Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a vyhodnocení umísťování staveb dle stavebního zákona
Seman, Jan ; Pertl, Marek (oponent) ; Šestáková, Romana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá analýzou a vyhodnocením umísťování staveb dle stavebního zákona v lokalitě obce Pozořice. V teoretické části jsou charakterizovány formy územních rozhodnutí s jejich podrobným členěním. V části praktické jsou analyzovány pozemky, v rámci obce Pozořice, za pomocí regulativů územně plánovací dokumentace s následným vyhodnocením. Navazující oddíl praktické části provází umístěním stavby na vybraném pozemku, od umístění stavby, po vydání stavebního povolení. V závěru diplomové práce jsou shrnuty cíle a výsledky práce.
Porovnání právní úpravy akcií v českém a anglickém právu
Píša, Zdeněk ; Kříž, Radim (vedoucí práce) ; Hásová, Jiřina (oponent)
Cílem této práce je utřídit a porovnat první úpravy akcií v českém a anglickém právním řádu. V úvodu práce jsou porovnány právní systémy z obecného hlediska. Dále je práce zaměřena na právní úpravy obchodních společností v jednotlivých systémech. Následují podrobně rozebrané jednotlivé aspekty daných právních úprav akcií. V závěru práce jsou shrnuty nejvýznamnější rozdíly obou právních úprav a zamyšlení nad úpravou v budoucnu.
Určité aspekty právní úpravy nadací v České republice, ve Francii, v Německu a v Rakousku: Studie č. 5.295
Pejchalová-Grünwaldová, Vladimíra
Tato práce se věnuje následujícím aspektům právní úpravy nadačního práva ve jmenovaných státech: 1) druhy nadací z hlediska zákonem přípustných účelů, které mohou nadace sledovat, 2) podmínky pro vznik nadací (požadavky registrace/souhlasu orgánu státní správy) včetně požadovaného minimálního kapitálu, a 3) organizační struktura nadací. Právní úprava v České republice je z hlediska těchto aspektů porovnána s právní úpravou ve Francii, v Německu a v Rakousku. Práce rovněž upozorňuje na určité nedostatky ve stávající právní úpravě nadačního práva a v této souvislosti zmiňuje novelu zákona o nadacích a nadačních fondech, která vstupuje v účinnost dne 1. července 2010.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Způsoby udržení pořádku v parlamentní komoře (ve vybraných státech): Studie č. 1.210
Syllová, Jindřiška
Studie se zabývá právními úpravami, které jsou zde podrobně uvedeny. Je možno konstatovat, že v zajištění kázně a pořádku jsou neúspěšné zejména ty parlamenty, které ponechávají zajištění pořádku v sále okamžitému rozhodnutí pléna a nemají dostatečně ustálenou aplikační a interpretační praxi při řešení nepořádku a zachování důstojnosti parlamentu. Nejúspěšnější jsou naproti tomu parlamenty, kde má předsedající vyšší autoritu a nemusí se obracet k nějakému jinému orgánu, který často rozhoduje stranicky. Důležité a pozitivní je rovněž to, když předsedající může rozhodnout o řešení záležitosti okamžitě a bez toho, že by se k porušení pořádku mohli vyjádřit jiní poslanci. Základním návodem pro to, jak udržet pořádek v plénu komory parlamentu, by měla být britská praxe. Vzhledem k tomu, že britská Dolní sněmovna je, na rozdíl od kontinentálních parlamentů, více divadlem, zatímco kontinentální parlamenty slouží více ke skutečné práci a tvorbě legislativy, je pro ni nezbytné, aby způsoby parlamentního divadla plnily dva základní úkoly: musí být pro diváky atraktivní a zároveň nesmí snižovat důstojnost parlamentu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Registrace sester v primární péči
NOVÁKOVÁ, Eva
Přijetím zákona č. 96/2004 Sb. byl práci všeobecné sestry uznán statut samoatatného povolání, byl umožněn volný pohyb sester na pracovním trhu. Zavedením pojmu výkonu povolání bez odborného dohledu byly sestrám svěřeny nové kompetence, ale také stanoveny nové podmínky k výkonu povolání. Ty zahrnují požadavek celoživotního vzdělání, úpravu vzdělávacího systému dle Evropské unie a zavedení systému registrace.
Způsoby výkonu rozhodnutí prováděné vybraným orgánem územní samosprávy při zajišťování své činnosti.
