Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza výuky agilních metod vývoje SW na univerzitách ve světě
Fučík, Jakub ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit stav výuky agilních metodik vývoje softwaru na univerzitách ve světě a jejich následná analýza, která má objasnit, jakým způsobem je agilní přístup ve výuce uplatňován a jaké metodiky vývoje softwaru jsou vyučovány. Analýze jsou podrobeny bakalářské i magisterské studijní programy na univerzitách ve světě na základě nashromážděných dat o výuce. Samotný sběr dat je pak proveden ve dvou fázích. V první fázi jsou shromažďovány informace z veřejně dostupných zdrojů, ve druhé fázi je pak proveden dotazníkový průzkum. Práce je členěna do několika kapitol. První kapitola mapuje literaturu věnovanou problematice vývoje softwaru agilními metodikami. Druhá kapitola stručně přibližuje přístupy k vývoji softwaru. Ve třetí kapitole je pak analyzován stav a rozsah výuky na univerzitách ve světě.
Návrh úpravy metodiky ICE pro řízení malých projektů
Šinágl, Roman ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Foltyn, Jiří (oponent)
Hlavním cílem této práce je navržení úpravy metodiky ICE tak, aby byla lépe aplikovatelná pro použití na malé projekty. Důraz je kladen na nejdůležitější oblasti metodiky, které je možné upravit či zjednodušit. Teoretická část práce má čtyři hlavní kapitoly. První kapitola se nazývá "Projekt a projektové řízení". V této kapitole je základem utřídění toho, co si pod pojmy projekt a projektové řízení představit. V této části je na projekt pohlíženo všeobecně a jsou zde popsány jeho jednotlivé části. Druhá kapitola "Metodiky" se již zabývá konkrétními metodikami pro řízení projektů. V této kapitole jsou uvedeny dva základní modely životního cyklu projektu a následně analýza tradičních a agilních metodik. Třetí kapitola "Metodiky pro malé projekty" je zaměřena na upravené jednotlivé metodiky, aby byly vhodné pro řízení malých projektů. Závěrečnou kapitolou v teoretické části je "Analýza metodiky ICE". Tato analýza je pro tuto práci stěžejní a vychází z ní splnění hlavního cíle praktické části. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní úpravu metodiky ICE podle analýz metodik provedených v teoretické části. Pro tuto úpravu slouží jako východisko všeobecný rámec metodik pro malé projekty. Tento všeobecný rámec vychází kompletně z analýz provedených v teoretické části práce a je zohledněn i při úpravě metodiky ICE. Úprava hlavních oblastí metodiky ICE je definována v kapitole "Návrh zjednodušení metodiky ICE pro použití na malé projekty". Na závěr praktické části je uvedeno porovnání neupravené a upravené metodiky ICE.
Návrh metodiky vývoje softwaru se zaměřením na oblast UX
Mikula, Jan ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Práce navrhuje metodiku vývoje softwaru, která reflektuje problematiku User Experience (UX) a její implementace. Mapuje a porovnává současné metodiky vývoje softwaru. Popisuje firemní prostředí a jeho principy, které takovou metodiku umožní plně implementovat. Testuje metodiku v praxi a ověřuje její funkčnost na startupu. Analyzuje, jakým způsobem si vyvíjejí své produkty firmy s obdobným zaměřením, jako je zmíněný startup a jaký je jejich přístup k UX. Práce popisuje metodiku Vodopád a následně moderní agilní metodiky, jako je Scrum, Kanban či Lean management, které se dnes stávají standardem při vývoji softwaru. Popisuje problémy s integrací UX do softwarového vývoje. V další části se zabývá návrhem vlastní metodiky, které vychází ze Scrumu. Metodika se skládá z obecných principů Lean a Agilního managementu a managementu, který se někdy nazývá jako "svoboda v práci". Poté testuje metodiku na startupovém projektu a zhodnocuje její použití v praxi. Na závěr analyzuje, jak se přistupuje k vývoji zaměřeným na UX na projektech Medium a Facebook. Práce kombinuje poznatky vzešlé z Lean a agilního managementu, ekonomie a kognitivních věd, aby ukázala cestu, jak v dnešní době uspět se službami se skvělým uživatelským prožitkem (User Experience).
SaaS ve web designu
Míka, Filip ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Cílem práce je zhodnotit, zda nabídka současného trhu SaaS je schopna naplnit požadavky web designu vhodnou dodávkou IT podpory jeho aktivit. V teoretické části je definován model web designu, na jehož principech jsou identifikovány funkční požadavky jeho akti-vit. V další části je představen koncept výzkumu -- předmět hodnocení (tj. IT podpora do-dávaná jako SaaS podporující web design) a proces hodnocení. Výsledky výzkumu ukazují, že současná nabídka trhu SaaS je schopna naplnit požadavky web designu v oblastech, ve kterých SaaS řešení nabízí web designérům zásadní přidanou hodnotu oproti on-premise aplikacím.
