Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ResPublica/Civitas Socialis – Strachotín, l. p. 2017
Sysel, Tomáš ; Magnusek, Pavel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Na základě množství analýz, návštěv dané lokality i komunikace s vedením obce, vzešlo jako řešené téma rozvoj stávajícího sportoviště. Celé vytyčené území je až na fotbalové hřiště ve velice neudržovaném stavu. Nachází se zde dva menší ubytovací objekty, které jsou sezónně využívány zejména školami v přírodě a dalšími studenty, ale jejich stav je značně nevyhovující. K fotbalovému hřišti, které je jako jediné udržované náleží stávající zázemí fotbalistů – šatny s klubovnou. Jejich stav je také do jisté míry zhoršený. V platném územním plánu je celý navrhovaný areál na rozhraní dvou ploch, jedna je plocha sportu a individuální rekreace a druhá je plocha k prověření. Urbanisticky vychází návrh z umístění stávajícího fotbalového hřiště a zachování nebo zkvalitnění stávajících vazeb na okolí. Většina zpevněných ploch bude pochozích. Součástí návrhu rozvoje sportovních aktivit v obci bylo také cílem najít možné řešení pro parkování turistů, pro které v obci není volný prostor. Zvolená lokalita je výhodná v tom, že když zde vznikne odstavné parkoviště, tak vznikne v blízkosti hlavního vjezdu do obce při silnici II. tř. č. 420 vedoucí z Hustopečí skrz obec. Architektonicky, ale i koncepčně vychází stavby z ekonomických možností obce, z možností variability řešení a hlavně z možností etapizace výstavby. Výsledkem jsou dvě budovy. Jedna hlavní, nahrazuje zázemí fotbalistů, vytváří jim podmínky pro celoroční tréninky v nové tělocvičně, pro posilování ve fitness, zároveň je část budovy tribunou fotbalovému hřišti. Druhou budovou je ubytování, které nahrazuje stávající nevyhovující stavby. Architektonicky se jedná o hmoty, které jsou značně ovlivněny danými moduly. Konstrukčně je budova ubytování a zázemí sportovní haly navržena z typizovaných modulových systémů, z ocelových kontejnerů, které jsou vzájemně propojeny a vytváří tak neobvyklou podívanou. Prostor tělocvičny je vymezen železobetonovým montovaným skeletem. Obě budovy jsou opláštěny zlatým eloxovaným plechem, který je profilován obdobně jako jsou profilovány obvodové stěny kontejnerů. Současně bylo cílem vytvořit celoroční sportoviště, která jsou přístupná široké veřejnosti a mládeži.
B + B BARCELONA
Látalová, Lucie ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Čtyřleté a osmileté gymnázium se nachází v centru spanělského města Barcelony v místě velmi dobře přístupném městskou dopravou. Gymnázium je v přímé návaznosti na důležitou dopravní a kulturní tepnu města-barcelonskou diagonálu, ke které se obrací a váže jak místně tak i koncepčně a otvírá k ní prostor hlavního vstupu a veřejného vnitřního nádvoří. Rozpínající se nová zástavba s administrativním využitím stojí v konkurenci stávajícímu industriánímu charakteru s množstvím výrobních objektů a vytváří v místě jisté napětí. Stavba nového gymnazia výrazně ovlivní dané místo a přinese tak do této industriální čtvrti novou funkci. Celá čtvrt prochází obnovou a novostavba gymnázia ji výrazně podpoří. ARCHITEKTONICKÉ ŘEŠENÍ Stavba půdorysně kopíruje historickou zástavbu v plánu „cerda“, snaží se reagovat na chaos uvnitř bloků a rozpínající se moderní svět a tvarově ji tak očistit a zjednodušit. Tak jako jednotlivé bloky tvoří mozaiku plánu cerda tak i škola jako celek skýtá řadu aktivit s bohatou strukturou uvnitř a funguje tak na podobném principu. Vztah „celku a části“ , tvarové osvobození a důraz na sílu jedné hmoty aniž by byla narušena návaznost na celek, město, je konceptem, na kterém je tento projekt založen.
