Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní sonáty Wolfganga Amadea Mozarta
Lin, Feng-Yu ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
3 Autorský abstrakt Záměrem této bakalářské práce je proniknout hlouběji do Mozartovy hudby komponované pro klavír. Pro analýzu jeho kompozičního stylu a zákonitosti interpretace jeho skladeb jsem si zvolil dvě klavírní sonáty. Ty jsem analyzoval z hlediska formálního a současně jsem se zamýšlel nad aspekty jejich interpretace. Tyto formální a interpretační rozbory jsem vložil do souvislosti s Mozartovým životem a dílem.
J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ
Marečková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce "J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ" je zaměřena na klavírní interpretaci hudby Johanna Sebastiana Bacha. Pro správné porozumění hudební mluvy tohoto skladatele je nutné osvojit si základní poznatky a principy hudební teorie barokní epochy a seznámit se s prostředím, ve kterém se tento výjimečný skladatel profesně rozvíjel a tvořil. Tohoto hudebníka představuje jako zakladatele moderního prstokladu, jehož hudební jazyk přinesl změnu v hudebním myšlení a stal se hudební inspirací a vzorem pro skladatele následujících století. Poukazuje na důležitost vhodně zvolených notových materiálů ve výuce hry na klavír a upřednostňuje hudební provedení v co možná nejautentičtější podobě. Hlavním záměrem této práce je aktualizovat poznatky z metodiky a nalézt ucelený návod správného překladu hudebního jazyka tohoto génia, který by napomohl hudebním pedagogům představit žákům krásu a nadčasovost děl Bachovy hudby a motivoval je k dalším hudebním objevům a k touze se hudebně vzdělávat.
Historický přehled mongolské novodobé hudby a její významný představitel - skladatel Sembe Gonchigsumlaa
Tunsag, Tsolmon ; Kopecká, Věra (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Hudební skladatel Sembe Gonchigsumlaa je považovaný zakladatele mongolské vážné hudby. Jeho život a dílo zásadně ovlivnily rozvoj mongolské vážné hudby, a proto jsem zvolila tohle téma, za námět své diplomové práce. V první kapitole se seznámíme s politickým a kulturním pozadím od počátku 20. století až do dnešní doby, které je klíčem k tomu, abychom porozuměli rozvoji vážné hudby u nás. Mongolsko bylo ovlivněné západní kulturou, která sem pronikla z Ruska. Závěr této kapitoly je věnované významným mongolským hudebním institucím. Kapitola dvě se zaobírá životem a dílem skladatele od jeho prvních krůčků a skladeb po vrcholná díla naši hudby. V závěrečné kapitole zkoumám, jak skladatel zaměřil svoji pozornost na typický nástroj vážné hudby - klavír. Gonchigsumlaa se zapojoval do mnoha činností a hudebních institucí, aby mohl vézt a zajistit systematickou i metodickou výchovu pro začínající i profesionální hudebníky a skladatele. Mongolští hudební skladatelé kombinují tradiční lidové prvky s technikami evropské vážné hudby, aby získaly melodie a skladby typické pro mongolskou hudbu.
Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru
Kovár, Jiří ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Titul: Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru. Abstrakt: Práce "Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru" se zaměřuje na veškerou tvorbu tohoto skladatele. První část Fišerovy tvorby spadá do oblasti kompozic artificiálního charakteru a druhá část se orientuje na filmovou, potažmo scénickou hudbu. Hlavním účelem práce je aktualizovat a osvětlit náhled na Fišerovo kompletní dílo a jeho kompoziční styl v rámci jeho typologického zařazení a osobitého vývoje během jednotlivých tvůrčích etap. Zřetel bude brán také na tvorbu sólových klavírních skladeb, jež znázorňují a podtrhují specifické znaky tvůrčího Fišerova vývoje. Charakteristika těchto skladeb se bude vázat na jejich strukturu v rámci formy a tektoniky, s přihlédnutím k nástrojové stylizaci a s ní související interpretační problematikou.
Pancho Vladigerov osobnost a klavírní dílo
Dimitrová, Stiliana ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a především klavírním dílem bulharského skladatele Pancho Vladigerova. První kapitola je věnována jeho životu, který je chronologicky rozepsán. V druhé kapitole se je rozebráno skladatelovo dílo se zaměřením, skladby klavírní jsou analyzovány podrobněji vzhledem k zaměření práce. Třetí kapitola se věnuje Nadaci P. Vladigerova, jeho pedagogické činnosti a dalším bulharským skladatelům 20.soletí. Vladigerova tvorba je velkým přínosem pro bulharskou hudební literaturu a kulturu. Cílem mé bakalářské práce je seznámit s tímto komponistou posluchače a širší veřejnost nejen v Bulharsku, ale zvýšit jeho popularitu i ve světě. Dílo P. Vladigerova má velkou uměleckou hodnotu a nemělo by zůstávat v zapomnění.
Wolfgang Amadeus Mozart svobodným zednářem
Bártová, Jitka ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Život a dílo Wolfganga Amadea Mozarta, jednoho z nejvýznamnějších skladatelů všech dob, bylo nepochybně ovlivněno jeho, ne vždy doceněným, vztahem ke svobodnému zednářství. Záměrem této práce je onu skutečnost podložit jednak ukázkami z jeho tvorby, ve kterých jsou zřetelné odkazy na svobodné zednářství a jeho symboliku, jednak příklady ze samotného skladatelova života. K tomu je zapotřebí vymezit pojem svobodného zednářství společně s jeho stručnou historií, klíčovými postavami v průběhu vývoje a jeho hlavními myšlenkami. Dále pak uvést důležité mezníky v Mozartově životě s důrazem na duševní vývoj a prozkoumat jeho díla především z posledních let, kdy byl nadšeným a oddaným zednářem.
Klavírní tvorba Eduarda Douši
Benešová, Eva ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent) ; Bezděk, Jiří (oponent)
Předmětem mé disertační práce je klavírní tvorba současného hudebního skladatele Eduarda Douši. Cílem této práce bylo zařazení skladatele do kontextu české (československé) hudby 20. století a začátku století jednadvacátého. Dále tato disertační práce postihuje více než čtyřicetiletý vývoj skladatelovy klavírní tvorby. Jednotlivé oblasti klavírní hudby byly zkoumány na základě těchto metod: a) komplexní analýzy z hlediska tektonického, harmonického, melodického, polyfonního a stylizačního b) zkoumání z hlediska didaktické praxe - a to zejména s ohledem na poměrně rozsáhlou instruktivní klavírní literaturu Eduarda Douši c) z hlediska interpretačního, protože autorka práce je zároveň interpretkou současné hudby a dokonce řadu koncertních nebo komorních skladeb Eduarda Douši má ve svém repertoáru. Výsledkem disertační práce je charakteristika hudební řeči skladatele a její zařazení do vývojových kontextů, dále pak práce reflektuje historické reálie, související s životem skladatele. Analytické části práce jsou opatřeny notovými ukázkami, v přílohách jsou uvedeny soupisy klavírního díla a celého kompozičního díla Eduarda Douši. Součástí disertační práce je kompletní notový materiál všech klavírních kompozic - většinu tvoří přepisy do počítačové verze z rukopisných originálů (na přepisech se autorka...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.