Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rapující děti: Vzájemný vztah mezi socializací dospívajících a jejich oblíbeným hudebním žánrem
Vasiluk, Ondřej ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na vliv rapové hudby na dospívající. Práce je založena na analýze a syntéze primárních a sekundárních zdrojů a kvalitativním výzkumu. První část se zabývá historií a vývojem rapu v USA. Druhá část je zaměřena na českou rapovou scénu a zároveň identifikuje klíčové umělce a události, které ji formovaly, a zkoumá její konkrétní vliv na adolescenty. Výzkum je založen na metodě polostrukturovaných rozhovorů s informanty. Výsledkem práce je poukázaní na potenciální negativní i pozitivní vliv rapu na jeho posluchače. Toto působení je ovlivněno různými aspekty. KLÍČOVÁ SLOVA dospívající, rap, subkultura, školní prostředí, vliv
Vliv Francie na její bývalé kolonie: Případová studie Maroka a Alžírska
Celerová, Adéla ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu vlivu Francie na její bývalé kolonie. Na příkladu Alžírska a Maroka analyzuje, jaký vliv má Francie na své bývalé kolonie v současné době, zda vliv přetrvává, a jestli se dá tento vztah označit za formu neokolonialismu. Za pomocí rozboru vztahu obou vybraných zemí s Francií, a následnou analýzou spolupráce ve čtyřech vybraných oblastech práce zkoumá a porovnává, zda je případný vliv bývalého kolonizátora na vybrané země stejný, či zda se liší (případně jaké jsou důvody pro asymetrii přetrvávajících vztahů ve prospěch jedné ze zemí). Práce vychází z teorií realismu, který považuje moc za jádro mezinárodních vztahů, přičemž v tomto případě se nejedná o hard-power, ale spíše soft- power. Dalšími hlavními důležitými teoriemi jsou kolonialismus a neokolonialismus, současně také orientalismus či teorie závislosti. Na základě analýzy vztahů v oblastech zahraniční politiky, ekonomické spolupráce a bezpečnostní spolupráce je v teoretické části porovnán vliv Francie na obě bývalé kolonie, a následně jsou díky této komparaci zodpovězeny výzkumné otázky.
Vliv počítačových her na chování žáků základních škol
VALIČEK, Tomáš
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapování zkušeností dětí s hraním počítačových her na vybraných základních školách na lokální úrovni. Pro dokončení bakalářské práce bylo zapotřebí studia odborné literatury a zjišťování informací, které jsou dostupné k předmětnému tématu. Práce je rozdělena do dvou částí. Jedním z cílů teoretické části práce je objasnit základní pojmy týkající se počítačových her a dále přiblížit jejich historii. Dílčím cílem je za pomoci odborných zdrojů, studií a výzkumných šetření interpretovat, zda může mít hraní počítačových her nějaký vliv na vývoj dětí a dospívajících. Hlavním cílem této části práce je shromáždit dostatek informací pro posouzení, zda negativní vlivy hraní her nepřevyšují nad těmi pozitivními. Neméně důležité téma, kterému se v teoretické části práce věnuji, je pohled na to, jakým způsobem může být dětmi vnímán násilný obsah her a jak je možné jej omezovat či označovat. Cílem praktické části bakalářské práce je ověřit, zda teoretické znalosti odpovídají skutečnosti u žáků prvního a druhého stupně dvou základních škol. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, o jakých pocitech, změnách a projevech chování vypovídají sami žáci v souvislosti s hraním her. Zda připouštějí možný vliv násilných počítačových her na rozvoj násilí vůči svému okolí a také zda pociťují kontrolu a dohled nad obsahem počítačových her ze strany svých rodičů. Dílčím cílem je zjistit kolik času hraní věnují, od jakého věku hrát začínají a jaké žánry je dokáží nejvíce zaujmout. Výsledky výzkumného šetření slouží jako přehled o tom, jak sami děti hraní počítačových her hodnotí.
