Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ICT ve veřejné správě
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.
Srovnání metodik zaměřených na řízení ICT procesů s důrazem na ITIL
Žižka, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Janeček, Tomáš (oponent)
Obsahem této diplomové práce je podrobný popis metodik a sad nejlepších praktik pro řízení informatických procesů a informatiky jako celku, jejich srovnání z hlediska historie, obsahu, zaměření a struktury. V této práci je kladen důraz zejména na sadu nejlepších postupů zvanou Information Technology Infrastructure Library (ITIL). V práci jsou také popsány vzájemné vztahy mezi jednotlivými metodikami a mezi ITILem v2 a v3 a to, jakým způsobem využívat tyto metodiky společně tak, aby nastal maximální synergický efekt. První kapitola je věnována ITILu. Popisuje jeho historii, zejména jeho druhou verzi. Zvláštní kapitola je věnována popisu rozdílů mezi druhou a třetí verzí a mapování procesů z druhé verze na verzi třetí. Jsou zde popsány základní principy ITILu v3 a podrobný popis jednotlivých publikací a hlavních procesů. Další část se zabývá ČSN/ISO 20 000, Cobitem a ITGPM. U každého z těchto dokumentů je uveden popis, výhody jeho implementace a vztah vůči ITILu. U normy ČSN/ISO 20 000 je navíc ještě popsán způsob, jakým je možné certifikaci získat. V následující části je provedeno detailní srovnání ITILu, Cobitu a ČSN/ISO 20 000. Srovnávacími kritérii jsou: typ, předmět, velikost organizace, odvětví, dostupnost, certifikace organizace, certifikace jednotlivců, vazba na ostatní metodiky, rozsah, koncept životního cyklu, popis procesů, silné a slabé stránky. Praktická část této diplomové práce se zabývá zejména optimalizací katalogu služeb a tvorbou prototypu SLA pro IT oddělení Rádia Svobodná Evropa. Tato část je hlavním přínosem této práce.
Metody hodnocení variant outsourcingu IS/ICT
Klimeš, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Hönig, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Metody hodnocení variant outsourcingu IS/ICT" se zaměřuje především na proces hodnocení a výběru vhodných variant outsourcingu IS/ICT. Nejprve je vysvětlen koncept outsourcingu IS/ICT společně s jeho výhodami i nevýhodami. Poté jsou popsány varianty outsourcingu IS/ICT (primárně členěné podle předmětu outsourcingu) včetně jejich charakteristik. Dále jsou analyzovány existující metodiky hodnocení a následného výběru vhodné varianty outsourcingu IS/ICT. Hlavním cílem práce je konfrontace existujících metodik s postupem použitým při projektu outsourcingu IS/ICT v praxi a dále doporučení ke zlepšení metodik. Pro dosažení tohoto cíle jsou existující metodiky porovnány s postupem použitým v praxi. Na základě pozitivně vnímaných částí existujících metodik a také na základě identifikovaných nedostatků je navržena vlastní metodika hodnocení a výběru variant outsourcingu IS/ICT. Při zpracování diplomové práce jsou využity metody: logicko-historická, popis, analýza a syntéza. Hlavním přínosem práce je návrh vlastní metodiky zaměřující se na zdokonalení těch existujících tak, aby byla co nejlépe využitelná v praxi. Toho je dosaženo vytvořením nástrojů podporujících důležité kroky navržené metodiky. Dosažení tohoto přínosu je také umožněno tím, že autor práce je členem týmu projektu outsourcingu IS/ICT.
Analýza různých forem zajišťování ICT služeb
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Klíma, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou různých forem zajišťování ICT služeb z pohledu zákaznické organizace. V úvodní části shrnuje současné výzvy IS/ICT pro byznys, teoreticky vymezuje současný stav oblasti sourcingu a ICT služeb, a zmiňuje související oblasti této problematiky, tedy podnikovou architekturu, řízení informatiky a oblast systémové integrace. Hlavní část práce se zabývá analýzou oblastí ovlivňujících rozhodování o sourcingu ICT služeb, přičemž výstupy této analýzy shrnuje a dále rozvíjí formou vytvoření rámce pro rozhodování o sourcingu ICT služeb. Práce shrnuje v tomto frameworku důležitá kritéria výběru formy a konkrétních variant zajištění aplikačních služeb. Prezentuje předpoklady využití tohoto přístupu a také jeho omezení. Následně předkládá průzkum a zhodnocení některých aplikačních služeb na trhu SaaS, které by mohly být zajímavé z hlediska využití v podnicích. Závěrem práce uvádí zjednodušenou případovou studii, na které praktickou formou demonstruje myšlenkové směry nutné při využití vytvořeného frameworku.