Tělocvična Dolní Kounice
Fišerová, Markéta ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh novostavby tělocvičny ZŠ v Dolních Kounicích. Projekt vychází ze studie vytvořené v letním semestru 2019 v předmětu AG035 Ateliér architektonické tvorby 5. Nově navržená tělocvična hmotově reaguje na své okolí, které tvoří strmé kopce s vinnými sklípky a budova ZŠ a MŠ. Všechny tyto hmoty dohromady vytvářejí opticky uzavřený prostor. Objekt je proto umístěn z velké části svého objemu pod terén tak, aby co nejvíce splynul s prostředím. Jediná velká viditelná hmota, která se projevuje venku, je veřejnosti přístupná zelená střecha ve tvaru valené klenby, která volně přechází v okolní travnaté plochy. V exteriéru tedy navržená hmota působí jako zelený kopec. Jedinými výraznými exteriérovými prvky navazujícími na tuto hmotu jsou hlavní vstup, únikové východy, komínové těleso a podlouhlé světlíky. Objekt navrhované tělocvičny má půdorys obdélníkového tvaru a je podle funkcí rozdělen do tří podlaží. Prostor 1.NP funguje jako vstupní hala, 1.PP jako prostor pro veřejnost a 2.PP jako prostor pro sportovce. Součástí návrhu je i atletická dráha na 60 m, nová venkovní hřiště ZŠ a MŠ, parkovací místa, nová příjezdová komunikace vedoucí podél svahu a podzemní koridor spojující ZŠ s tělocvičnou v úrovni 2.PP.
Tělocvična Dolní Kounice
Julínek, Roman ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován pro předmět AG035 v šestém semestru bakalářského studia. Zadáním práce je novostavba objektu tělocvičny v Dolních Kounicích. Jedná se o pozemek v blízkosti základní školy v mírně svažitém terénu. Objekt sestává z jednoho nadzemního a jednoho podzemního podlaží. Podzemní podlaží je určeno sportovní hale se zázemím, šatnami a technickému zázemí pro obsluhu budovy. První nadzemní podlaží tvoří společenský sál pro veřejnost s reprezentačním prostorem včetně kavárny, judo sál a posilovna. Hygienické zázemí zahrnují obě dvě podlaží. Celý objekt je řešen bezbariérově. Řešení objektu tělocvičny reaguje na místo a okolí, ve kterém se parcela nachází. Jedná se o jednoduchou hmotu, výškově rozdělenou na dvě části, které vybíhají ze svažitého terénu a plynule na něj navazují. Zajímavostí je zpracování pohledové betonové stěny s dřevěným obložením s olympijskou tématikou piktogramů na chodbě v podzemním podlaží, která novostavbu spojuje se základní školou podzemním tunelem. Tento motiv pokračuje i na fasádě budovy prostřednictvím barevných folií na sklo. Práce se rovněž zabývá návrhem hřiště na střeše budovy spolu s intenzivní vegetační střechou. Tělocvična je vhodným řešením zázemí města. Nalezne své využití ze strany žáků mateřské a základní školy, mládeže i široké veřejnosti se zájmem o sportovní a kulturní akce.