Porodní asistentka a její zkušenost s těhotenstvím a porodem
JAREŠOVÁ, Natálie
Bakalářská práce nesoucí název Porodní asistentka a její zkušenost s těhotenstvím a porodem je zaměřena na osobní zkušenosti a prožitky porodní asistentky s těhotenstvím a porodem. V teoretické části bakalářské práce je definována profese porodní asistentky, její kompetence a úloha v prenatální poradně i během samotného porodu. Následně je v teoretické části obsažena charakteristika těhotenství a fyzické i psychické změny, které s těhotenstvím úzce souvisejí. V neposlední řadě je v teoretické části popsán porod a všechny doby porodní. Pro bakalářskou práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda profese porodní asistentky ovlivnila prožívání vlastního těhotenství a porodu a druhým cílem bylo zjistit, zda vlastní zkušenost s prožíváním těhotenství a porodu ovlivnila porodní asistentku v přístupu k těhotným ženám a k ženám po porodu. Na podkladě stanovených cílů byly utvořeny i výzkumné otázky. První výzkumná otázka byla zaměřena na to, jakým způsobem ovlivnila profese porodní asistentky prožívání jejího těhotenství a porodu. Druhá otázka zjišťovala, jak ovlivnilo porodní asistentku její těhotenství a porod v přístupu při poskytování péče ženám v rámci kompetencí. K získání výsledků kvalitativního výzkumného šetření byly utvořeny dva výzkumné soubory. První výzkumný soubor tvořily porodní asistentky, které vykonávaly profesi porodní asistentky v primární péči a alespoň jedenkrát byly těhotné a rodily. Pro druhý výzkumný soubor, který tvořily porodní asistentky, bylo stanovené kritérium výkonu profese porodní asistentky na porodním sále a také alespoň jedno prožité těhotenství a porod. Samotné šetření probíhalo formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů, které probíhaly při osobním setkání v období březen až květen 2021. Před zahájením všechny informantky uvedly souhlas s provedením rozhovorů, s jejich nahráváním na mobilní telefon, a i s jejich následným zpracováním. Nejprve byly rozhovory přepsány a pomocí barvení textu získaná data. Data byla následně analyzována a na základě výsledků byly utvořeny hlavní kategorie a podkategorie. Po vyhodnocení dat s porodními asistentkami pracujícími v primární péči byly stanoveny 3 hlavní kategorie (Vnímání vlastního těhotenství, Prenatální poradna, Návrat do zaměstnání) a 6 podkategorií (Vlastní prožívání těhotenství, Vliv vlastního těhotenství na výkon profese PA, Předporodní příprava, Průběh péče v prenatální poradně, Přístup zdravotnického personálu, Změny v péči o těhotné ženy). Po vyhodnocení dat s porodními asistentkami, které pracovaly na porodním sále, byly stanoveny 3 hlavní kategorie (Vnímání vlastního porodu, Poskytování zdravotní péče, Návrat do zaměstnání) a 5 podkategorií (Průběh vlastního porodu, Prožívání vlastního porodu, Místo porodu, Přístup zdravotnického personálu, Změny v péči o rodící ženy). První výzkumná otázka byla věnována tomu, jakým způsobem ovlivnila profese porodní asistentky při jejich těhotenství a porodu. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že porodní asistentky při vlastním těhotenství a porodu jejich profese ovlivnila hlavně ve vnímání péče o ně samotné v prenatální poradně i na porodním sále a ve vnímání přístupu a chování zdravotnického personálu k nim samotným. Druhá výzkumná otázka se zabývala vlivem těhotenství a porodu v přístupu k těhotným a rodícím ženám po návratu do zaměstnání v rámci jejich kompetencí. Bylo zjištěno, že po návratu do zaměstnání byly porodní asistentky ovlivněny svým těhotenstvím a vnímaly tak určité změny v přístupu k těhotným ženám. I prožitek z porodu porodních asistentek měl vliv na výkon jejich profese po návratu do zaměstnání.
Youtubeři a jejich místo v životě dětí a dospívajících
NAHODILOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem a významem tzv. youtuberů v životě dětí a dospívajících. Teoretická část práce popisuje období adolescence, psychického vývoje a vývoje identity v tomto období. Zaměřuje se také na popis socializace dospívajících a vytváření jejich hodnot. Popsán je i vztah dospívajících k médiím a sociálním sítím, u nichž mladiství v současnosti tráví nejvíce času; v detailu se pak práce zaměřuje na platformu YouTube a na fenomén tzv. vloggerů (youtuberů), který je s ním spojený. Praktická část práce je postavena na výsledcích kvalitativního výzkumu, založeného na denících vyplňovaných respondenty (tzv. diary research). Výzkum se zaměřuje na to, kolik času tráví respondenti u videí na YouTube, jaký obsah zde sledují a z jakého důvodu, zda se nad sledovaným obsahem zamýšlejí a zda je youtubeři k něčemu motivují.
Působení stresu ve výkonnostní gymnastice žen
MAKOVCOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou působení stresu na sportovní výkon. Nejprve komplexně představuje pojmy a teoretické základy, které jsou k tématu práce relevantní. Zejména se věnuje psychologickým aspektům sportovního výkonu a sportovní motivace. Stěžejními tématy jsou projevy stresového působení, vliv na jeho intenzitu a předpoklady k odolnosti vůči stresu včetně jejich negativních dopadů. V neposlední řadě pojednává o tématu prevence stresu, zdůrazňuje důležitost duševní hygieny a významu sportu v kvalitě života. Práce za účelem propojení získaných poznatků s praxí využívá metody dotazníkového šetření, který byl vyplněn ve spolupráci s respondenty z vybrané skupiny gymnastek. Vychází z vědeckých otázek a cílem práce je jejich zodpovězení na základě vyhodnocení získaných odpovědí od respondentů v přípravném a závodním období.