Informační strategie a její integrace s podnikovou strategií a sourcing strategií
Laš, Jan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Lucký, Martin (oponent)
Cílem práce je prozkoumat problematiku podnikových a informačních strategií se zameřením se především na nové společnosti a moderní business modely. Velký důraz je kladen na hledání rovnováhy mezi podnikovou a informační strategií. Na teoretický popis podnikové a informační strategie plynule navazuje popis moderních trendů, které autor vypozoroval u dnešních společností. Trendy jsou analyzovány z pohledu IT ale i businessu. Vše je analyzováno na konkrétních společnostech. Základem je podniková strategie a hledání cesty, kterou IT tyto strategie může podporovat. Analýza obsahuje dva typy společností. Prvním jsou společnosti, které založily podnikatelský model na IT/ICT strategii, druhou jsou společnosti, které mají delší historii a které již dříve dosahovaly úspechu, ale až zavedení nové informační strategie nebo zdokonalením vazby mezi oběma strategiemi přineslo značné zlepšení v postavení vůči konkurenci. Součástí práce je jednoduchý model, který dává čtenáři představu o strategickém řízení od podnikové strategie přes informační strategii až po finální aplikační portfolio. Práce tak dává základní přehled o problematice podnikových a informačních strategií a muže sloužit všem, co se zajímají o moderní společnosti, které kladou velký důraz na IT/ICT. Dále může být užitečná všem řídícím pracovníkům v oblasti IT/ICT při práci na vlastních podnikových a IT/ICT strategiích.
Analýza nabídkové strany ICT trhu
Šafařík, Tomáš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kaletová, Radka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na popis, rozbor a objektivní analýzu dostupných ukazatelů vývoje trhu s informačními a komunikačními technologiemi v České republice. V určitých směrech navazuje na některé předchozí práce vytvořené na Katedře informačních technologií Vysoké školy ekonomické v Praze. Práce rozebírá období posledních deseti let, ideálně tedy roky 1997 -- 2007, ovšem v některých částech je z důvodu dostupnosti statistických dat období upraveno. Dále pak práce přináší popis současného stavu trhu a nastínění trendů, které může sloužit jako předběžný odhad budoucího vývoje. Specifickým přínosem této práce je analýza provedená nad daty získanými z každoročního přehledu o stu nejaktivnějších hráčích na českém trhu s informačními a komunikačními technologiemi získaných z Computerworld Top 100 od firmy IDG Czech a.s. a daty získanými z ročenek European Information Technology Observatory (EITO). Objektivní posouzení těchto dat, jejich ověření proti dostupným údajům z jiného zdroje a vztažení k relevantním událostem tak poskytuje ucelený a objektivní pohled na dílčí vlivy, které formovaly a ovlivňují trh s informačními a komunikačními technologiemi v České republice. Celá práce i její jednotlivé kapitoly, které jsou pokud možno koncipovány jako jednotlivé celky, jsou určeny jako ucelený přehled tématu, kterým se zabývají. Jejich cílem je tak poskytnout shrnutý pohled na problematiku z relevantních zdrojů s objektivní interpretací a komentářem. Hlavní poznatky z jednotlivých částí práce jsou podklady pro závěr práce, kde je uvedeno celkové shrnutí nejdůležitějších a nejzajímavějších zjištění a také výhled do budoucna s ohledem na oblasti a technologie na trhu informačních a komunikačních technologií s největším potenciálem. Práce si neklade ambici být samostatným ultimativním zdrojem informací o problematice. Má sloužit jako přehledný souhrn pro toho, kdo se v problematice chce zorientovat, a jako kvalitní zdroj s odkazy na externí dokumenty a další zdroje informací pro toho, kdo se chce tématu věnovat detailně.
Systém ICT rolí a jejich hodnocení
Ostatek, Jan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Treglerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodami hodnocení ICT zaměstnanců v závislosti na jejich roli. Cílem celé práce je vytvoření vodítka pro ICT manažery, pracovníky oddělení lidských zdrojů apod. pro vytváření systémů hodnocení nebo motivačních programů na pracovištích s vysokým podílem ICT profesí. Práce se snaží skloubit psychologický i informatický pohled a nabídnout pro každou z ICT rolí odpovídající hodnotící nástroje.
