Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování
Chmelíková, Petra ; Coufal, Libor (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Tato bakalářská práce, která je věnována oboru financí, se konkrétně zabývá problematikou finanční gramotnosti a jejího vzdělávání. Důraz je kladen především na situaci v České republice. Hlavním cílem je zjištění aktuálního stavu vzdělání českých žáků základních škol a srovnání vybraných projektů pro zvyšování úrovně jejich finanční gramotnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, jejich přehledu a shrnutí. Součástí teoretické části je také rozbor zmiňovaných některých projektů pro vzdělávání. V praktické části je pak zpracováno dotazníkové šetření žáků základní školy.
Strategie finančního vzdělávání v ČR a její implementace
Kuncová, Tereza ; Derner, Tomáš (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti v České republice, přináší komplexní přehled o stavu finančního vzdělávání v ČR a objasňuje význam tohoto vzdělávání pro celou společnost. Velká část práce je věnována vládou schváleným stěžejním dokumentům. Jejich hlavním cílem je zvyšovat úroveň finanční gramotnosti obyvatel ČR a přesně definovat pojem finanční gramotnost. Práce rovněž poukazuje na výzkumy, které byly v souvislosti s finanční gramotností uskutečněny a je doplněna o vlastní výzkum, který se týká rozvoje finanční gramotnosti žáků během studia na gymnáziu. Jedním z hlavních cílů práce je zmapovat možnosti finančního vzdělávání jak pro žáky a jejich učitele, tak i v rámci celoživotního vzdělávání. S tím souvisí přehled publikací a ostatních studijních materiálů, které jsou k této problematice dostupné na českém trhu.
Studie úrovně finanční gramotnosti v České republice
Hrabovská, Marie
HRABOVSKÁ, M. Studie úrovně finanční gramotnosti v České Republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita, 2014 Předmětem bakalářské práce je analýza projektů a aktivit podporujících finanční gramotnost v České Republice. Na začátku se práce věnuje obecnému úvodu do problematiky finančního vzdělávání a charakteristice organizací, které se v této oblasti angažují. Dále je na základě stanovených kritérií provedena komparace aktivit vyvíjených na území České republiky a Belgického království. Diskusní závěr vyhodnocuje úroveň informovanosti v oblasti finančního vzdělávání v obou zkoumaných státech a navrhuje možnosti inovací.
Finanční gramotnost jako nástroj pro snižování zadluženosti domácností
Čiklová, Veronika
Bakalářská práce se zabývá zadlužeností českých domácností a úrovní finanční gramotnosti české populace. V teoretické části je popsán vývoj, struktura, negativní dopady zadluženosti a především hlavní ekonomické faktory ovlivňující úvěry domácnostem. Dále je v práci identifikován vztah mezi zadlužeností a finanční gramotností a jsou popsány podniknuté kroky ke zvyšování finanční gramotnosti prostřednictvím finančního vzdělávání. Jádro práce tvoří analýza vlivu vybraných faktorů na zadluženost domácností. Na základě získaných výsledků je predikován budoucí vývoj zadluženosti českých domácností a jsou navrhnuta doporučení pro zvyšování finanční gramotnosti českých domácností.
Finanční gramotnost dospívajících
Vítek, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti populace České republiky a finančním vzděláváním. Práce porovnává průzkumy finanční gramot-nosti provedené třetími subjekty a identifikuje prostředky financování její podpo-ry. V praktické části práce je proveden vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi žáky třetích a čtvrtých ročníků středních škol a expertní pohovory s vyučujícími dané oblasti, na jejichž základě jsou navržena doporučení pro zvýšení finanční gramotnosti dané cílové skupiny
Finanční vzdělávání pro 2.stupeň ZŠ
JANKŮJOVÁ, Kristýna
Tato práce mapuje současný stav na českých základních školách v době, kdy standardy uvedené v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" byly implementovány do RVP a posléze také do ŠVP. V teoretické části je popsána problematika finanční gramotnosti a také průběh již zmíněné implementace do RVP. V další kapitole se zabývám prvním velkým šetřením finanční gramotnosti PISA 2012, které proběhlo pod záštitou OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Poslední kapitolou teoretické části je analýza učebních materiálů, které jsou dostupné k budování finanční gramotnosti. Pro svůj výzkum jsem použila metody didaktického testu, jehož metodika a následná analýza je v dalších částech práce.
