|
Komplet návěsu se skříňovou nástavbou s výsuvnými boky
Plachký, Jakub ; Škrobánek, Vít (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je vytvoření základu pro prezentační studii, která má za úkol přiblížit problematiku stavby speciálních návěsů s výsuvnými boky odběrateli a příštímu uživateli. Práce objasňuje, z jakých prvků se návěs skládá a na které náležitosti je potřeba brát zřetel při samotném návrhu. Část práce je věnována návrhu konkrétního návěsu, na kterém je proveden výpočet stabilizačního systému, pevnostní analýza rámu výsuvu a je také vytvořena celková vizualizace této soupravy.
|
| |
|
Dvounápravový návěs pro přepravu dřeva
Vojtík, Martin ; Juřík, Josef (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Zadáním této práce je dvounápravový návěs pro přepravu dřeva, avšak z důvodu rozsáhlosti celého řešení a po dohodě s vedoucím diplomové práce se bude v této práci pojednávat pouze o řešení hlavní části a to o oplenu. Cílem je navrhnout výkyvný oplen s výsuvnými nástavci, který bude vodítkem pro studii nové výrobní varianty oproti stávajícímu výrobnímu programu firmy Agama a.s. Hlavní požadavek je kladen na návrh způsobu výsunu nástavce, který bude spolehlivý a finančně nenáročný na realizaci.
|
| |
|
Studie a koncepční návrhy konstrukce automobilních návěsů
Kotlán, Filip ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo provést studii automobilních návěsů. První část práce je věnována legislativním normám, požadavkům a omezením. Následuje popis konstrukce jednotlivých částí konstrukce návěsů. Dále je provedena analýza různých typů konstrukcí podvozků automobilních návěsů a následný popis těchto typů a vhodnost pro daný druh přepravy. Práce se také věnuje metodice výběru vhodného typu konstrukce návěsu.
|
| |
|
Efektivita využití konceptu EMS v porovnání s jinými způsoby přepravy
Míková, Barbora ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato práce se věnuje konceptu European Modular System. Popisuje jeho charakteristiku, hlavní výhody a nevýhody a zkušenosti ostatních zemí s jeho provozem. Samostatná kapitola je věnována výměnným nástavbám, se kterými jsou modulární soupravy porovnávány v praktické části. Cílem této diplomové práce je zhodnocení, zda je pro přepravu konkrétního zboží vhodnější využití klasické návěsové soupravy o maximální povolené délce 16,5 m, kombinované přepravy silnice-železnice s využitím výměnných nástaveb či právě modulární jízdní soupravy. Porovnávají se náklady, doba přepravy a zněčištění ovzduší vyjádřené pomocí emisí. Práce se zároveň klade za cíl na základě prostudovaných podkladů zhodnotit, zda jsou hlavní argumenty odpůrců tohoto konceptu opodstatněné, či nikoliv.
|
|
Analýza kombinovaných jízdních souprav
Sládková, Nikola ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl provedení analýzy ekonomické efektivnosti kombinovaných jízdních souprav. Toto zjištění bude vycházet z komparace standardních a kombinovaných jízdních souprav. Smyslem práce je zjistit, zda je výhodnější použití standardní nebo kombinované jízdní soupravy. Komparace bude provedena pomocí kalkulace nákladů, které vzniknou na dvou vybraných nezávislých trasách. Z těchto analýz bude vycházet závěrečné vyhodnocení souprav.
|
|
Vliv stavebně technického řešení komunikace na bezpečnost silničního provozu
Fasora, Radek
Fasora, R. Vliv stavebně technického řešení komunikace na bezpečnost silničního provozu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Práce popisuje podmínky využívání dopravních sítí. Zabývá se vlečnými křivkami pro ověřování průjezdu směrovým obloukem. Přesněji se zaměřuje na navržení a vytvoření šablon vlečných křivek pro traktorové soupravy.
|
| |