Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 347 záznamů.  začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Manželství a rodičovství v reflexi studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
FENCLOVÁ, Lucie
Dnešní doba je charakteristická odkladem vstupu do manželství a rození potomků. Roste počet dětí narozených neprovdaným matkám a i přes nízkou sňatečnost stále roste úroveň rozvodovosti. Odborníci nejsou schopni podat jednotný výklad toho, čím jsou tyto změny v dnešní společnosti způsobeny a nejsou schopni odhadnout ani budoucí vývoj. Hlavním cílem práce bylo zjistit postoje studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity k manželství a rodičovství. Odhalit, zda preferují manželské soužití, nesezdané soužití nebo dnes častý fenomén singles. Prozkoumat, zda jsou zastánci rodičovství v mladém věku, či zda rodičovství odsouvají až na věk pozdější, ve kterém se již budou cítit ekonomicky soběstační a zajištění. Názory studentů na toto téma byly důležité především proto, že nositeli změn v oblasti manželství a rodičovství jsou v první řadě mladí lidé, a proto je třeba jim věnovat zvýšenou pozornost. Budou to právě oni, kdo budou rozhodovat o tom, zda česká rodina upřednostní práci a kariéru před rodinou a dětmi či nikoliv. Předkládaná práce popisuje různé pohledy na problematiku manželství a rodičovství, která je v současnosti živě diskutovaným tématem. V teoretické části srovnává vstup do manželského svazku a možnost být rodičem jak z hlediska demografického a právního, tak z hlediska sociologického. Nabízí zde toto srovnání pro ucelenější představu o tématu a pro možnost nahlížet na práci z více úhlů. Tyto pohledy jsou v práci zasazeny do hlubšího kontextu spolu s historií a komparací různých alternativ manželství a rodičovství. Tato část práce vychází především z odborných publikací, které se váží k tomuto frekventovanému tématu, je pracováno se současnými výzkumy z této oblasti a je též doplněna o zahraniční zdroje, které se této problematice věnují. V práci jsou charakterizovány především pojmy manželství, rodičovství, nesezdané soužití a rodina. Pro výzkum byly učeny dvě hypotézy, které byly v průběhu šetření ověřovány. První hypotéza zněla: Manželství jako hodnota ztrácí u cílové populace svou hodnotu směrem k preferenci nesezdaného soužití. Druhá hypotéza zněla: V souvislosti s pohlavím se v cílové populaci mění otázka priorit představovaných pod pojmem úspěšné manželství. Výzkum byl realizován kvantitativní metodou sběru dat. Data potřebná k vyhotovení bakalářské práce byla získána sekundární analýzou dat, kdy byla pro zmapování postojů k těmto aktuálním tématům vybrána metoda dotazování, technika dotazník, díky kterému jsem byla schopna cíle a ověřované hypotézy zhodnotit. Dotazník obsahoval celkem 16 otázek a byl distribuován elektronickou formou. Pro zvýšení věrohodnosti získaných dat bylo použito statistické ověření hypotéz, které podalo jasné výsledky o neověření hypotéz. Z výzkumu vyplynulo, že manželství je stále důležitou hodnotou na životním žebříčku mladých lidí a že tuto instituci rozhodně nehodlají vyměnit za nesezdané soužití. Hypotéza číslo jedna se tím pádem nepotvrdila. Ze studie dále vyšlo, že priority představované pod pojmem úspěšné manželství jsou u mužů i u žen bez výrazného rozdílu, a tak ani u hypotézy číslo dvě nedošlo k jejímu potvrzení. Výzkum odhalil, že studenti plánují sňatek i pořízení dětí, jen jsou tyto dvě události posouvány na pozdější věk; tedy věk, kdy budou mít ukončená studia a budou dostatečně finančně zajištění a emočně vyzrálí. Význam manželství je podle nich spatřován hlavně ve výhodě bezpečnějšího zázemí, jistotě právních a ekonomických záruk, a to nejen pro partnery samotné, ale i pro jejich potomky. Výzkum tak prokázal, že manželství a rodičovství je přikládán stále velký význam a tyto dva životní kroky mají pro studenty stále vysokou hodnotou, která má v životě své nezastupitelné místo.