LUKEŠ, Jaroslav
Anotace Cílem a ústředním tématem této práce je srovnat jednotlivé způsoby výkonu rozhodnutí prováděné orgánem územní samosprávy při zajišťování své činnosti z hlediska četnosti a úspěšnosti. Předpokladem pro úspěšnost práce je identifikace efektivity výkonu rozhodnutí z hlediska jejich formy. Další podmínkou je porovnat skupiny občanů, proti kterým se vede výkon rozhodnutí z hlediska sociální stratifikace,tj. z hlediska vzdělání a věku, podle kterýchžto faktorů lze předpokládat jejich zařazení ve společnosti. Zjistit, jaký je praktický výkon rozhodnutí. Předpokladem je že územní orgány místní samosprávy při výkonu rozhodnutí využívají nejvíce peněžitou formu výkonu rozhodnutí a že tato forma je efektivní z hlediska uspokojování pohledávek oprávněných subjektů. Zvolenou metodou je kvantitativní výzkum, sekundární analýza dat z databáze Městského úřadu v Milevsku. Cílovou skupinou pro zkoumání je soubor občanů, proti kterým vedl městský úřad v Milevsku řízení vý konu rozhodnutí v období let 2009-2010. Bakalářské práce lze využít ke studiu dané problematiky, pro sociologické zkoumání - které skupiny občanů se dopouští přestupků řešených ve správním řízení, respektive neplnění jiných právních povinností. Poznatků z bakalářské práce lze také využít jako doplňkový materiál pro kompetentní úředníky, pracující s problematikou výkonu rozhodnutí. Tato zpětná vazba může pozitivně ovlivnit přístup zaměstnanců úřadu ke klientům v rovině sociálního vnímání konkrétní situace.
Organizace a organizování povodňových opatření v České republice do roku 2000 a po roce 2000
KOČA, Milan
V této práci se zabývám organizacemi a organizováním povodňových opatření v ČR do roku 2000 a po roce 2000. V práci komparuji platné a již neplatné právní normy, jejich srovnáním sleduji, jak se tato legislativa ohledně organizací a organizování povodňových opatření v ČR vyvíjela a jak je činnost upravena v současné době. Nejprve jsem srovnával zákonné normy platné do povodně v roce 1997 a po ní, následně legislativu, která byla již na základě povodní v roce 1997 změněna a současný text zákona č. 254/2001 Sb., o vodách. Zákony 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a zákon č.240/2000 Sb., o krizovém řízení, které vznikly jako reakce na společenskou objednávku po povodni v roce 1997, kdy díky nekoordinovanému postupu a zmatku při této povodni došlo k obrovským škodám a to nejen na životech, zdraví lidí, ale i na jejich majetku, vzhledem k datu svému vzniku srovnávány nebyly. Funkčnost současného souboru zákonů jsem doložil praktickými výstupy z povodní z roku 1997 a z roku 2002, ze kterých jednoznačně vyplynul závěr, že legislativa před rokem 2000 nebyla dobrá a to ani po snaze ji zpřesnit po povodni 1997. Tyto nedostatky byly odstraněny a vodní zákon spolu se zákony o IZS a o krizovém řízení je moderním a funkčním modelem, což vynikne právě při porovnání výstupů z povodní z roku 1997 a z roku 2002. Jako dílčí nedostatek zákona č. 254/2001 Sb., o vodách jsem vyhodnotil dualitu řízení, ke kterému dochází při vyhlášení krizového stavu. Povodeň je jednou z mnoha možných mimořádných událostí a její řešení by se nemělo v operativních činnostech kolektivních řídících orgánů ? komisí odlišovat názvoslovně, protože to způsobuje v praxi řadu zmatků a nedorozumění. Řešením by bylo zrušení povodňových komisí, čímž by se odstranila rozpolcenost řízení během vývoje povodně, případná nedorozumění, zmatek v názvech orgánů a podobně.
Vliv zákona o sociálních službách na hospodaření Centra sociálních služeb Staroměstská
ŠTURMOVÁ, Marcela
Nový zákon o sociálních službách přinesl do oblasti poskytovatelů a uživatelů sociálních služeb spoustu nových změn. Bakalářská práce je zaměřena na rozbor hospodaření a rozsah poskytovaných služeb Centra sociálních služeb Staroměstská {--} příspěvkové organizace ve dvou rozpočtových obdobích, těsně na rozhraní vstupu platnosti nové legislativy do praxe a s ní související změny v hospodaření a poskytování sociálních služeb. Záměrem bakalářské práce je nastínění zásadních změn, které s sebou přinesl nový zákon o sociálních službách v této organizaci. Cílem práce je zjištění vlivu nového zákona o sociálních službách na hospodaření organizace Centrum sociálních služeb Staroměstská. Z tohoto důvodu bylo potřeba se zaměřit především na finanční v oblasti rozpočtu, rozboru nákladů a výnosů, strukturu a stav pracovníků a zdroje financování v Centru sociálních služeb. Zvolenou metodou při zpracování bakalářské práce je technika sekundární a obsahové analýzy dat adekvátních dokumentů týkajících se hospodaření Centra sociálních služeb Staroměstská. Pro psaní práce jsem využila zřizovací listinu organizace, rozpočty, rozbory hospodaření, žádosti o granty a personální data. Jedná se o zcela hodnověrné dokumenty. Výsledkem bakalářské práce je pak důkladný rozbor hospodaření přelomových let 2006/2007 včetně tvorby rozpočtu, stavu pracovníků a možností financování organizace. Během práce se podařilo potvrdit obě předpokládané hypotézy. Se vstupem nové legislativy došlo ke zlepšenému pokrytí nákladů na provoz organizace a ke zvýšení tržeb. Zároveň se v Centru sociálních služeb rozšířila nabídka sociálních služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.