou doplněny dotazníkovým šetřením. Na závěr budou navržena různá doporučení, které podpoří povědomí udržitelné kávy a její prodejnost. Tyto doporučení budou finančně podložená.
Povědomí o Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
VAČKÁŘ, Tomáš
Práce se zaměřuje na identifikaci znalostí a povědomí o Fairtradu mezi studenty a zaměstnanci Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity, kdy Fairtrade podporuje výrobce a pěstitele z nejchudších zemí světa především pomocí vyšších výkupních cen, dlouhodobých kontraktů a celkově dobrých pracovních podmínek. Cílem práce je získat informace od respondentů, ať již v obecné rovině nebo ve spojení s Ekonomickou fakultou, která je první Fairtradovou fakultou v České republice, a následně poskytnout návrhy a doporučení, které by mohly vést ke zvýšení informovanosti o Fairtradu na akademické půdě, a tak i určitým způsobem podpořit producenty z rozvojových zemí
Povědomí o Fairtrade mezi spotřebiteli
KOZOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na povědomí o Fairtrade mezi spotřebiteli. V teoretické části je popsaná definice, principy, standardy, značka, historie a další důležité informace zabývající se Fairtradem, dokonce i samotný spotřebitel. V bakalářské práci bylo důležité vysvětlit marketingový výzkum, který je aplikován v praktická části. Pomocí dotazníkového šetření jsou v druhé části bakalářské práce zpracovány získané výsledky a vyhodnoceny čtyři sestavené hypotézy, které byly stanoveny na základě zjištěných informací. Dotazník byl sestaven z 12 otázek, který měl povinné i nepovinné odpovědi. Závěrem práce jsou navrhnuta různá doporučení, jak by se povědomí o Fairtrade mohlo více a lépe rozšířit mezi spotřebiteli.
Povědomí o fairtradových produktech ve vybraném řetězci
STRAKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá fairtradovými produkty v konkrétním obchodním řetězci. Hlavním cílem je průzkum o povědomí fairtradových produktech v maloobchodním řetězci Kaufland. Práce pojednává o důležitosti významu konceptu Fairtrade, rozpoznáváním fairtradových produktů a o důvodech rozšíření mezi povědomí spotřebitelů. Dále je zaměřena na marketingový výzkum. Data jsou získána prostřednictví dotazníkového šetření, které odhaluje chování nakupujících faitradové výrobky v maloobchodním řetězci Kaufland. Na základě výsledků jsou navržena případná doporučení, jak produkty zviditelnit a zvýšit povědomí mezi spotřebiteli.
Povědomí o Fairtrade na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
BARTOŠ, Matěj
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí mají zaměstnanci a studenti Jihočeské univerzity o Fairtrade prostřednictvím marketingového výzkumu, respektive metodou on-line dotazníkového šetření. Dotazník byl vyplněn studenty a zaměstnanci s cílem analyzovat historii Fair Trade, problémy Fair Trade, fairtradové produkty, hlavní Fairtradové organizace a proces certifikace Fairtrade. Výsledky výzkumu mohou motivovat studenty a zaměstnance k nákupu fairtradových produktů a tím alespoň trochu přispět rozvojovým zemím.
Analýza mezinárodního obchodu s kávou
PRAŽÁKOVÁ, Andrea
Cílem diplomové práce je analyzovat současnou situaci v mezinárodním obchodu s kávou. Bude navržen a proveden dotazníkový průzkum mezi místními dovozci a zpracovateli kávy - pražírnami. Následovat bude analýza dotazníků, testování zvolených hypotéz ve statistickém programu a vyvození závěrů. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na celkový pohled obchodování s kávou. Práce se zaměřuje na obchodování s kávou jako komoditou a s výběrovou kávou a jejich následné možnosti zpracovávání. Jsou představeny organizace zabývající se kávovou problematikou, významné exportní a importní země. Součástí je i pohled na vývoj ceny kávy. Dále teoretická část přibližuje problematiku Fairtrade. Praktická část diplomové práce se věnuje importu kávy do České Republiky a exportu kávy z České Republiky. Práce se dále zaměřuje na použití aplikace TARIC pro simulaci dovozu a vývozu kávy. Na základě získaných informací je následně vytvořen dotazník, který bude distribuován mezi dovozce nepražené kávy do ČR - pražírny. Následující částí praktické práce je analyzování dotazníků, testování zvolených hypotéz ve statistickém programu pomocí Fisherova exaktního testu a vyvození závěrů.