Gymnázium v Pelhřimově v letech 1871-1921
HURDOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá vznikem a vývojem gymnázia v Pelhřimově v letech 1871-1921. Vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Pelhřimově a Archivu Muzea Vysočiny Pelhřimov. Práce obsahuje sedm kapitol a je možné ji rozdělit do dvou částí. První tři kapitoly zabývající se dějinami města a regionu, proměnami sekundárního školství v českých zemích v letech 1848-1921 a vývojem školství na Pelhřimovsku vytváří historický kontext následujícím stránkám věnovaným již samotnému gymnáziu. Druhá část práce se nejprve zaměřuje na vznik pelhřimovského nižšího reálného gymnázia a jeho proměny během prvních padesáti let jeho existence. Stěžejní část práce pak představují kapitoly věnované každodennímu životu školy a jejím studentům. Analýza studentů byla zaměřena zejména na teritoriální a sociální původ, náboženské vyznání, chování, taktéž na úspěšnost a délku studia. Závěrečná kapitola diplomové práce se zabývá pedagogickým sborem gymnázia ve sledovaném období.
Sacharidy ve výživě
JURÁK, Ondřej
V teoretické části bakalářské práce byla formou literární rešerše zpracována základní charakteristika sacharidů. Dále byly popsány vlastnosti základních obilovin a výrobků cereálního charakteru, včetně kapitoly o trávení a vstřebávání sacharidů v lidském organizmu. Poslední část popisuje cereální výrobky, především snídaňové cereálie, jejich výskyt a význam ve výživě žáků a studentů. Cílem výzkumné části bakalářské práce bylo realizovat a analyzovat dotazníkovou akci v souboru - žáků vyššího stupně základních škol a studentů vysokých škol zaměřenou na ověření znalostí o sacharidech, cereáliích a jejich konzumaci. Prvním dílčím cílem bylo zjistit zájem o různé druhy cereálních výrobků u žáků vyššího stupně základních škol a studentů vysokých škol. Druhým dílčím cílem bylo vlastní porovnání stravovacích návyků žáků škol a studentů. Na základě vytýčených cílů byly zformulovány tři pracovní hypotézy, které byly výzkumem ověřeny. Platnost první hypotézy, která zní, že žáci druhého stupně základních škol mají nižší znalosti o sacharidech a výrobcích cereálního charakteru než studenti vysokých škol, byla analýzou odpovědí z dotazníkového šetření potvrzena. Druhá hypotéza - studenti vysokých škol preferují snídaňové cereálie více než žáci vyššího stupně základních škol, byla rovněž verifikována. Při analýze odpovědí na otázky související se třetí hypotézou - žáci vyššího stupně základních škol mají lepší dopolední stravovací návyky než studenti vysokých škol, bylo šetřením vyvráceno, neboť studenti vysokých škol mají lepší snídaňové stravovací návyky než žáci základních škol. Ti zase mají lepší stravovací návyky při svačinách.
Informovanost studentů Středních odborných učilišť a Gymnázií v Žatci a v Lounech o poruchách příjmu potravy
PROKŮPKOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce pojednává o informovanosti studentů o poruchách příjmu potravy a částečně o jejich způsobu stravování. Zaměřena je především na děti a rané adolescenty. Teoretická část popisuje základní druhy poruch příjmu potravy, kterými jsou mentální anorexie, mentální bulimie a záchvatovité přejídání, ale i méně časté a to drunkorexii, bigorexii a ortorexii. Dále pojednává o jejich historii, prevalenci a incidenci. Zmíněny jsou i rizikové faktory, které mohou mít vliv na vznik nebo také na průběh poruch příjmu potravy. Druhá polovina teoretické části se zabývá energetickou bilancí, stručným popsáním Body mass indexu, zdravotními komplikacemi, klinickou praxí, léčbou a terapií. Závěr teorie je věnován problematice poruch příjmu potravy v dětství a rané adolescenci ? definici a diagnóze, somatickým aspektům, terapii, školnímu vzdělávání a následkům v dospělosti. V praktické části jsem využila výsledky zpracovaných anonymních dotazníků, které byly vyplněny studenty Středních odborných učilišť a Gymnázií ze Žatce a z Loun. Výsledky jsou v práci prezentovány v přehledných grafech. Bakalářská práce ukazuje nedostatečnost informovanosti studentů, i když se jich problematika poruch příjmu potravy přímo dotýká. Velmi důležitá je prevence a proto by se neměla v tomto směru podceňovat. Děti a adolescenti ve svém věku často s výživou experimentují a neuvědomují si, že to pro ně může mít fatální důsledky.
