Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 348 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Greenwashing jako nekalosoutěžní jednání
Hamáčková, Magdalena ; Hurychová, Klára (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Greenwashing jako nekalosoutěžní jednání Abstrakt: Diplomová práce se věnuje jedné z významných překážek v boji proti změně klimatu, greenwashingu, obvykle do češtiny překládanému jako "natírání na zeleno". Vzhledem k tomu, jak je tento fenomén obtížně vymezitelný a rozmanitý, si tato diplomová práce klade za cíl greenwashing představit a zkoumat ho optikou nekalosoutěžních právních předpisů. Zabývá se zejména tím, zda může být greenwashing nekalosoutěžním jednáním, tedy naplňovat generální klauzuli nekalé soutěže, zda případně může naplňovat i některou ze zvláštních skutkových podstat nekalé soutěže a zda je aktuální nekalosoutěžní právní úprava dostačující nebo by bylo vhodné vytvoření nové zvláštní skutkové podstaty nekalé soutěže upravující greenwashing. První kapitola diplomové práce se zaměřuje na hospodářskou soutěž, vymezuje právo hospodářské soutěže a zabývá se základními pojmy s hospodářskou soutěží souvisejícími. To vše je důležité pro následné poukázání na to, jak se hospodářská soutěž v souvislosti se snahami o ochranu životního prostředí a souvisejícími aktivitami mění a jakým hrozbám čelí. Druhá kapitola navazuje vymezením práva proti nekalé soutěži, vysvětluje podstatu nekalé soutěže, představuje generální klauzuli nekalé soutěže a podrobněji popisuje tři pro diplomovou práci nejzásadnější...
Obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem
Vavroušková, Barbora ; Liška, Petr (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právní úpravou smluv uzavíraných se spotřebitelem obsaženou převážně v občanském zákoníku v rámci ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem. Nejprve podává stručný přehled historického vývoje právní úpravy související s ochranou spotřebitele. Následuje analýza základních pojmů této problematiky, kterými jsou spotřebitel a podnikatel, a vymezení obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem. V návaznosti na to dává práce přehled právních předpisů ČR, které se problematiky dotýkají. Následně se práce zaměřuje na analýzu a zhodnocení obecných pravidel procesu uzavírání smluv se spotřebitelem v občanském zákoníku a analýzu a zhodnocení právní úpravy smluv o finančních službách uzavíraných se spotřebitelem distančním způsobem v občanském zákoníku. Konkrétně se zabývá v rámci obecných pravidel procesu uzavírání spotřebitelských smluv ustanoveními o informační povinnosti podnikatele, o pravidlech interpretace obsahových náležitostí spotřebitelských smluv, o zakázaných ujednáních ve spotřebitelských smlouvách a o zvláštních pravidlech při odstoupení spotřebitele od smlouvy. V rámci právní úpravy spotřebitelských smluv o finančních službách uzavíraných způsobem na dálku tato práce rozebírá ustanovení o informační povinnosti podnikatele a o závaznosti sdělených...
Právní regulace reklamy na doplňky stravy
Šotolová, Barbora ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Právní regulace reklamy na doplňky stravy Abstrakt Diplomová práce analyzuje a sumarizuje právní regulaci reklamy na doplňky stravy. Zabývá se posouzením efektivity současné právní úpravy v dané oblasti z pohledu spotřebitelů, jakožto nejčastějších adresátů reklamy, snaží se přitom odpovědět na otázku, zda tato úprava poskytuje dostatečnou ochranu spotřebitelů, či zda je spíše přílišně neomezuje v příjmu cenných informací. Na problematiku je nahlíženo i optikou provozovatelů potravinářských podniků a je vyjádřena úvaha, zda jim přísnost právní regulace v praxi nevylučuje, či nadměrně neznemožňuje možnost propagovat doplněk stravy prostřednictvím reklamy. V úvodních kapitolách je charakterizován doplněk stravy, současně je vymezen úvod do právní regulace doplňků stravy jako takových. V obdobném duchu následuje vymezení reklamy a jejích typických aspektů a představení právních, ale i mimoprávních nástrojů její regulace. Těžiště práce se nachází v kapitole třetí, která se zabývá rozborem jednotlivých pravidel stanovených zákonem o regulaci reklamy a příslušných přímo použitelných předpisů Evropské unie, neboť právě tato pravidla představují specifika pro oblast doplňků stravy. Největší pozornost je v rámci této kapitoly věnována možnosti a podmínkám uvádění zdravotních a léčebných tvrzení, což je v praxi...
