|
Modelování a statická analýza stropní konstrukce v programu ANSYS.
Obršlík, Petr ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Křiváková, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá především modelováním a statickou analýzou stropní konstrukce v klasickém prostředí programu ANSYS. Úvodní část je zaměřena na ověření správnosti modelu nejvíce namáhané části konstrukce s jednoduchým ručním statickým výpočtem podle průběhu napětí na spojitém nosníku. Hlavní část práce je věnována modelování ocelobetonové konstrukce, typům prvků a způsobu zadání zatížení a okrajových podmínek v programu ANSYS. Na závěr práce jsou zobrazeny výsledky napětí a deformací a konstrukce je posouzena na mezní stav únosnosti a na mezní stav použitelnosti.
|
|
Dálniční most přes silnici II/464
Zalubel, Tomáš ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši podrobný návrh diaľničného mosta z predpjatého betónu medzi mestami Brno a Ostrava. Konštrukcia je spojitá o troch poliach. Vnútorné sily boli prebraté to statického programu SCIA Enegineer. Posudok bol zrealizovaný podľa medzných stavov. Pri návrhu boli použité platné normy.
|
|
Most přes Lochkovské údolí
Zvolánek, Lukáš ; Juchelková, Pavlína (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podrobný návrh nosné konstrukce vybrané varianty mostu. Most převádí rychlostní komunikaci přes Lochkovské údolí. Nosná konstrukce je tvořena spojitým jednokomorovým nosníkem o šesti polích s vyloženými konzolami podporovanými prefabrikovanými vzpěrami. Spojitý nosník je půdorysně zakřivený. Nejdříve se vybetonují krajní pole (pole 1, 5, 6) na pevné skruži. Další pole (pole 2, 4) budou betonována letmo s postupným vyvěšováním nosné konstrukce. Hlavní pole (pole 3) bude betonováno letmo s postupným odstraňováním montážních závěsů přilehlých polí. Posouzení konstrukce je provedeno podle mezních stavů. Zahrnuje také časovou analýzu konstrukce včetně řešení vlivu výstavby na jeho návrh.
|
|
Návrh mostní konstrukce na rychlostní komunikaci
Nádvorník, Ondřej ; Rybák, Vít (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podrobným návrhem nosné konstrukce mostu o dvou polích, s náběhem směrem ke střední podpěře a s příčným řezem jedno-trámové konstrukce. Nosná konstrukce je navržena z předpjatého betonu, ztráty předpětí jsou přesně vyčísleny. Dále se zabývá posouzením pilíře, základového prahu a skupiny pilot. Posudek byl proveden podle mezních stavů.
|
|
Most přes potok Živný
Sekanina, Josef ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá navržením silničního mostu přes potok Živný, železniční trať a plánovanou silnici II. třídy mezi obcemi Běleč a Husinec. Jsou navrženy 3 varianty přemostění, z nichž byla pro podrobnou analýzu vybrána varianta 1. – spojitý jednokomorový nosník. Silniční most z předpjatého betonu je navržen a posouzen dle evropských norem – Eurokódů. Do výpočtu je zahrnut také vliv postupné výstavby mostu a její účinky na konstrukci. Dále je vypracována přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
|
|
SO 217 Most přes řeku Morávku v km 6.205
Hollý, Tomáš ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové nosné konstrukce spřaženého ocelobetonového silničního mostu. Jedná se o spojitý nosník o sedmi polích, jejichž rozpětí je 36,0 + 57,0 + 75,0 + 90,0 + 75,0 + 57,0 + 36,0 = 426 metrů. Nosná konstrukce sestává ze svařovaných nosníků průřezu tvaru I, které přecházejí do uzavřeného truhlíkového nosníku. Ve výpočtu jsou zohledněny fáze výstavby.
|
| |
|
Projekt budovy na Václavském náměstí
Moc, Ondřej ; Hladík, Pavel (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vybraných prvků železobetonové prostorové konstrukce obchodního domu z vyztuženého betonu a předpjatého betonu. Vnitřní síly jsou počítány softwarem SCIA ENGINEER. Předpjatý prvek je počítán pomocí modulu TDA s vlivem fází výstavby. Podrobně je řešen návrh monolitické železobetonové (dále jen ,,ŽB“) trámové stropní desky nad 1. podzemním podlažím (dále jen ,,PP“), monolitického ŽB spojitého stropního trámu o pěti polích desky nad 1PP, monolitického ŽB spojitého průvlaku v 1PP, monolitického ŽB sloupu v 1PP, monolitické ŽB základové patky a stropní trám z předpjatého betonu v 1PP. Dále výkresy tvaru řešených prvků konstrukce a výkresy tvaru výztuže řešených prvků konstrukce. Ostatní prvky konstrukce v této práci nejsou řešeny.
|
|
Návrh lávky přes vlečku
Mertová, Eliška ; Krejčík, Vladimír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh nové lávky pro pěší vedoucí přes vlečku namísto stávajícího železobetonového nadchodu v areálu cementárny v Mokré u Brna. Lávka slouží k převedení pěší dopravy přes zmíněnou železniční dráhu. Práce se skládá z návrhu lávky jako železobetonové spojité rámové konstrukce, vypracování modelu lávky pro analýzu vnitřních sil, dimenzování a posouzení konstrukce na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer 2013. V celkové statické analýze nejsou zohledněny vlivy fází výstavby konstrukce.
|
| |