Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neutrální maska Jacquese Lecoqa
Holba, Ondřej ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou užití neutrální masky při přípravě herce ve 20. století se zaměřením na metodiku Jacquese Lecoqa. Práce se zabývá také porovnáním Lecoqovy neutrální masky s neutrálními maskami jiných divadelníků a zkráceně je zde popsán stav neutrality a význam masky jako takové.
Klasický tanec v prostředí v České taneční organizaci
Judasová, Adéla ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Českou taneční organizací a problematikou spojenou s klasickým tancem. Rozebírá jednotlivé aspekty problémů a nabízí možná řešení. Cílem této práce není kritika, ale naopak snaha poukázat na řešitelné interní nedostatky největší organizace České republiky sdružující amatérské tanečníky v široké věkové škále.
Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠ
Ryšlavá, Jana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.
Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)
Králová, Barbora ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
Další možnosti ve vzdělávání tanečních pedagogů
Lafková, Šárka Isabela ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; RINOWSKI, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá dalšími možnostmi ve vzdělávání tanečních pedagogů. Blíže se zaměřuje na neformální vzdělávání a jeho uznávání. Přináší také informace o současné legislativě, o podmínkách pro získání akreditace a o institucích, které se zabývají neformálním vzděláváním a které nabízejí vzdělávací semináře pro pedagogy. Součástí práce je dotazníkový průzkum, který se zaměřuje na účastníky vzdělávacích seminářů. Cílem práce je přinést informace o současném stavu ve vzdělávání tanečních pedagogů, o možnostech vzdělávání a o účastnících seminářů a jejich spokojenosti se semináři.
Taneční interpret - způsoby a odlišnosti formování profesionálního tanečního interpreta na pražských tanečních konzervatořích založených po roce 1989
Výborná, Nela ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o třech tanečních konzervatořích, které byly založeny po roce 1989 a vyskytují se na území hlavního města Prahy. Jedná se o Konzervatoř Duncan centre, Taneční centrum Praha a Taneční konzervatoř Ivo Váni - Psoty v Praze. Všechny tyto instituce se věnují střednímu a vyššímu odbornému vzdělání v oboru tanec, ale každá zcela odlišným způsobem. Právě tyto způsoby, cesty, styly a odlišnosti jakými vzdělávají budoucího českého profesionálního tanečníka, jsou zde hlavním předmětem zkoumání. Tato práce dále obsahuje charakteristiku, historii a studijní programy jednotlivých konzervatoří, ukazuje příklady nejvýznamnějších tanečních interpretů za dobu jejich trvání. Na závěr vše shrnují ukázky anonymních dotazníků na studenty a absolventy těchto škol.
Jóga pro děti v předškolním období jako doplnění pohybové a taneční výchovy
Gajerová, Vítězslava ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; RINOWSKI, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá jógou pro děti a jejím možným prolnutím do pohybové a taneční výchovy dětí předškolního věku. Dílčím tématem diplomové práce je popis problematiky nedostatku aktivního pohybu u dětí předškolního věku. Předškolní věk dítěte je v diplomové práci rozebrán z hlediska vývojové psychologie a z hlediska vývoje pohybových schopností dětí v tomto věku. Hlavním bodem diplomové práce je použití jógy pro děti do pohybové a taneční výchovy dětí předškolního věku. V diplomové práci je jóga obecně rozebrána z hlediska dějinného a kulturního vývoje. Diplomová práce se snaží hodnotit efektivitu a možnost propojení pohybové a taneční výchovy s jógou pro děti.
Výuka lidových tanců na ZUŠ ve střední etapě vývoje
Muric, Petr ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; Velínská, Eva (oponent)
V této práci se primárně zaměřuji na výuku lidových tanců na ZUŠ ve střední etapě vývoje. Po krátkém ohlédnutí za historicky významným obdobím české lidové kultury doporučuji vhodnou literaturu, která pomůže pedagogům obohatit vyučovací hodiny lidového tance. Zabývám se rozdělením lidových písní a tanců podle regionů a tanečního folklóru podle etnografických oblastí. Charakterizuji principy lidového tance na ZUŠ, uvádím taneční látku pro dané ročníky ve střední etapě vývoje a metodický postup ve výuce jednotlivých tanců. V závěru práce se zabývám přístupem pedagoga k žákům se zřetelem na problematiku motivace a koncentrace v rámci výuky.
Hypermobilita a tanec
Hurníková, Adéla ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hypermobility. První část obsahuje anatomický rozbor, etiologii, historii a prognózu hypermobility. V práci dále uvádím jaké druhy hypermobility existují, které funkční testy, se používají pro zjištění tohoto handicapu a obory, jež se touto problematikou zaobírají. Další část je rozpracována pro taneční profesi a pedagogy tance. Zmiňuji se zde o principech potřebných ke každodennímu rutinnímu pohybu, ale také k tanečním tréninkům. V práci je také zařazeno interview, které vychází z osobní zkušenosti tanečnice.
Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působení
Plachá, Lucie ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.