Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty pozdní diagnostiky u klientů s Aspergerovým syndromem
Adámková, Jana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat psychologické aspekty pozdní diagnostiky (v pubertě a později) Aspergerova syndromu. K tomuto účelu jsou určena teoretická východiska, v jejichž rámci jsou řešeny dopady identifikace diagnózy na psychiku člověka s důrazem na specifika tohoto procesu u diagnostiky Aspergerova syndromu. Z nich pak autorka vychází při kvalitativní analýze výpovědí lidí, kterým byl Aspergerův syndrom diagnostikován po třicátém roce věku. Dotazovaní hovoří o svém životě před tím, než se o Aspergerově syndromu dozvěděli, jaký vliv na ně měly nové informace, jak se rozhodovali pro podstoupení diagnostiky, čeho se obávali, v co doufali. V závěru jsou shrnuty oblasti, do kterých zasahuje identifikace diagnózy Aspergerova syndromu. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom diagnostika dospělý věk psychologické aspekty
Psychologické a sociální aspekty nezaměstnanosti
Kosíková, Monika ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Höfrová, Alena (oponent)
Bakalářská práce na téma Psychologické a sociální aspekty nezaměstnanosti je primárně zaměřena na region Benešov. V teoretické části jsou popsány základní pojmy dále používané v dalších částech práce. Pojmy nejsou definovány jen z ekonomického hlediska, ale značný důraz je kladen na psychologické aspekty ztráty zaměstnání. Další vymezení pojmů je z hlediska sociálního a popisuje vliv nezaměstnanosti na rodinu a přátele nezaměstnaného. V teoretické části je dále uveden výpočet nezaměstnanosti a dělení nezaměstnanosti. V poslední řadě jsou zde charakterizovány rizikové skupiny, které jsou nejvíce ohroženy ztrátou zaměstnání a těžko hledají zaměstnání nové. Cílem vlastní práce je porovnat vývoj celkové nezaměstnanosti v Benešovském regionu s ostatními regiony Středočeského kraje a charakterizovat strukturu nezaměstnaných v roce 2015. Poslední část práce je zaměřena na zpracování dotazníkového šetření na Úřadu práce v Benešově.
Psychologické a sociální aspekty nezaměstnanosti
Hrabík, Stanislav ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Luhanová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na sociální a psychologické aspekty nezaměstnanosti v České republice s rozpadem na jednotlivé kraje a s detailním zaměřením na Ústecký kraj. Vymezuje nezaměstnanost, její definice, příčiny, druhy, fáze a dopady na jedince nejen z hlediska sociálního, ale i psychologického. Popisuje vývoj nezaměstnanosti dříve a nyní a zaměřuje se na posledních deset let jejího vývoje na našem území. V práci si rovněž ukážeme jaký vliv má ztráta zaměstnání na jedince a jeho okolí a jaké dopady může mít dlouhodobá nezaměstnanost na zdraví a psychickou pohodu. Veškeré poznatky z odborné literatury jsou pak ověřeny na základě vlastního empirického šetření zaznamenaného ve formě grafického znázornění.
Proč Modrovous zabíjí
Jarošová, Andrea ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Modrovous je vrah, jehož důvod zabíjet se témněř ve všech adaptacích liší. Spolu s Modrovousovou motivací k vraždám se mění nejen míra jeho viny, ale i význam jeho existence. Mění se i to, zda je Modrovous brán jako reálná postava, nebo jen jako manifestace destruktiních pochodů (a jejich překonání)v dívčině mysli. V práci ze zabývám zkoumáním a porovnávání těchto různých přístupů. Zkoumám, jak vytvořit příběh postavy, jejíž příběh v originální pohádce dořečený není.
Aristoteles na magnetickej rezonancii: Čo vedy o mozgu vedia o scenáristike
Šifra, Miroslav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Naše príbehy sa neodohrávajú v kine, ale v mysliach divákov - to je základná premisa textu nižšie. Keďže najlepšie nástroje na náhľad do mysle ľudí ponúkajú kognitívne vedy, práve cez ne sa práca pozerá aj na scenáristiku. Ako funguje hľadanie schém a čo si z toho vziať pri písaní? Ako rôzne psychologické efekty ovplyvňujú expozíciu scenára? Načo je scenáristovi vedieť, ako sa robí cenová kotva alebo predáva pekáreň? Čo sú zrkadlové neuróny a ako sa cez ne dá pozerať na empatiu? Koľko informácii je pre diváka priveľa? A ako funguje pozornosť? Cez tieto otázky a na príkladoch vlastných textov sa práca pokúša ukázať, kam nazeranie z perspektívy mozgu môže priviesť scenáristické remeslo.
