Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 877 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 
Historie školy ve Stachách v letech 1939-1989
HEIDENREICHOVÁ, Katarína
Diplomová práce se věnuje historii školy ve Stachách v daném období. První část práce je věnována popisu a historii obce, ve které se škola nachází. Poté následuje stručný průřez vývojem vzdělávání od dob habsburské monarchie po vznik republiky. Další kapitoly jsou rozdělené na období, v kterých je popsán stručně přehled dějinných událostí. A poté jsou zpracované historické události, které se ve škole udály, a mohly tak ovlivňovat hod-noty učitelů, a dění ve škole. Podkladem pro zpracování těchto událostí byly dochované Kroniky školy, které se nacházejí v archivu Prachatice, Kronika stašské školy, zápisy z pedagogických rad a vyprávění pamětníků
Proces volby povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
Tato práce se zaměřuje na konstrukci teorie, popisující proces volby povolání učitele informatiky. Využívá výzkumný design zakotvené teorie a analyzuje data získaná mimo jiné při tvorbě mé bakalářské práce, která zkoumala faktory ovlivňující tuto volbu, a na kterou tato práce navazuje. V práci je provedeno důkladné kódování dat a identifikace klíčových kategorií, které slouží jako nosiče této teorie. Ze zjištění vychází, že klíčovými procesy ovlivňujícími tuto volbu jsou očekávání od studia, volba aprobace, motivace vykonávat učitelské povolání a vnímání vnějších faktorů. Studenti přicházejí do studia s očekáváním na základě zkušeností z nižšího stupně vzdělávání, což mohlo také hrát rozhodující roli při jejich volbě. Zvolení aprobace informatiky, zejména pro ty, kteří přicházejí z informaticky založených škol, se jeví být důležitým faktorem, také se zdá, že na volbu této aprobace mohou mít mimo jiné podstatný vliv učitelé informatiky, kteří studenty vyučovali na základní, případně střední škole. Někteří studenti však na pedagogickou fakultu míří s odlišnými očekáváními, například s cílem získat titul s minimálním úsilím. Negativní vnímání platového ohodnocení, požadavků na znalost matematiky a nízký zájem dívek o studium učitelství informatiky mohou představovat problém, který stojí za nízkým počtem aprobovaných učitelů informatiky.
Zkušenosti učitelů s komunikací s rodiči
STUPKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá způsoby, nástroji, přístupy a příležitostmi, které volí učitelky mateřských škol pro komunikaci s rodiči. Mapuje pohledy na racionální a emocionální aspekty vzájemné komunikace. Zabývá se dále oblastmi, kde zapojené učitelky cítí nižší míru jistoty. Odhaluje komunikační strategie používané v komunikaci s rodiči.
LAUSANNE – PLAINES DU LOUP: ekologické město
Laslová, Martina ; Dlabáč, František (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Navrhování školy a bydlení v Lausanne.
Mobilní aplikace pro psychodiagnostiku předškolních dětí
Guryča, Ondřej ; Smíšek, Radovan (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnost psychodiagnostiky předškolních dětí pomocí aplikace v chytrém telefonu. V práci je pojednáno o principu psychodiagnostiky a jejím rozdílném přístupu u dětské psychodiagnostiky, dále jsou zde uvedeny používané psychodiagnostické testy. V další části je představena realizace aplikace pro operační systém Android s vybranými testy. Nakonec je vysvětlen způsob vyhodnocení dat a doporučení používání aplikace.
Zdravotně technické a plynovodní instalace ve škole
Pecháček, Martin ; Vaščáková, Alena (oponent) ; Vrána, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zdravotně technických a plynovodních instalací ve škole. Jedná se o školu se čtyřmi nadzemními podlažími a jedním podzemním podlažím. Teo-retická část je zaměřena na zásobování vodou z vlastního zdroje. Výpočtová část a projekt obsahují návrh kanalizace, vodovodu, plynovodu a jejich napojení na stávající veřejné sítě technického vybavení.
Návrh databáze SQL pro Moravské gymnázium Brno s.r.o.
Kirsch, Jiří ; Bábor, Tomáš (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh SQL databáze pro společnost Moravské gymnázium Brno s.r.o. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V části první si uvedeme potřebnou teorii pro úspěšné dosažení cílů práce. Praktickou část tvoří analýza současné situace ve firmě pro zmíněnou problematiku a návrh na její řešení.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Gallo, Robert ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo nájsť vhodné riešenie školskej stavby v neľahkých podmienkach centra mesta Ostravy. Škola je umiestnená na hranici medzi mestom a krajinou.
Budova občanské vybavenosti
Tesař, Ondřej ; Svoboda, David (oponent) ; Berková, Petra (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh základní umělecké školy ve Slavkově u Brna jako samostatně stojící, dvoupodlažní, nepodsklepenou budovu občanské vybavenosti s plochými střechami. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první je řešeno konstrukční řešení stavby, ve druhé návrhem koncepčního řešení technických systému budovy a součástí třetí části je zpracování hlukové studie. Objekt je provozně rozdělej na dvě provozní části se společným vchodem – prostory výuky základní umělecké školy a koncertní sál. První z nich se nachází v západní části budovy a je tvořeno prostory sekretariátu, šesti učebnami, místností určenou pro hudební nauku, sborovnou, skladem a hygienickým zázemím. Druhou část na východní straně objektu zaujímá koncertní sál společně s galerií, foyer, přípravnou místností účinkujících a také hygienickým zázemím. Technické zařízení budovy je umístěno ve druhém nadzemním podlaží. Konstrukční systém stavby je zděný, založen na základových pasech z prostého betonu. Obvodové zdivo je navrženo z keramických zdících prvků. Stropní konstrukce je řešena železobetonovými monolitickými stropy. Střešní konstrukce je volena plochá, nad prostory výuky ZUŠ se zatěžkávacím kačírkem a FVE panely a nad koncertním sálem extenzivní plochou střechou. Fasáda novostavby je navržena v kombinaci zeleně s provětrávací fasádou z velkoformátového obkladu. Technika prostředí stavby řeší vytápění a chlazení objektu tepelnými čerpadly. Výměna vzduchu je zajištěna vzduchotechnickými jednotkami. Práce obsahuje také návrh systému nakládání s dešťovými vodami, které se v objektu využívají ke splachování toalet a závlaze zeleně. Dále je navržen systém FVE a umělé osvětlení vybraných místností. Hluková studie je zpracována na problematiku neprůzvučností stavebních konstrukcí, dobu dozvuku vybraných místností a studii urbanistické akustiky. Poznatky z této části byly dále implementovány do samotného konstrukčního návrhu stavby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 877 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.