Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,754 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role sestry v péči o pacienta s fatickou poruchou v pooperačních a poúrazových stavech
CUŘÍNOVÁ, Tereza
Úvod: Role sestry v péči o pacienta s fatickou poruchou v pooperačních a poúrazových stavech nejde shrnout jen do jedné role. Sestra má nelehký úkol pečovat o pacienta s poruchou řeči, a při poskytování ošetřovatelské péče a komunikaci může nastat více překážek nebo nedorozumění. Cíl práce: Cílem empirické studie bylo popsat roli sestry v péči o pacienta s fatickou poruchou v pooperačních a poúrazových stavech. Dále identifikovat, jaké překážky mohou nastat v komunikaci sestry s pacientem s fatickou poruchou. Dalším cílem bylo zjistit specifika ošetřovatelské péče o pacienta s fatickou poruchou. A také zjistit rozdíl v poskytované ošetřovatelské péči u pacientů s fatickou poruchou na chirurgických a nechirurgických jednotkách. Metodika práce: Empirické šetření bylo provedeno kvalitativní metodou s využitím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné šetření bylo provedeno s všeobecnými sestrami z chirurgických i nechirurgických jednotek. Výzkumu se zúčastnilo dobrovolně 15 všeobecných sester z Jihočeského kraje. Rozhovory byl následně přepsány a zpracovány metodou "tužka a papír". Výsledky práce: Výzkumné empirické šetření prokázalo, že role sestry je v plnění přímé ošetřovatelské péče, avšak sestra u pacienta s fatickou poruchou musí zhodnotit jeho celkový stav, stav fatické poruchy, diagnózu, se kterou je hospitalizován, věk a přidružené onemocnění. Od toho se péče odvíjí a u každého pacienta je individuální. Role sestry během poskytování ošetřovatelské péče závisí především na tom, aby si na pacienta vyhradila dostatek času, komunikovala pomalu, správně artikulovala a na pacienta byla především trpělivá. Během komunikace s pacientem s fatickou poruchou a při poskytování ošetřovatelské mohou nastat překážky. Překážkou pro sestru může být nespolupráce pacienta, nedorozumění na základě fatické poruchy. Bariéra však může nastat i ze strany sester, a to je především jejich čas, kterého nemají dostatek. Závěr práce: Péče o pacienta s fatickou poruchou pro sestru není jednoduchá. Její role spočívá v poskytování ošetřovatelské péče, během které by si měla na pacienta s fatickou poruchou vyhradit více času, být trpělivá, a ke každému pacientovi přistupovat individuálně. Výzkum také ukázal, že sestry se nezapojují dostatečně do logopedického nácviku řeči s pacientem. Přiznaly, že s pacientem komunikují během poskytování ošetřovatelské péče, a nad její rámec už nezbývá pro komunikaci čas. Klíčová slova: fatická porucha, komunikace, ošetřovatelská péče, všeobecná sestra
Pedagogická komunikace ve výuce odborného výcviku z pohledu žáků
Kozlová, Renata
V bakalářské práci bude zpracováno téma Pedagogická komunikace ve výuce odborného výcviku z pohledu žáků. V teoretické rovině podává základní informace a objasnění pojmu komunikace, pedagogická komunikace, sociální komunikace, verbální a neverbální komunikace. Dalším cílem je nastínit pravidla pedagogické komunikace, naslouchání, zpětnou vazbu, postoje učitele k žákům, možnosti vyjádření motivací, problémovou komunikaci a specifika věku žáků v období střední školy v odborném výcviku. V praktické části je hlavním cílem zjistit, jakým způsobem probíhá komunikace mezi žáky a učitelem odborného výcviku. Data budou získaná prostřednictvím dotazníků. Dotazníkové šetření proběhne na vybrané střední odborné škole v Jihomoravském kraji. Na základě zjištěných výsledků bude vyvozen závěr a doporučení pro pedagogickou praxi.
Právní aspekty propagace zboží a služeb na internetu
Rak, Tomáš
Tato bakalářská práce je zaměřena na právní aspekty propagace zboží a služeb na internetu. Součástí práce je popis reklamy jako takové a následně veškerých metod, které se v současné době v rámci internetového marketingu využívají a možnosti jejich financování. Dále se bakalářské práce věnuje veřejnoprávním a soukromoprávním aspektům regulace reklamy, spolu se samoregulací a popisem orgánů dozoru nad reklamou. V návaznosti na teoretický popis internetové reklamy a její regulace je vytvořen návrh internetového marketingu pro konkrétní brněnskou společnost působící čistě na internetu.
Názory žáků a studentů na problematiku a prevenci poruch příjmu potravy
Šustrová, Lucie
Bakalářská práce popisuje závažné psychiatrické onemocnění, které je souhrnně pojmenováváno jako poruchy příjmu potravy. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké ná-zory zaujímají respondenti, konkrétně žáci a studenti, na problematiku a prevenci poruch příjmu potravy. Teoretická část podrobně charakterizuje poruchy příjmu potravy, dále se zaměřuje na způsoby komunikace o problémech v souvislosti s poruchou příjmu potravy. Teoretická část je zakončena přehledem provedených výzkumů na téma poruch příjmu potravy. Na teoretickou část navazuje praktická část, která prezentuje vlastní výzkumné šetření. Jako hlavní výzkumná metoda byl použit dotazník, na jehož základě byly popsány názory žáků a studentů k proble-matice poruch příjmu potravy. V závěru je zodpovězena hlavní výzkumná otázka.