Bezpečnost elektronického obchodování a dropshippingu
Hanták, Martin ; Harašta, Jakub (oponent) ; Loutocký, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice bezpečnosti elektronického obchodování, zejména konkrétního obchodního modelu dropshippingu. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé druhy obchodování včetně modelu dropshippingu a právní aspekty týkající se převážně dropshippingového modelu. V druhé, praktické části jsou představeny základní cíle dropshippingového e-shopu včetně použitých technologií a postupů programování. V závěru práce je provedena analýza kódu a bezpečnostní doporučení pro potencionální budoucí vývoj webové aplikace.
Je nutný management kvality?
Vintrlík, Jan ; Teš, Vasilij (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
V této práci bych chtěl čtenáři za pomocí retrospektivní rešerše vytvořit objektivní pohled na danou problematiku managementu kvality. K tomu byla vybrána konkrétní data a témata z bibliografických záznamů a dokumentů. Jelikož management kvality je dynamickým procesem, který se zabývá širokým spektrem problémů, je díky novým technologiím a poznatkům neustále inovován. I v tento okamžik, kdy budete pročítat následující kapitoly, vznikají na světě nové okolnosti, kterým se tento obor bude muset teprve věnovat.
Critical Analyze of EU Energy Policy and its Impact on Market Subjects
Müllerová, Petra ; Janků, Vladimír (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
The aim of this Master’s Thesis is critical evaluation of current energy policy of the European Union and its impacts on participants in the energy commodities market, with special emphasis on energy companies and consumers.
Obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem
Polák, Jindřich ; Liška, Petr (vedoucí práce) ; Flídr, Jan (oponent)
Obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku zneužívajících ujednání ve spotřebitelských smlouvách. Jedná se o dílčí část právní úpravy smluv uzavíraných se spotřebitelem. Česká právní úprava zneužívajících ujednání vychází z práva Evropské unie, konkrétně ze směrnice Rady 93/13/EHS ze dne 5. dubna 1993 o zneužívajících ujednáních ve spotřebitelských smlouvách. Systém ochrany založený směrnicí vychází z předpokladu, že se spotřebitel nachází ve slabší pozici, co se týče vyjednávací síly a úrovně znalostí, a proto přistupuje na smluvní podmínky předem připravené podnikatelem, aniž by mohl ovlivnit jejich obsah. Směrnice proto zakazuje taková smluvní ujednání, která v rozporu s požadavkem poctivosti způsobují významnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran v neprospěch spotřebitele. Český zákonodárce zprvu transpozici zmíněné směrnice provedl ne zcela vhodným způsobem. Předmětné nedostatky se pokouší odstranit nedávno přijatá novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Ta navíc reaguje na aktuální vývoj unijní regulace spotřebitelského práva. Jádrem práce je rozbor změn touto novelou provedených ve vztahu k právní úpravě zneužívajících ujednání. První část práce uvádí a analyzuje některé základní pojmy spotřebitelského práva. Druhá...
