|
Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv mimo prodejnu
Koksteinová, Veronika ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Klauz, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce pojednává o ochraně spotřebitele se zaměřením na uzavírání smluv mimo provozovnu. V teoretické části se zabývá spotřebitelskými smlouvami, především smlouvami uzavíranými na dálku a mimo provozovnu. Dále je rozebrána ochrana spotřebitele při uzavírání smluv mimo provozovnu jak v Evropské unii, tak i v České republice a činnost České obchodní inspekce. Dotazníkové šetření v praktické části zkoumá, zda respondenti znají problematiku ochrany spotřebitele. Též je v praktické části zpracován rozhovor s JUDr. Věrou Knoblochovou, Ph.D., která pracovala v Bruselu právě v oblasti ochrany spotřebitele. V neposlední řadě je součástí praktické části statistika činnosti České obchodní inspekce při předváděcích akcích a obchodech přes internet.
|
|
The assortment analysis of Kika business company
Ištvancová, Dominika ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Luttmerding, Peter (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá společností Kika nábytek, která patří k jednomu z největších prodejců nábytku a bytových doplňků. Je zaměřená zejména na nákupní proces společnosti v propojení s marketingem a jeho marketingovou strategií. Zaobírá se ústředním problémem nákupního marketingu, volbou dodavatele, a následně jeho vplyvem na nabízený sortiment. Pomoci analýzy rozpoznává cenové odlišnosti mezi vybranými dodavateli a rozdílnosti v nákupu a prodeji mezi jednotlivými zástupci sortimentu čalouněných postelí z řadu boxspring.
|
|
Aukční výběrová řízení ve vybrané společnosti
Vránová, Kateřina ; Zelená, Veronika (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou Aukční výběrová řízení ve vybrané společnosti. Je zde zejména vysvětlena základní problematika aukcí a jejích typů. Dále se zabývá výhodami a nevýhodami jednotlivých druhů tohoto výběrového řízení a zvláštní pozornost je věnována popisu elektronických aukcí a nástrahám, které mohou nastat. V praktické části je téma aukcí objasněno na reálných příkladech z praxe. Cílem práce je ukázat, jak takové aukce probíhají a fungují od samotného začátku. Práce se také věnuje kritériím, která je nutné zvažovat proto, aby byla správně a co nejvhodněji zvolena metoda aukce a její forma.
|
|
Dodavatelsko-odběratelské procesy v zemědělství
Pavlová, Kateřina
Pavlová, K. Dodavatelsko-odběratelské procesy v zemědělství. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Cílem této práce je identifikovat specifika dodavatelsko-odběratelského procesu v zemědělství a odhalit možná rizika. Dílčím cílem práce je analýza řízení zásob v dodavatelsko-odběratelském řetězci v zemědělství. Vlastní práce se zabývá popisem odvětví zemědělství České republiky v současné době a popisem dodavatelsko-odběratelského procesu a možných specifik. Dotazníkové šetření a jeho výsledky slouží k určení specifik a možných rizik podnikatelských subjektů v daném odvětví. Práce identifikuje hlavní kritéria volby dodavatele a odběratele a pomocí mapy rizik jsou odhalena klíčová rizika. Pomocí dynamického modelu řízení zásob jsou určeny optimální veličiny konkrétním podnikatelským subjektům.
|
|
Nákladovost a rizika účasti ve veřejných zakázkách pro dodavatele
Tisovský, Ondřej
TISOVSKÝ, O. Nákladovost a rizika účasti ve veřejných zakázkách pro dodavatele. Bakalářská práce. Brno 2014 Tato bakalářská práce se zabývá nákladovostí a rizikem účasti ve veřejných zakázkách pro dodavatele. Vysvětluje základní teoretické pojmy ze zákona o veřejných zakázkách. Dále je analyzována problematika nákladů a rizik ve veřejných zakázkách pro dodavatele. Praktická část je zaměřena na průzkum s cílem zjistit, jaké jsou jejich nejčastější náklady a jaké očekávají rizika v průběhu zadávacího řízení. Stěžejní je analýza jednotlivých rizik a nákladů. Závěrem se nabízí zamyšlení nad možnostmi minimalizace nákladů a rizik ve veřejných zakázkách. Dále jsou formulována konkrétní doporučení, jak současnou situaci zlepšit.
|
|
Realizace výstavby čerpací stanice pro společnost Galur, s.r.o.
Živný, David
Živný, D. Realizace výstavby čerpací stanice pro firmu Galur, s. r. o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zabývá výběrem dodavatele na výstavbu vnitropodnikové čerpací stanice pro firmu Galur, s. r. o. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a vlastní práci. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky, které souvisí s praktickou částí. V druhé části práce je provedena situační analýza firmy Galur, s. r. o. stanovena kritéria a aplikovány metody, které jsou uvedeny v teoretické části pro hodnocení dodavatelů. Hlavním cílem této práce je provést výběr dodavatele techniky pro realizaci výstavby čerpací stanice.
|
|
Distribuce vybraných francouzských výrobků na českém trhu
CHLUPOVÁ, Tereza
Bakalářská práce má za cíl zhodnocení distribuce vybraných francouzských výrobků na českém trhu a odkrytí možnosti zvýšení jejich prodejnosti. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů z oblasti marketingu důležitých pro objasnění problematiky této práce. Zaměřuje se na charakteristiky trhů a rozdělení na trhy organizací a trhy konečného spotřebitele. Vysvětluje význam hodnoty pro konečného zákazníka a přibližuje spotřebitelské chování organizací a nákupní chování konečného spotřebitele. V této části je stručné představena analýza trhu a postup při získávání dat a informací. Práce se podrobněji věnuje distribuci, která představuje pro každou firmu složitý a náročný proces při doručování produktu ke konečnému spotřebiteli. Praktická část je založena na analýze prodejní činnosti firmy Anglo česká s.r.o. Zabývá se charakteristikou a vývojem francouzské firmy s názvem Prodifa, která je zaměřená na výrobu a prodej rozprašovačů parfémů a jejich náplní distributorským firmám. Popisuje vývoj a charakterizuje českou distributorskou společnost Anglo česká s.r.o., která je odběratelem výrobků francouzské firmy. Práce se věnuje historii spolupráce těchto dvou společností a současným způsobům prodeje francouzských výrobků na českém trhu a snaží se odkrýt nové možnosti zvýšení jejich prodejnosti.
|
| |
| |
| |