Mezilidské vztahy na pracovišti a jejich vliv na zaměstnance
Hrušková, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů na pracovišti. Cílem je v první části představit firemní klima a jeho typy, druhy komunikace a především to, čemu čelí každý, stres. Empirická část je věnována výzkumu, který proběhl pomocí dotazníkového šetření mezi zaměstnanci firmy a navržení řešení popisované problematiky a tím zlepšení kvality mezilidských vztahů a komunikace nejen na pracovišti.
Využitie chatbotov pre komunikáciu so zákazníkom
Michaličková, Petra
Diplomová práce se zaměřuje na zjištění povědomí českých spotřebitelů o chatbot technologii. Zároveň také na ochotu komunikovat prostřednictvím chatbotů s firmami. Nejdříve však identifikuje oblasti využití této technologie. Dále se zaměří na zkoumání rizik a překážek, které s chatbot technologií souvisí. Výsledkem bude návrh doporučení pro firmy, které plánují zavést chatbot technologii, s ohledem na českého spotřebitele. Primární data jsou získány dotazníkovým šetřením 404 spotřebitelů a hloubkovými rozhovory s představiteli 4 firem. Z výzkumu vyplynulo, že existuje závislost mezi povědomím o chatbotech a věkem. Chatbot využili především mladší respondenti ve věku od 25 do 44 let. Firmy, které zavedly chatbota hodnotí jeho fungování pozitivně, přesto však zákazníci stále této technologii nedůvěřují a upřednostňují komunikaci s člověkem.
Interakční styl učitelů na SOŠ
Šindlerová, Lenka
Bakalářská práce „interakční styl učitelů na vybrané SOŠ“ pojednává o vzdělávání dospělých, komunikaci, komunikaci mezi učitelem a žáky. Práce zahrnuje teorii a kvantitativní výzkum. Teoretická část vysvětluje pojmy související s komunikací, pedagogickou komunikací a interakčním stylem učitele. Empirická část je založena na kvantitativním výzkumu, jedná se o dotazníky „Interakčního stylu učitele“, které vyplnili žáci večerního studia střední školy. Cílem této práce je zjistit, jak vnímají tito žáci interakční styl čtyř učitelů odborných předmětů.
Creating of a mobile application for a hostel
Khachaturov, Aleksandre
Výstupem této bakalářské práce je mobilní aplikace určená hostelu JohnGalt, která pomáhá komunikaci mezi poptávkou a nabídkou. V teoretické části se věnuji analýzám různých digitálních nástrojů, které jsou v současné době využívány. Aplikace je vyvinuta jako nástroj usnadňující zákazníkům komunikaci s hostelem. Současně může sloužit jako průvodce po městě. Podporovanými jazyky jsou Čeština, Angličtina, Ruština, Ukrajinština, Chorvatština a Gruzínština. Aplikace byla vyvynuta v prostředí Android Studio a naprogramována v Javě. V závěru práce se nachází souhrn provedené práce a doporučení pro další rozvoj aplikace.
Leadership ve školství
Průchová, Veronika
Průchová, V. Leadership ve školství. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021 Cílem této práce je navrhnout, jaké přístupy ve vedení pedagogů jsou uplatňovány na střední odborné škole OA a SZdŠ Blansko. Dotazníkovým šetřením budou zjištěny přístupy vedení školy k pedagogům. Dle získaných výsledků budou navrženy postupy leadershipu, které povedou k jejich zlepšení. V teoretické části budou s pomocí odborné literatury popsány základní kritéria úspěšného leadershipu. Blíže bude rozebrána oblast hodnocení organizací veřejné správy, konkrétně hodnotící model CAF, který bude podkladem pro tvorbu výzkumu praktické části práce. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum vytvořený na základě pěti kritérií modelu CAF. S pomocí dotazníků bude zjišťováno, jaký je postoj k vedení školy (převážně pedagogů), jak z pozice osob z vedení školy, tak z pozice pedagogů.
Negativní mezilidské vztahy na pracovišti a význam jejich řešení pro regionální rozvoj
Vitámvásová, Radka
Bakalářská práce se věnuje problematice vztahů na pracovišti se zaměřením na ne-gativní faktory a jevy, které tyto vztahy ovlivňují. Identifikuje vlivy, které na mezilidské vztahy na pracovišti působí, také se zabývá komunikací, členěním pracovních vztahů, negativními projevy chování a spojitosti mezilidských vztahů a regionálního rozvoje. Praktická část je vyhotovena pozorováním chování respondentů a následně kvalitativního šetření pomocí hloubkových rozhovorů. Výzkum analyzuje vztahy na dvou vybraných pracovištích a na rozdílných pracovních pozicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,754 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.