Postoje studentů k přednášejícím Jihočeské univerzity
LINHARTOVÁ, Martina
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jak studenti vybraných fakult Jihočeské univerzity hodnotí své vyučující, jaké postoje si k nim utváří, čemu přisuzují význam a jaké požadavky na vyučující kladou. V teoretické části se věnuji postojům, učitelství, osobnosti pedagoga a studenta, současnému terciárnímu vzdělávání v České republice a vzájemnému vztahu studentů a pedagogů. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, který jsem realizovala prostřednictvím sémantického diferenciálu. Zde popisuji charakteristiku souboru a výzkumný vzorek. Dále přináším výsledky získaných dat a informace o tom, jaké postoje mají studenti ke svým vyučujícím. Sběr dat proběhl v březnu 2012 formou dotazníků. Výzkum byl realizován na Jihočeské univerzitě, fakultách Pedagogické, Zdravotně sociální a Teologické. V rámci daných fakult byly na každé vybrány studijní obory s podobným zaměřením. Celkem bylo rozdáno 240 dotazníků. Návratnost byla 75% tedy celkem 180 dotazníků. Pro výzkum byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza předpokládala, že studium preferovaného oboru pozitivně ovlivňuje postoje studentek a studentů k vyučujícím a provedený výzkum hypotézu potvrdil. Druhá hypotéza tvrdila, že studenti studující prestižní obor hodnotí vyučující pozitivněji než studenti studující neprestižní obor. Tato hypotéza se nepotvrdila. Třetí hypotéza byla, že studentky jsou méně kritické při hodnocení vyučujících než studenti. Provedený výzkum ani tuto hypotézu nepotvrdil. Práci bude možné využít pro komparaci postojů studentek a studentů jednotlivých fakult Jihočeské univerzity a pro publikační činnost.
Užívání návykových látek studenty prezenční formy studia na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity
MUŽÍK, Petr
Tato bakalářská práce představuje výsledky výzkumu užívání tabákových výrobků, alkoholu a drog studenty prezenční formy studia Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Cílem práce bylo zjistit, zda studenti ZSF JČU užívají návykové látky, v jaké formě, s jakou četností, s jakými negativními důsledky, jaká je prevalence užití návykových látek, v jakém období studia se látky užívají více apod. Práce zjišťovala i některé přidružené jevy. Tyto poznatky zajistil kvantitativní výzkum zahrnující 109 respondentů. Byla použita metoda dotazování, celý výzkum byl anonymní.
Analýza prostředí jazykových škol se zaměřením na vzdělávací společnost Tutor, s.r.o.
Maršíčková, Táňa ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Stavinoha, Radek (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá problematikou jazykových škol. Zkoumá, jak studenti vysoké školy v dnešní době vnímají tento druh vzdělávacích institucí. Zjišťuje názory, které na ně studenti mají a snaží se odhalit příčiny nezájmu o studium v těchto agenturách. V teoretické části se zaměřuje na popis procesu marketingového výzkumu a marketingového mixu 5P. V praktické části se zabývá jazykovými školami obecně, dále poté zkoumá postoj studentů k jazykové škole Tutor a v neposlední řadě se zabývá popisem marketingového mixu 5P této instituce. Závěrem jsou navržena doporučení, která by měla vylepšit image a pohled na tuto společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 347 záznamů.   začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.