Vnímání značky Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
HOFBAUEROVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá značkou Fairtrade. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak studenti a zaměstnanci Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích vnímají značku Fairtrade. Práce je zaměřena na informace o značce, Fairtrade a jeho historii. Zaměřuje se také na metody marketingového výzkumu a jeho funkci. Tato práce zahrnuje dotazníkové šetření, které odhaluje vnímání značky Fairtrade studenty a zaměstnanci Ekonomické fakulty.
Procesní modely podniků zapojených v systému Fairtrade
ŠALAMOUN, Jan
Disertační práce se zabývá především problematikou Fairtrade a procesního modelování podle pravidel FLOCERT. V České republice se již několik let setkáváme s fairtradovou produkcí, respektive produkty spravedlivého obchodování. Na trh se dostávají produkty stále více nových značek a častěji se objevují otázky, co která značka a logo představuje a které produkty jsou spravedlivé a které nejsou. Práce se tedy zabývá konkrétním typem certifikace, kterým je Fairtrade? na bázi modelování procesů k získání této certifikace.
Fairtrade produkce kávy v Tanzanii
Seidlová, Aneta ; Stojanov, Robert (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Káva je jedním z nejvíce konzumovaných nápojů na světě a její spotřeba neustále stoupá. Většinu produkce kávy zajišťují drobní pěstitelé ze zemí tzv. "globálního Jihu". Jejich živobytí je ovlivňováno fluktuací cen na komoditních trzích. Zajistit pěstitelům důstojnější životní i obchodní podmínky je snahou systému Fairtrade. Cílem této bakalářské práce je popsat produkci kávy za podmínek Fairtrade v Tanzanii. Hlavní výzkumné otázky se zabývají ekonomickými i sociálními dopady Fairtrade na životy pěstitelů, jejich zapojením do systému a dodržováním Fairtrade standardů. Dílčími otázkami výzkumu jsou percepce dopadů změny klimatu na produkci kávy a role Fairtrade v adaptaci na tyto změny. Jako výzkumná metoda byly využity polostrukturované, rozhovory a analyzováno je 12 výpovědí drobných pěstitelů z družstev Kagera Cooperative Union (KCU) a Karawe District Cooperative Union (KDCU) působících v oblasti Viktoriina jezera. Výsledky ukazují nejednoznačné pozitivní dopady. Na jedné straně lepší dostupnost vzdělání a lékařských služeb, ale i rozdílný užitek ze sociální prémie v rámci družstev a kritiku jednoho z hlavních benefitů Fairtrade - výkupní ceny, která je dle většiny respondentů příliš nízká. Více benefitů lze pozorovat v rámci sociální sféry (lepší pozice žen, vyšší míra transparentnosti a...
Uplatnění vybrané plodiny v rámci programu "fair trade"
Černý, Martin
Práce je rešerší na Fairtrade obchodování cukru, mapuje pojmy spojené s Fair Trade organizací a Fairtrade obchodováním. Dále se zabývá technologií pěstování cukrové řepy a cukrové třtiny, srovnává jejich náročnost na pěstování a sklizeň a následný postup výroby cukru z cukrové řepy a cukru z třtiny. Okrajově se práce dotýká biologie uvedených plodin a chemického rozdělení cukrů se zaměřením na cukry obsažené v obou plodinách. Práce také mapuje význam a využití obou plodin a z nich vyráběných cukrů pro Českou republiku. Praktická část práce vychází z dotazníku, jehož cílem bylo zmapovat znalost pojmů Fair Trade a zájem respondentů o původ cukru, který konzumují nebo používají při vaření, pečení apod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.