Tělocvična Dolní Kounice
Pavliš, Michael ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh novostavby tělocvičny v Dolních Kounicích. Projekt navazuje na architektonickou studii, zpracovanou ve třetím ročníku v rámci předmětu AG035 - „Ateliérová tvorba 5“, a rozvíjí AG036 – „Komplexní projekt“ čtvrtého ročníku. Součástí je také výsledek práce předmětu AG028 – „Detail v architektuře 2“. Cílem práce bylo zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a projektové dokumentace pro provedení stavby s využitím CAD systémů. Samotný objekt tělocvičny je jednopodlažní budova zakopaná pod úroveň terénu tak, aby netvořila přílišnou bariéru pro místní vinařské sklípky nacházející se v návaznosti na parcelu. Objekt je přidružen k tamní základní škole s možným využitím i pro širokou veřejnost jak ke sportu, tak i ke společenským městským akcím. V budově se nachází hala splňující požadavky pro hraní republikové házené, malý sál a univerzální místnost. Součástí stavby je i 60 m dlouhá běžecká dráha se skokem dalekým, venkovní prostory školky, hřiště s umělým povrchem a letní kino. Stavba je se školou propojena podzemním tunelem. Pochozí střechy jsou dostupné místním vinařům, jejich zákazníkům a také veřejnosti.
Horizonty etiky na gymnáziu
FEJTOVÁ, Blanka
Práce se zabývá stavem mezilidských vztahů, vztahy studentů k humanitním a přírodovědným vyučovacím předmětům a etickými hodnotami na gymnáziu. Teoretická část se zabývá zásadami výchovy a vzdělávání na gymnáziu a vymezení pojmů etických hodnot. Praktická část obsahuje vyhodnocení interpretací rozhovorů studentů s ohledem na kvalitu mezilidských vztahů a výuky, na vztahy a postoje studentů k vyučovacím předmětům a na etické hodnoty v konkrétním gymnáziu. Kvalita mezilidských vztahů se jeví na velmi dobré úrovni ve spojitosti s velikostí gymnázia okolo 400 studentů. Úroveň výuky splňuje očekávání studentů i nároky pro přijetí na vysoké školy a legitimizuje tak existenci všeobecného gymnázia. Studenti s lehkou nelibostí akceptují nerovnováhu vyváženosti ve prospěch předmětů přírodních věd s upozaděním humanitních předmětů, a vykazují praktikování základních etických hodnot.
Energeticky úsporná budova sokolovny v Brně
Dorazilová, Tereza ; Blasinski, Petr (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh energeticky úsporné budovy sokolovny umístěné na území města Brna. Práce je složena ze tří částí a pro její vypracování byly použity softwary AutoCAD, Deksoft, Energie 2020, MS Word a MS Excel. První část je zaměřena na architektonicko-stavební řešení objektu. Objekt byl navržen jako dvoupodlažní budova, která je převážně zastřešena plochou střechou. První nadzemní podlaží je navrženo jako multifukční prostor pro sportovní a kulturně-společenské akce. Druhé nadzemní podlaží je navrženo pro sport, zejména pro skupinové lekce a bouldering. Druhá část se zaměřuje na techniku prostředí stavby. V této části byl navržen systém umělého osvětlení, nuceného větrání, vytápění, chlazení, fotovoltaický systém a bylo posouzeno nakládání s dešťovou vodou. Třetí částí je experimentální měření modelu fotovoltaického panelu. Model se skládá z FV panelu, ventilátoru a klapky. FV panel je použit pro pohon instalovaného ventilátoru, skrz který proudí vzduch a ten otevírá klapku uvnitř modelu. Byla sledována a vyhodnocena tři kritéria – pohltivost použitého materiálu FV panelu, použití panelu jako vzduchového kolektoru a závislost intenzity slunečního záření na teplotě. K měření byl použit především pyranometr, anemostat a termočlánkové dráty pro měření teplot. Z výsledků měření vyplynuly tři závěry – povrch FV panelu je pohltivý, FV panel by mohl být použit v jistých případech, jako vzduchový kolektor a posledním závěrem bylo, že hodnoty intenzity slunečního záření mohou být vysoké i při nízké venkovní teplotě.
