|
Specifika podnikání na čínském trhu
Babická, Zuzana ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce popisuje a objasňuje spotřební chování obyvatel Číny. Zaměřuje se především na aktuální trendy a vznikající příležitosti na čínském trhu. Umožňuje čtenáři si vytvořit výchozí představu o daném tématu a o vhodné marketingové strategii. V zájmu poskytnutí celostnějšího pohledu na problematiku podnikání v Číně se práce okrajově zabývá i specifiky obchodování.
|
| |
|
Projevy sociální stratifikace ve spotřebním chování
Malecká, Eva ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží ukázat významnost sociální stratifikace pro marketing. Jsou vysvětleny příčiny odlišného spotřebního chování jednotlivých sociálních tříd. Výzkum "Market&Media&Lifestyle -- TGI" společnosti Median spotřební chování velmi podrobně mapuje -- tato data jsou podkladem pro praktickou část, kde jsou sledovány projevy sociální stratifikace ve spotřebním chování v mnoha různých oblastech.
|
|
Kupní rozhodovací proces spotřebitele v cestovním ruchu
Batulková, Monika ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele v cestovním ruchu se zaměřením na výjezdový cestovní ruch. Diplomová práce je rozdělena do šesti částí. Nejdříve je práce zaměřena na teoretickou část týkající se spotřebního chování, dále je rozebrána problematika cestovního ruchu a marketing služeb se zaměřením na cestovní ruch. Další stěžejní částí je výzkum kupního rozhodovacího procesu spotřebitele v cestovním ruchu založený na dotazníkovém šetření. Tyto výsledky z výzkumu jsou v další části doplněny o agenturní data. Na závěr práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu na trhu cestovního ruchu.
|
|
Vliv referenčních skupin na spotřební chování studentů gymnázií
Vodsloň, Ondřej ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Brejchová, Jiřina (oponent)
Práce pojednává o vlivu referenčních skupin a aplikaci marketingových technik na ovlivňování spotřebního chování gymnaziálních studentů. Práce se snaží nalézt odpověď na otázku, zda existuje rozdíl v působení referenčních skupin na spotřební chování studentů státních a soukromých gymnázií v Praze. V rámci práce jsou nastíněny nejvhodnější marketingové techniky pro efektivní působení na cílovou skupinu gymnazistů. Součástí práce je analýza dvou dotazníkových výzkumů, a jedné provedené focus group.
|
|
Consumer Behavior in Brazil
Gombošová, Radka ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Cieľom práce je analýza spotrebného chovania v Brazílii, s ohľadom na kultúrne, ekonomické, demografické a sociálne rozdiely v spoločnosti a poukázanie na niektoré inovatívne prístupy aplikované miestnymi spoločnosťami, ktoré by mohli slúžiť aj ako príklad v podmienkach Českej alebo Slovenskej republiky. Špeciálna pozornosť je venovaná spotrebnému chovaniu nižšej sociálnej triedy. Cieľom je poukázať na to, že tento tržný segment predstavuje perspektívny trh a je nástrojom rastu, po ktorom bude musieť siahať čoraz viacej medzinárodných spoločností v snahe nestratiť konkurencieschopnosť.
|