Projektové metodiky a psychologické aspekty řízení lidských zdrojů
Svoboda, Jiří ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent) ; Luhan, Igor (oponent) ; Merunka, Vojtěch (oponent)
V moderním managementu roste význam psychologie a orientace na lidské zdroje, ovšem v teorii a zejména praxi projektového řízení jde o často opomíjenou oblast. Přitom právě tato oblast skýtá velký potenciál ke zlepšení fungování projektových týmů a zvýšení efektivity týmové práce. Disertační práce je proto zaměřena na lidský faktor v projektovém řízení a věnována možnostem využití psychologie, zejména teorie motivace a týmů. Práce má několik hlavních cílů, které je možné rozdělit do dvou hlavních skupin. První skupinou jsou cíle výzkumné, které byly zaměřené na práci v projektových týmech vedených dle agilních nebo tradičních metodik, problematiku sestavování projektových týmů, charakteristiku projektů vhodných pro použití agilních metodik a problematiku jejich zavedení. Druhá skupina cílů práce se týká návrhu řešení identifikovaných problémových oblastí. Z výsledků provedeného průzkumu vyplynulo, že agilní týmy mají blíže týmům v psychologickém pojetí, zatímco týmy v tradičních metodikách mají blíže k pracovním skupinám. Projektové týmy v agilních metodikách mají předpoklady pro efektivnější fungování a vyšší výkonnost než týmy v projektech řízených podle tradičních metodik. Dále práce přinesla poznatky o sestavování a práci projektových týmů. Ačkoliv z pohledu týmové práce se zdají být agilní metodiky efektivnější, neřeší všechny problémy projektového řízení a jejich využití nemusí být univerzálně vhodné pro jakékoli typy projektů a firemní prostředí. Z tohoto důvodu je v práci věnován prostor také charakteristice projektů vhodných pro řízení agilními metodikami. Úspěšné zavedení a používání agilních metodik je ovlivněno prostředím firmy a řadou dalších faktorů, jenž byly identifikovány v teoretické části a následně ověřeny výzkumem. Práce přináší řadu ověřených poznatků o práci v projektových týmech a upozorňuje na význam řízení, motivace a rozvoje projektových týmů. Pro problematické oblasti, ve kterých existuje významný potenciál pro zlepšení, byl připraven návrh řešení v podobě dvou modelů uvedených v závěrečné části práce. Prvním řešením je model zavedení podnikové projektové metodiky zohledňující výstupy výzkumu, druhým návrhem je koncept, jehož cílem je zvýšení výkonnosti projektových týmů. Obě navržená řešení přinášejí konkrétní postupy a techniky využitelné a připravené pro praktické nasazení ve firemním prostředí.
Behaviour driven development
Vodička, Petr ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu a praktické ukázce použití metodiky Behaviour Driven Development -- Vývoje řízeného požadavky na chování. Cílem práce je seznámit čtenáře s popisovanou metodikou -- ukázat její přístup k softwarovým projektům, poskytnout ucelený teoretický základ a představit možnost využití metodiky, především jejích nástrojů, konkrétně frameworku Cucumber-JVM, a přístupu specifikace na základě příkladů, při vývoji aplikací v jazyku Java. Součástí práce je ukázka malého softwarového projektu, jehož produktem je demonstrační aplikace vyvinutá přístupem BDD. Jelikož je Vývoj řízený požadavky na chování agilním přístupem, věnuje se úvodní část práce stručnému popisu tohoto přístupu a porovnává jej s přístupem tradičním, aby byl vytvořen kontext pro následující teoretickou a praktickou část.
Svobodné IT firmy v ČR
Miřacký, Jan ; Brixí, Radim (vedoucí práce) ; Koliš, Karel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice svobodných firem v oboru IT, které působí v ČR. Cílem práce je vypracovat případovou studii zaměřenou na efektivitu dvou českých IT firem srovnatelné velikosti a zaměření, přičemž jedna vyznává svobodné principy a druhá se za svobodnou nepovažuje. V teoretické části popisuji agilní a rigorózní metodiky, které se používají při vývoji softwaru a další nástroje používané ve firmách pro projektové řízení či sdílení dokumentů. Konkrétněji se zaměřuji na metodiky vývoje Rational Unified Process, extrémní programování a Scrum. V další části se soustředím na popisování principů, které fungují ve svobodných firmách. Tato část je důležitá pro správné pochopení struktury výzkumu, který se zabývá efektivitou firem. U principů popisuji faktory týkající se firemní kultury, sdílení vize, najímání nových zaměstnanců, princip důvěry a odpovědnosti a některé další. Výzkum jsem prováděl ve firmách Abdoc a Clevis, které se věnují vývoji webových aplikací a stránek s důrazem na mobilní platformu.
