Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti učitelek MŠ v prevenci rizika specifických poruch učení.
DOLEJŠÍ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku možností učitelek mateřských škol v prevenci rizika specifických poruch učení. V první části jsou popsána teoretické zá-klady pro studium dané problematiky. Je obsaženo rozdělení, příčiny, diagnostika, pre-vence specifických poruch učení a případná práce s rizikovými dětmi. V druhé části práce je provedeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření mezi učitelkami mateřských škol. Šetření zjišťuje, jak učitelky mateřských škol hodnotí svou obeznámenost s pro-blematikou specifických poruch učení, a zda znají a ve vlastní práci využívají metody zaměřené na prevenci vzniku a včasnou diagnostiku specifických poruch učení.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
NOVOTNÁ, Lenka
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat oblast sociálních důsledků specifických poruch učení. Bezesporu mají specifické poruchy učení mají vliv na školní prospěch a celkové výsledky v rámci školní výuky. Jejich vliv je však mnohem širší a můžeme říci, že přináší jedinci se specifickou poruchou učení určité negativní osobní a sociální důsledky. Jsou stanoveny následující dvě hypotézy: Předpokládám, že skupina dětí se specifickou poruchou učení se bude vyznačovat nižším sebepojetím ve srovnání se skupinou kontrolní. Předpokládám, že skupina dětí se specifickou poruchou učení se bude vyznačovat zhoršenou sociometrickou pozicí ve školní třídě ve srovnání se skupinou kontrolní. V teoretické části diplomové práce je obsaženo vysvětlení základních pojmů souvisejících se specifickými poruchami učení. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány specifickým poruchám obecně, dále konkrétně dyslexii, jejím příčinám, výskytu, projevům a reedukaci. Zmíněny jsou vedle dyslexie i další specifické poruchy učení. Ve druhé polovině teoretické části se zaměřuji na dyslektického žáka a jeho subjektivní obtíže, na rodiče a učitele dyslektického žáka, a na důsledky školní neúspěšnosti a dyslexie na život jedince. Praktická část poté zpracovává samotný výzkum provedený mezi 24 žáky základní školy. Výzkum pomocí nejrůznějších testových metod vyhodnocuje dopady a důsledky specifických poruch učení na sebepojetí žáka a jeho sociometrickou pozici ve školní třídě. Výše zmíněných 24 žáků bylo rozděleno do dvou skupin ? experimentální a kontrolní skupinu, které jsou mezi sebou vzájemně porovnávané.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
PILNÁČKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá sociální problematikou specifických poruch učení na ZŠ. K výzkumu jsem použila standardizované testy a dotazníky, které jsem předložila vybraným žákům z čtvrtých, pátých a šestých tříd. Cílem mé diplomové práce je zjistit, zda specifická porucha učení má nějaký vliv na žákovo sebehodnocení a na jeho sociometrickou pozici ve třídě.
Komunikační kompetence a její edukace u dětí se SPU v hodinách ČJ a slohu na 2. st. ZŠ
BRUNCLÍKOVÁ, Jana
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru didaktiky českého jazyka druhého stupně základní školy a částečně i do oboru speciální pedagogiky. Teoretická část práce se zabývá výukou komunikační a slohové výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve specializovaných třídách na druhém stupni základní školy. Pracuji s termíny: klíčové kompetence, komunikační kompetence, specifické poruchy učení. Hlavní část práce tvoří výzkum zaměřený na zjištění pojetí výuky českého jazyka a postoje učitelů ke klíčovým kompetencím a tvorba a praktické ověření pracovních listů podporujících výuku komunikační a slohové výhovy ve specializovaných třídách vycházejících z metod kritického myšlení.
Vliv dyskalkulie na pochopení a řešení slovní úlohy u dítěte na 1. stupni ZŠ
LOUŽENSKÁ, Barbora
Diplomová práce je tvořena dvěma částmi; teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na specifické poruchy učení předně dyskalkulii, postupy a metody řešení slovních úloh. Cílem praktické části je zjištění vlivu specifických vývojových poruch učení na úspěšnost v řešení slovních úloh v matematice na 1. stupni základní školy. Příloha obsahuje několik pracovních listů, které lze použít k reedukaci obtíží.
Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele
ŠULCOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem ?Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele? má za cíl proniknout do hloubky této problematiky a nahlédnout na práci vyučujících s dětmi se specifickou poruchou učení ve skutečné každodenní výuce. Základní výzkumnou otázkou je ?Jaký je celkový pohled vyučujících prvního stupně základních škol na specifické poruchy učení? Jak v souvislosti s jejich pohledem na danou problematiku přistupují k dětem se specifickými poruchami učení během vyučování??
Postavení integrovaného žáka s lehkým postižením v žákovské skupině
ŠVAMBERKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na zjišťování postavení dítěte s lehkým postižením v kolektivu třídy na prvním stupni základní školy. Jedná se konkrétně o děti, u kterých je diagnostikována lehká mozková dysfunkce nebo specifická porucha učení. Teoretická část pojednává o charakteru třídy na prvním stupni základní školy, a to z vývojového a sociologického hlediska. Dále se zabývá problematikou poruch učení a chování, kam spadají právě žáci, o které se v mé práci zajímám, a také problematikou školské integrace. Praktická část zahrnuje vlastní šetření a zpracovává získaná data. Výzkum probíhal na základní škole Grünwaldova v Českých Budějovicích. Byl proveden pomocí sociometrické metody, monitorovacího systému, pozorování a dotazníku pro učitele. V přílohách jsou uvedeny součásti výzkumu sociometrickou metodou.
Péče o děti s dyslexií na základní škole
ŠRÁMKOVÁ, Marie
Tato práce se zabývá tématem specifických poruch učení, zvláště však jejich symptomy a příčinami. Dále jsem věnovala pozornost problematice výskytu specifických poruch učení a různými přístupy k dětem se specifickou poruchou učení. Poruchy učení je termín označující heterogenní skupinu obtíží, které se projevují při osvojování a užívání řeči, čtení, psaní, naslouchání a matematiky. Tyto obtíže mají individuální charakter a vznikají na podkladě dysfunkcí centrální nervové soustavy. Hlavní pozornost jsem však věnovala dyslexii, kterou jsem definovala. Těžiště práce je však věnováno péči o děti s dyslexií na základní škole, zvláště však na užití slovního hodnocení a individuálního vzdělávacího plánu.
Integrace dětí s poruchami učení na 1. stupni základních škol
MALINOVSKÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá integrací dětí s poruchami učení, konkrétně zařazením dyslektiků a dysgrafiků do běžných tříd 1. stupně základních škol. V teoretické části jde právě o otázky problematiky dětí s poruchami učení. Jedná se o obtíže dyslektiků a dysgrafiků, nácvik čtení a psaní, reedukaci, spolupráci rodiny a dalších institucí, aktuální problémy integrace těchto dětí. V praktické části jsou již probírány konkrétní problémy integrace dyslektických a dysgrafických dětí. První část výzkumu je zaměřena na funkčnost individuálních vzdělávacích plánů. Druhá část je zaměřena na potřebu posilovat stranovou orientaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.