Situace ve finanční gramotnosti v EU
BLAHOUTOVÁ, Žaneta
Cílem diplomové práce je zmapovat aktivity zemí Evropské unie v oblasti finanční gramotnosti a vyvodit závěry a případná doporučení pro Českou republiku. Nejdříve byly zjištěny aktivity v oblasti finanční gramotnosti České republiky, Slovenska, Německa, Rakouska a Nového Zélandu a následně byly vyvozeny závěry. Jednotlivé země vytvořily hodně projektů pro zvyšování finanční gramotnosti, ale finanční gramotnost v těchto zemích pořád ještě není dostatečně vysoká, jak ukázal průzkum PISA 2012. Dále byl aplikován na obyvatele jižních Čech dotazník týkající se finančních institucí. Průzkum byl vyhodnocován graficky a statisticky. Pro statistické vyhodnocení byl použit test hodnocení nezávislosti Chí-kvadrát pro kontingenční tabulku. Výsledky vlastního průzkumu jsou velice znepokojivé. Obyvatelům jižních Čech chybí znalosti důležitých finančních pojmů, neznají rozdíl mezi debetní a kreditní kartou a dokonce neví, co je to RPSN. Mezi důležité výsledky dotazníku patří i důvěra lidí k zaměstnancům poboček bank nebo pojišťoven. Na tyto lidi by se nejčastěji respondenti obrátili v případě nespokojenosti s průběhem finanční služby. Naopak, lidé chovají nedůvěru k finančním poradcům, jejich služby totiž využívá jen málo respondentů. Výsledky průzkumu odpovídají všeobecné úrovni finanční gramotnosti v České republice, která byla zjištěna obecnými metodami na základě průzkumů České národní banky nebo PISA již dříve.
Analýza finanční gramotnosti v Rusku s akcentem na studenty středních a vysokých škol
Jedlička, Jan ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Leová, Simona (oponent)
Obsahem této práce je provedení průzkumu úrovně finanční gramotnosti u studentů středních a vysokých škol v Ruské federaci a jeho srovnání s šetřením z roku 2008. Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část této práce je teoretická a popisuje kroky Ruska v oblasti zvyšování finanční gramotnosti jeho občanů. Velmi stručně je popsána i situace v České republice. Jsou zde uvedeny hlavní kanály šíření finanční gramotnosti v Ruské federaci a aktivita Světové banky. V praktické části jsou analyzovány výsledky vlastního dotazníkového šetření z roku 2013, které jsou srovnány s podobným průzkumem ruské Národní agentury pro finanční výzkumy z roku 2008. Lepší orientaci v problematice napomáhají grafy a tabulky.
Úroveň finanční gramotnosti občanů
Vtípilová, Iveta ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Hromádko, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza úrovně finanční gramotnosti občanů České republiky. Úvodní část je zaměřena na vymezení základních pojmů a charakteristiku finanční gramotnosti. Druhá kapitola se zabývá činnostmi a programy na podporu finanční gramotnosti na nadnárodní a evropské úrovni a popisuje aktivity, které podporují finanční gramotnosti v České republice. Závěrečná kapitola této teoretické části obsahuje shrnutí nejdůležitějších pojmů finanční gramotnosti v rámci běžného občanského života. Zjištění a výsledky čtvrté kapitoly jsou založeny na zpracování výsledků průzkumu, jehož cílem je prověřit finanční gramotnost vzorku respondentů. Poslední část této práce je věnována ukázce možných aktivit pro zvýšení finanční gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.