Vliv moderních technologií na kognitivní vývoj dětí v mladším školním věku
URBÁNKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv digitálních technologií na kognitivní vývoj dětí v mladším školním věku. Budu se zaměřovat na několik poznávacích funkcí. Jestli časté používání moderních technologií ovlivňuje jejich paměť, pozornost, jazykové kompetence či jejich inteligenci a jestli se vyskytují nějaké další problémy s tím spojené. Tohle téma jsem si zvolila, protože je z mého pohledu velice aktuální. Moderní technologie, ať už mobilní telefon, tablet či herní konzole velice pokročily a skoro každé dítě v dnešní době jednu ze zmíněných technologií aktivně využívá. Toto téma je značně kontroverzní, já se na tuto problematiku dívám spíše negativně, proto jsem si toto téma zvolila.
Zahraniční činnost Evropské unie
LINHART, Tomáš
Bakalářská práce s názvem "Zahraniční činnost Evropské unie" se zabývá procesy a vnitřními záležitostmi a jejich následnými dopady na stanovení priorit při uzavírání bilaterálních a multilaterálních dohod na mezinárodní scéně. Práce definuje integrační vývoj, počínaje smlouvou o Společenství uhlí a oceli, Římskými smlouvami, Schengenskou dohodou, Jednotným evropským aktem, vznikem Evropské unie Maastrichtskou smlouvou, Amsterdamskou smlouvou a reformní Lisabonskou smlouvou. Práce vymezuje nezbytné klíčové instituce Unie a stanovuje koordinované aktivity, kterými samostatné instituce disponují vůči nečlenským zemím či mezinárodním organizacím, nebo se zásadně podílejí na budoucím směřování mezinárodních aktivit Evropské unie. Bakalářská práce představuje postupy vyjednávání zahraničního obchodu, dále pak vývoj a činnost Společné zahraniční a bezpečnostní politiky Evropské unie a Evropské služby pro vnější činnost a následně popisuje významné zahraniční nástroje Evropské unie. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a stanovit, jaké politiky a vnitřní záležitosti třetích států jsou především ovlivňovány zahraniční činností Evropské unie. Na základě bilaterálních a multilaterálních smluv, uzavřených mezi Evropskou unii a ostatními státy či uskupeními, práce definuje příklady v praxi, kde jsou v určitých oblastech vidět změny ve vnitřních záležitostech, jako jsou úpravy legislativního rámce, které vznikly na podmět prosazený Evropskou unií. Bakalářská práce konkrétně posuzuje daně, dopravu, energetiku, hospodářské záležitosti, humanitární pomoc a civilní obranu, lidská práva, regionální politiku, spravedlnost a vnitřní záležitosti, vesmírné záležitosti, vzdělávání a kulturu, zaměstnanost a sociální věci, životní prostředí a změnu klimatu a jako poslední zemědělství a bezpečnost potravin. Vliv Evropské unie na jednotlivé dílčí činnosti nečlenských států jsou vymezeny do tří skupin, a to na ty, které jsou nejvíce ovlivňovány, průměrně ovlivňovány a minimálně ovlivňovány.
Šikana a její dopad na sociální fungování adolescenta
JAROŠOVÁ, Tereza
Práce se zabývá šikanou, zejména ve školním prostředí, a jejím vlivem na sociální fungování adolescenta. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku šikany, její druhy, aktéry. Následně pak na období adolescence, vývoj identity a změn, které člověka v období adolescence provází, dále pak na psychické stavy, které souvisejí se šikanou, jako například deprese a úzkost, a v neposlední řadě pak na prevenci, léčbu a následky šikany. Praktická část se skládá z přepisu tří rozhovorů s respondenty, kteří si v období adolescence prošli šikanou zejména ve školním prostředí. Rozhovory byly vypracovány s respondenty, kteří chodili do různých škol a měli různé finanční i rodinné zázemí. Zároveň se každý respondent se šikanou vypořádával jinak. Jediné, co je spojuje, byla právě ona šikana.
Vliv prarodičů na výchovu dětí předškolního věku
LUKÁŠOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak ovlivňuje výchova prarodičů děti v předškolním věku, a to z jejich pohledu a z pohledu rodičů. Teoretická část se bude věnovat tématu výchova, vlivu prarodičů na výchovu. Bude zmíněn historický vývoj rodiny. Praktická část bude prezentovat výsledky dotazníkového šetření a rozhovorů. Respondenty a komunikačními partnery budou jak prarodiče, tak rodiče předškolních dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.