Právní postih skryté reklamy influencerů na sociálních sítích
Krchovová, Barbora ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Právní postih skryté reklamy influencerů na sociálních sítích Abstrakt Diplomová práce se zabývá fenoménem influencer reklamy a jeho právní regulací v České republice a Evropské unii. Také hodnotí efektivitu vymáhání právní úpravy v ČR a představuje tři odlišné přístupy k postihu v zahraničí, mezi nimi se věnuje i české a zahraniční autoregulaci. V první části práce stručně nastiňuje, jak fenomén v ČR postupně vznikal a jak vypadá v současné době s důrazem na odměňování influencerů, jestliže jeho nejpalčivějším problémem je skrytá podoba reklamy a jde tak o reklamu klamavou. Druhá část se věnuje platné tuzemské veřejnoprávní a soukromoprávní úpravě reklamy, kterou aplikuje v prostřední sociálních sítí a vymezuje právní postavení aktérů, kteří se na ni mohou podílet. Právní úprava v ČR vychází z práva Evropské unie, a proto práce reflektuje klíčové pojmy ve světle pokynů k výkladu směrnice o nekalých obchodních praktikách. Na analýzu právní úpravy navazuje kapitola, která si klade za cíl vymezit rozdíl mezi doporučením influencera a komerčním sdělením, když uvádí konkrétní indicie. Ve třetí části se práce vypořádává s rozhodovací praxí krajských živnostenských úřadů, které jsou oprávněny k veřejnoprávnímu postihu reklamy na sociálních sítích. Zvýšený důraz je pak kladen na tři rozhodnutí konkrétního úřadů,...
Hromadné žaloby
Stiborová, Kateřina ; Sedláček, Miroslav (vedoucí práce) ; Střeleček, Tomáš (oponent)
Hromadné žaloby Abstrakt Diplomová práce se zabývá úpravou hromadného řízení na území České republiky, kdy se nejdříve zaměřuje na současné podoby hromadného řízení a následně přechází k návrhu zákona o hromadném občanském řízení soudním. Cílem práce je přispět do odborné debaty o utvářející se podobě hromadného řízení převážně praktickým náhledem na nastavení konkrétních parametrů zákona, poukázat na některé nedostatky současného návrhu zákona a nabídnout vlastní řešení. Z metodologického hlediska byly při tvorbě užity zejména analytický, normativní, komparativní a syntetický přístup. V úvodu práce se však projevuje i přístup deskriptivní. Analýza byla užita především při zkoumání současného návrhu zákona o hromadném občanském řízení soudním a polské právní úpravy. Normativní přístup se nejvíce projevuje v kritickém komentáři k současnému návrhu. Komparativní zkoumání práce nabízí při porovnání navrhované české a současné polské právní úpravy. Syntézou zaznamenaných poznatků je pak nejvíce ovlivněna část věnující se úvahám o budoucí vhodné podobě hromadných žalob. Z obsahového hlediska práce nejprve nabízí teoretický exkurz, v němž se vypořádává s terminologií a obecnými otázkami hromadného řízení. Následně přechází ke zkoumání současných nástrojů, v nichž lze spatřovat prvky kolektivního řízení. Těžiště...
Nekalé praktiky v multilevel marketingu
Tomková, Karolína
Tomková, K. Nekalé praktiky multilevel marketingu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá problematikou systému multilevel marketingu a podvody, ke kterým zde může docházet. Cílem této práce je na základě dílčích cílů formulovat doporučení, jak těmto nekalým praktikám při užití MLM systému předejít. Práce se skládá ze dvou částí, a to lite-rární rešerše a analytické části. Literární rešerše vysvětluje pojem multilevel marketing, jeho strukturu a firmy, které využívají MLM systém v České republice. Zároveň jsou zde zmíněny právní předpisy, jež MLM systém z právního hlediska ovlivňují. Analytická část se věnuje analýze zkušeností a případů názorových sku-pin za pomocí klasifikačních stromů. V diskusi jsou následně získaná data vyhod-nocena a navrhnuta doporučení, jak nekalým praktikám přecházet a jakým způ-sobem se s nimi vyrovnávat. Také jsou zde vyhodnoceny ekonomické důsledky při použití nekalých praktik v MLM systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 348 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.