Making a film based on "antihero"
Zaytseva, Anna ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Metody a postupy, které umožní divákovi soucítit a identifikovat se se záporným protagonistou.
Vztah kognitivní agility, sociální inteligence a vkusu diváka
Zapletal, Vít ; Poláček, Vít (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Sociální inteligence a kognitivní agilita konkrétního diváka mohou být spolu s úrovní jeho obecného vzdělání nejdůležitějšími aspekty, jež ovlivňují průběh percepce a výsledné hodnocení díla. Obzvláště u modernistických snímků je výrazná nekompatibilita divákova vnímání a struktury díla důvodem jeho dezorientace a odmítnutí.
Hlavní postava " tajného agenta " ve filmech " Pouta " a " Životy těch druhých "
Kučera, Luboš ; MAREK, Petr (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Zevrubné čtení a komparace filmů "Pouta" a "Životy těch druhých". Dramaturgický rozbor (a rozbor filmového jazyka) ve vztahu k tématu filmů, porovnání přístupů k hlavním postavám obou dramat. Tématem práce je dramaturgický rozbor vztahu hlavní postavy, ostatních postav dramatu, příběhu a tématu (a případně filmového jazyka) a vzájemná komparace u zmíněných filmů. Filmy vykazují dva odlišné přístupy k filmovému dramatu a zároveň využívají velmi podobné historické kontexty a hlavní postavu s podobnými vnějšími znaky: (osamělý) tajný agent či (ne)dobrovolný voyeur oscilující mezi (ne)loajalitou k vyšší moci a vlastním citovým puzením (jež je s vyšší mocí v rozporu) a jeho touha vymanit se narážející na příčinu svého vzniku resp. jeho neprolomitelné osamění jako stav bytí.
Psychika aktivního hudebníka (vybrané problémové okruhy)
Dostalová, Gabriela ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Práce obsahuje stručný úvod, který je zaměřen na popsání významu hudby pro lidskou psychiku. Dále se zaměřuje na výzkumy o vlivu Mozartovy hudby na studenty a děti. V následující kapitole je stručně charakterizována hudební představivost, její druhy a také zvýšená schopnost této představivosti u hudebníků. Následuje téma o hudebním nadání. Zde jsou popsány charakteristické rysy, dále výhody a nevýhody hudebního talentu a srovnání mozků hudebníků s lidmi jiných profesí. Poté navazují kapitoly vysvětlující pojmy absolutní sluch a synestézie. Práce popisuje jejich specifika, předpoklady pro vznik i možná budoucí zhoršení. Dále se práce zabývá možnými negativními vlivy hudby na psychiku, a to konkrétně chytlavostí určitých melodií a hudebními halucinacemi. Následuje kapitola rozebírající problém dystonie u hudebníků, důvody jejího vzniku a možnosti léčení. Poté je přiblížen efekt tzv. ?fantomových rukou.? Práce pokračuje vysvětlením principu stereofonního slyšení a popsání následků jeho ztráty. Závěr obsahuje stručné shrnutí práce a důvod výběru tématu.
Využití metod dramatické výchovy pro rozvoj emoční inteligence
Mecová, Lucie ; SEDLÁČEK, Martin (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá konceptem emoční inteligence a jeho průniky s dramatickou výchovou. Sumíruje poznatky z teorií emocí a využívá jich k pedagogické práci s cílem rozvoje emoční inteligence. Práce je členěna do čtyř základních kapitol. V první kapitole s názvem emoční inteligence, jsou vysvětleny odborné pojmy a koncepty emoční inteligence, další kapitolou jsou teorie emocí a jejich vztah k dramatické výchově, třetí kapitola je věnována pojmům dramatické výchovy a v poslední kapitole konkrétnímu návrhu a realizaci pedagogického programu. Kromě konkrétních témat a situací směřujících k emočnímu rozvoji přináší práce i konkrétní zkušenosti a vyhodnocení pedagogického experimentu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.