Lokalizace a přizpůsobení metodiky OpenUP
Rejnková, Petra ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
V současné době existuje velké množství metodik, které je možné použít na projektech vývoje IS/ICT. Kromě tradičních rigorózních metodik jako je Rational Unified Process (RUP) se jedná o metodiky agilní, které jsou charakteristické svým pozitivním přístupem ke změnám a iterativním vývojem s velmi krátkými iteracemi. Jednou z agilních metodik, která ale zároveň respektuje i principy využívané v metodikách rigorózních, je metodika OpenUP. Tato metodika nabízí množinu praktik, které může úspěšně a efektivně využívat téměř každý projektový tým, ale zároveň respektuje to, že každý projekt je unikátní a z tohoto důvodu umožňuje rozšířit a měnit svůj obsah podle specifických požadavků. Hlavním cílem této diplomové práce je lokalizovat a přizpůsobit metodiku OpenUP pro projekty probíhající v rámci výuky softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Metodiku MMSP (Metodika pro Malé Softwarové Projekty), která je tímto způsobem vytvořena, je možné využít i pro menší projekty v praxi. Diplomová práce dále sleduje i cíle další, a to především nalezení a charakterizaci nástrojů vhodných pro další správu a přizpůsobení metodiky. Těchto cílů bylo dosaženo analýzou různorodých zdrojů o metodice OpenUP, projektech vývoje informačních systémů a metodikách budování IS/ICT. Výsledná metodika MMSP byla vytvořena nejen na základě těchto informací, ale i praktických zkušeností z projektů probíhajících v rámci výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze a konzultací problematiky s odborníky z praxe. Hlavním přínosem diplomové práce je kompletní česká metodika MMSP, kterou je možné využít jak na školních, tak reálných projektech vývoje IS/ICT. Metodika MMSP je dostupná ve formě, kterou je možné jednoduše převzít a dále spravovat a přizpůsobovat.
Návrh metodiky testování webových aplikací
Fiurášek, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Borovcová, Anna (oponent)
S vývojem webových aplikací neoddělitelně souvisí jejich testování. A právě oblasti testování webových aplikací se věnuje tato diplomová práce. Cílem práce je navrhnout metodiku testování webových aplikací pro menší softwarovou společnost. Navrhovaná metodika vychází z metodiky OpenUP a ze zkušeností, které autor nabyl v praxi. Teoretická část práce je věnována jednak testování, kde je čtenáři přiblíženo testování jako takové, historie testování a různé přístupy k testování. Dále se teoretická část zaměřuje na webové aplikace a jejich specifika s ohledem na testování. Vzhledem k tomu, že navrhovaná metodika je inspirována metodikou OpenUP, je tato metodika včetně jejích základních principů a prvků představena v další samostatné kapitole. Následuje nejrozsáhlejší kapitola, ve které je podrobně rozebrána navrhovaná metodika testování webových aplikací, jejímiž základními prvky jsou role, činnosti a artefakty. Podrobně je rozebrána i problematika chyb a jejich životních cyklů. Práce je zakončena krátkým zamyšlením nad aspekty a možnostmi implementace navrhované metodiky v prostředí menšího podniku.
Metodika Scrum
Košata, Václav ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Metodika Scrum je v současné době nejpoužívanější agilní metodika. Tento triumf si zasloužila zejména svojí vysokou schopností přizpůsobit se změnám v požadavcích klienta a také průhledností vývoje. Scrum nenabízí sadu technik či přesných postupů, ale naopak přináší určitý rámec, jak pohlížet na vývoj kvalitního softwaru. Tato kvalifikační práce je zaměřena na popis a vysvětlení praktik, rolí a pravidel této metodiky. Obsahuje dále rozbor jednotlivých fází projektu a artefakty, se kterými se vývojový tým při své práci setká. Cílem práce je přinést ucelený teoretický popis metodiky, který je doplněn praktickým vyzkoušením praktik v programu Rational Team Concert od společnosti IBM. Bakalářská práce proto může sloužit nejenom jako materiál pro výuku, ale také jako jistá pomůcka pro vývojový tým v praxi, který se rozhodl využívat výhod této agilní metodiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.