|
Demonstrační aplikace pro mobilní robot
Prokopová, Dagmar ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá primárně návrhem a principy použitými při vytváření demonstrační aplikace Ball Picker pro mobilního robota TurtleBUT2. Robot řízený touto aplikací je schopen sbírat tenisové míčky ve svém okolí a předávat je do dlaně nedaleko stojícího člověka. Práce se věnuje mimojiné i popisu robotického operačního systému, na jehož základech byla aplikace vytvořena, a popisu simulátoru Gazebo. Dále je detailně rozebrán algoritmus pro detekci tenisového míčku založený na filtraci obrazu na základě barvy a použití Houghovy transformace a princip detekce pomocí kaskády klasifikátorů Haarových příznaků, využitý pro detekci lidské dlaně.
|
|
Algoritmy vyhledávání v jazyce C
Nejezchleb, Ivan ; Lukáš, Roman (oponent) ; Honzík, Jan M. (vedoucí práce)
Vyhledávání ve všech možných formách je v dnešní době hojně používanou operací nejen v oblasti informačních technologií. Proto je pochopení a ovládnutí základních vyhledávacích algoritmů nezbytné pro každého, kdo se chce vyvíjet služby obsahujících i mechanismus vyhledávání. Ve své práci se zabývám vyhledáváním především z pohledu programátora jazyka C. Představím zde ty nejzákladnější vyhledávací algoritmy a aplikace demonstrující jejich činnost. Cílem celé práce je vytvořit učební pomůcky pro snazší pochopení problematiky vyhledávání.
|
|
Aplikace pro výuku 2D křivek
Opletal, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnými křivkami používanými v počítačové grafice. Shrnuje obecnou problematiku těchto křivek a dále se zabývá konkrétními metodami pro jejich výpočet. Popisuje metody užívané pro výpočet Fergusonových kubik, křivek Kochanek-Bartels, Kardinálního splinu, Catmull-Rom splinu, Bézierových křivek a jejich modifikací, Coonsových kubik, Coonsových kubických B-splinů a křivek NURBS. Praktická část této práce se zabývá návrhem a implementací výukové aplikace, která demonstruje vybrané křivky.
|