Metodiky řízení informatických procesů
Řenč, Leoš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Obsahem této diplomové práce jsou metodiky řízení informatických procesů, jejich srovnání z hlediska obsahu, zaměření, nabízené podpory při jejich aplikaci a školení zaměstnanců, z hlediska mezinárodního uznání a rozšíření mezi podniky. Práce se zaobírá aspektem vzájemné návaznosti metodik a použitím takto provázaných metodik v podnikové praxi. Úvodní část je věnována charakteristice jednotlivých metodik, popsáním jejich základních konceptů a návazností. Je zde uvedeno rozšíření metodik ve vybraných zemích včetně naznačeného trendu budoucího vývoje. Následující část této práce se zabývá možnostmi certifikace a školení pro všechny uvedené metodiky, možnostmi podpory při zavádění. Je zde charakterizován stav současné nabídky pro oblast školení a podpory metodik řízení informatických procesů v České republice. Přínosem těchto prvních dvou částí je přehledné srovnání dle definovaných kritérií. Závěrečná část je zaměřena na praktickou aplikaci metodik řízení IT procesů v jejich vzájemné návaznosti. Je zde obsažena hrubá analýza uplatnění jednotlivých metodik v České pojišťovně a na ní navazující detailní analýza vybraných IT procesů. V návaznosti na detailní analýzu jsou uvedeny návrhy na optimalizaci jednotlivých procesů. Toto je v souvislosti s probíhající aktualizací procesů hlavní přínos této práce. Jsou zde popsány aktuálně platné přístupy k této problematice v České pojišťovně i předpokládaný budoucí vývoj.
Využití metody reálného potenciálu zlepšení pro zvýšení efektů investic do informačních technologií
Blahanravau, Yauheni ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Učeň, Pavel (oponent)
Práce se zabývá problematikou vztahů informačních technologií a byznysu, včetně propojení IT s byznys strategiemi. Dalším tématem, kterému je věnována značná část této diplomové práce je hodnocení investic do informačních technologií. V této souvislosti jsou v práci rozebírány různé metodiky, které pomáhají provést hodnocení projektu a zvýšit efekty investic do IT. Hlavními cíly této diplomové práce je vytvoření podrobného popisu současných trendů v oblasti řízení informatiky, v komunikaci IT a byznysu, provést popis a srovnání metodik, které slouží k měření efektivity investic do informačních technologií, včetně ukázky jejich praktického použití, podrobný popis metodiky reálného potenciálu zlepšení, odkrytí bodů, ve kterých je možné tuto metodika zlepšit a ukázat praktické použití dané metodiky při realizaci IT projektů. V teoretické části své diplomové práce jsem se zaměřil na zkoumání role IT a CIO v moderních společnostech a na způsoby efektivní komunikace přínosů IT směrem k byznysu. Analýza role CIO je zaměřena na zkoumání vlastností a schopností, které musí mít ředitel informatiky, aby IT oddělení dokázalo efektivně spolupracovat s byznysem a podporovat podnikové cíle. V této souvislosti v teoretické části byly provedeny popisy a srovnání různých metod pro měření efektivity fungování IT a IT projektů, a bylo ukázáno, jak se dají tyto metody použít v praxi. Praktická část diplomové práce je zaměřena na podrobný popis metodiky potenciálu zlepšení a jejího praktického použití. V dané části jsou popsány základní principy použití zvolené metodiky a návrh postupu (nástrojů) pro její zlepšení. Na základě provedené analýzy se podařilo vypracovat komplexní tabulky, které slouží k jednoduššímu měření současné efektivity procesů a komplexní podpoře metody reálného potenciálu zlepšení. Po vypracování tabulek byla vytvořena ukázka praktického použití těchto snímkovacích tabulek a reálného potenciálu zlepšení na příkladu optimalizace jednoho procesu.
Recent trends in web-application development
Stankay, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá aktuálnymi trendmi pri vývoji webových aplikácií s dôrazom na platformu LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP) ako významného nástroja na vývoj a prevádzku webových aplikácií. V prvej časti popisujem trendy minulé a porovnávam ich s trendmi súčasnými, na konci tejto časti uvádzam rozšírenosť trendov na základe číselných dát. Ďalšia časť pojednáva o vybraných open-source prostriedkoch vývoja webových aplikácií, ktoré sa dostali na výslnie ? AJAX, Ruby, Python, ich použití, kladoch a záporoch. Jazyky Ruby a Python a ich programové prostriedky porovnávam s jazykom PHP a hodnotím ich možnosti nasadenia v platforme LAMP ako náhradu za PHP. Pasáž o jazyku Ruby zahŕňa i predstavenie vývojového frameworku Ruby On Rails, ktorý je prevratný v úrovni integrácie jednotlivých prístupov k vývoju do uceleného riešenia. Platforme LAMP a jej použitiu, kladom a záporom je vyhradená ďalšia kapitola práce. V prípadovej štúdii nasadenia LAMP vo firme vyvíjajúcej webové aplikácie popíšem dôvody nasadenia LAMP, uvediem porovnanie s konkurenčným riešením, sumarizujem skúsenosti s prevádzkou LAMP a zhodnotím výhľad používania tejto platformy v budúcnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.