|
Postoje českých občanů k Evropské unii
Horáková, Naděžda
V květnovém šetření CVVM měli respondenti zhodnotit členství ČR v EU. Nejprve odpovídali na otázku, zda je toto členství dobrá či špatná věc a zda se cítí jako občané EU. Dále mluvili o tom, jestli jsou hrdí na toto členství a věří, že rozhodnutí EU budou v zájmu ČR i jednotlivých lidí.
|
|
Postoje k práci
Horáková, Naděžda
V dubnovém výzkumu CVVM byly respondentům položeny otázky týkající se postojů českých občanů k práci. Na vybrané otázky odpovídali pouze ekonomicky aktivní lidé. Nejprve respondenti měli souhlasit či nesouhlasit s několika tvrzeními, které se týkaly prace.Dále se zjišťovala důležitost jednotlivých aspektů práce a charakteristika práce respondenta.
|
| |
| |
|
Německé sousedství v hodnocení obyvatel pohraničí
Houžvička, Václav
Přípěvek prezentuje dlouhodobé trendy postojů obyvatel pohraničních oblastí ČR/SRN a srovnává je s výsledky celostátními. Identifikovat lze určité komplexnější propojení jednotlivých aspektů postojů, jejichž výsledná podoba vykazuje konzistenci představující průsečík minulých konfliktů i postupné aktuální akumulace potenciálu důvěry a kooperace.
|
| |
| |
|
Brand Placement ve filmu a v televizi
Žlabová, Alžběta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Hřídelová, Karla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá postoji českých spotřebitelů k Brand (Product) Placementu ve filmech a v televizi, tj. k umísťování značkových výrobků ve zmíněných médiích za účelem předání komerčního sdělení. Praktická část práce zkoumá postoje Českých spotřebitelů k této formě komunikace a jejich názory týkající se etičnosti a přijatelnosti Brand (Product) Placementu. V analytické části práce jsou sledovány rozdíly v názorech českých spotřebitelů vzhledem k individuálním odlišnostem, pohlaví respondentů a konkrétním umísťovaným produktovým kategoriím.
|
| |
|
Měření postojů
Macháčková, Hana ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Táborský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem měření postojů. Jejím cílem je ukázat možné přístupy ke zkoumání postojů používané v sociálních vědách a marketingovém výzkumu a zasadit je do širších metodologických souvislostí, důraz je přitom kladen na popis jednorozměrných škálovacích metod. Práce je členěna do čtyř částí. První část se zabývá obecným konceptem postojů. Druhá část se věnuje obecným metodologickým problémům měření, a otázkám kvality měření především v sociálních vědách, tématu validity a reliability měření. Dále jsou tu popsány základní možné přístupy ke zkoumání postojů. Třetí a čtvrtá část se zabývá jednotlivými škálovacími technikami.
|