Stavebně technologický projekt dostavby školní tělocvičny ve městě Hrob
Smrčka, Adam ; Jílek, Jan (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stavebně technologickým projektem dostavby školní tělocvičny ve městě Hrob v Ústeckém kraji. Práce obsahuje technickou zprávu ke stavebně technologickému projektu, koordinační situaci stavby s řešením širších vztahů dopravních tras na staveniště, objektový časový a finanční plán stavby a studii realizace hlavních technologických etap. Pro hlavní stavební objekt byl dále vypracován položkový rozpočet hrubé stavby, graf potřeby pracovníků a strojů a podrobný časový harmonogram. Součástí práce je i projekt zařízení staveniště včetně výkresové dokumentace pro etapy zemních prací a hrubé stavby a návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů. V rámci technologického předpisu se práce věnuje montáži prefabrikovaného železobetonového skeletu tělocvičny včetně podrobného kontrolního a zkušebního plánu kvality pro tento proces. V neposlední řadě práce obsahuje plán bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, hlukovou studii, propočet celé stavby dle THU, schéma montáže skeletu autojeřábem včetně jeho posouzení a schéma dosahu autočerpadla betonové směsi.
Možnosti užití ICT ve výuce biologie člověka na střední škole
STRNAD, David
Integrace moderních technologií (ICT) do vzdělávacího procesu je současným celosvětovým trendem, který reflektuje rychlý vývoj těchto technologií, stejně jako potřeby současné generace. Digitální gramotnost není pouze důležitou dovedností, ale také požadavkem dnešní společnosti. Zařazení ICT do procesu učení pak nezáleží jen na materiálních požadavcích, ale především na digitálních kompetencích učitelů a žáků. Tato práce se tedy zabývá možnostmi a příležitostmi které technologie vnášejí do výuky biologie člověka na středních školách jak během prezenční, tak i distanční výuky. Kvalitativní a kvantitativní výzkum, do kterého se zapojilo 22 učitelů a 110 žáků, byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. Součástí práce je i návrh vyučovací jednotky se zařazením prvků ICT vybraného tématu z biologie člověka, jeho implementace a vyhodnocení.
Sportovně rekreační centrum Za Lužánkami, Brno
Julínek, Roman ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Architektonicko-urbanistická studie sportovně-rekreačního centra Za Lužánkami v Brně se zabývá komplexním návrhem sportovně rekreačního areálu. V současnosti je areál dřívějšího Boby centra ve špatném stavu. Plnohodnotně fungujícími objekty v řešeném území jsou hotel, koncertní hala a tenisová hala s venkovními kurty, zbývající objekty a plochy v čele s fotbalovým stadionem chátrají a nenaplňují svůj možný potenciál pro fungování veřejného života. K zadání jsem přistoupil jako k řešení komplikované úlohy s mnoha proměnnými. Návrh přináší jasnou definici a tvarosloví objektů, pobytových, sportovních i rekreačních ploch včetně zeleně. Pomáhá k sociální interakci a navozování nových kontaktů mezi lidmi. Řeší potřeby současné i budoucí generace obyvatel. Propojuje a navazuje na dopravní infrastrukturu okolí na všech úrovních. Odkazuje na minulost a zachovává tak ve vší úctě slavného sportovního genia locci ke kterému přidává svou vlastní osobitou přidanou hodnotu. Na základě koncepce návrhu vznikla studie, jež využívá kvalitního pozemku v atraktivní lokalitě města a nabízí celou škálu sportovních a rekreačních provozů. Hlavní myšlenkou návrhu bylo propojení a navázání území na své okolí. Nabídnutí kvalitního veřejného prostoru, který svým rozsahem funkcí a zaměřením osloví co největší množství obyvatel napříč všemi generacemi. Úměrně své velikosti a významu bylo navrženo několik hmot a objektů, které člení rozsáhlé území do menších navzájem propojených celků. Každá oblast má svou tvář, svou náplň i typickou atmosféru, kterou si získá své uživatele. Dobrý veřejný prostor poznáme podle toho, jak se k němu jeho uživatelé chovají. Stává se tak zrcadlem společnosti. Pokud návrh vyslyší přání a potřeby většiny obyvatel, stává se prospěšným a udržitelným v jakékoliv době.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.