Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie současného web designu a její aplikace při návrhu responsivních www stránek
Ferenc, Jakub ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Fuglík, Viktor (oponent)
Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme romantický pohled na kreativitu; analyzujeme komponentní, evoluční a další pohledy na kreativitu; zjišťujeme, že expertíza a kontext jsou pro kreativitu důležité. Analýzou teorií designu zavrhujeme chápání designéra jako "dekoratéra"; definujeme design jako řešení "wicked" problémů a distinktivní druh myšlení, které je vhodné pro integraci umění a technologie i tvorbu inovací v post­industriální společnosti. Dále analyzujeme vztah mezi designem a uživatelem. Diskutujeme o kódu jako "materiálu" pro web design. Po historické analýze evoluce Webu definujeme "axiomatický systém", kterým Web analyzujeme. Tyto axiomy jsou: Web jako technologická platforma; Web jako nové médium; Web jako interface, dělící se na kód a lidskou stránku, jež existují v širším socio­kulturním kontextu; Web jako interakční design; Web jako dílo existující a měnící se vzhledem k momentálnímu (spacio­temporálnímu) kontextu použití. Touto analýzou a axiomy vysvětlujeme, proč je současný web design responzivní, "mobile first" a jakou roli má mobilní kontext. Nakonec diskutujeme o budoucnosti web designu. V...
Kritéria hodnocení systémů pro podporu výuky na ZŠ
Merta, Ondřej ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem mé práce bylo zpracovat přehled využití systémů pro podporu výuky v oblasti základního školství a analyzovat všeobecně dostupné systémy LMS, které by byly v rámci výuky na ZŠ využitelné. Navrhnout poté soubor kritérií pro hodnocení těchto systémů a vyhodnotit je. Výsledky šetření pak přehledně prezentovat ve webové aplikaci.
Specifika elektronických studijních opor v systému řízeného samostudia
Herout, Lukáš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Lojda, Jan (oponent)
Disertační práce je zaměřena na zkoumání problematiky elektronických studijních opor určených k podpoře řízeného samostudia ve vysokoškolském prostředí. Práce vychází z předpokladu, že elektronické studijní opory jsou vhodným nástrojem s didaktickým potenciálem pro využití ve vzdělávání, který zefektivní samostudium na vysoké škole, a napomůže tím splnění požadavků, které jsou na studenty kladeny, a to s vyšší efektivitou než běžně využívané studijní materiály. Práce se zabývá vymezením pojmových konstruktů z oblasti elektronických studijních opor, analýzou jejich didaktických možností, omezení a směrů využití doplněnou o specifikace funkčních a didaktických aspektů audiovizuálních studijních opor. V empirické části práce je s využitím pedagogického experimentu ověřen vliv elektronických studijních opor na studijní výsledky v rámci řízeného samostudia studentů vysoké školy. Hlavním výstupem práce je komplexní rozpracování teorie elektronických studijních opor, jako soudobého didaktického prostředku, vedené snahou rozšířit současný stav poznání v oboru pedagogika.
Interaktivní tabule v pedagogické praxi
Žďárská, Lenka ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Doulík, Pavel (oponent)
NÁZEV: Interaktivní tabule v pedagogické praxi AUTOR: Mgr. Lenka Žďárská KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Je možné považovat interaktivní tabuli za fenomén dnešního školství? Zkvalitňuje opravdu interaktivní tabule proces výuky? Má využívání interaktivní tabule motivační potenciál a usnadňuje učitelovu každodenní práci? Právě tyto otázky se bude předkládaná disertační práce snažit objasnit. Disertační práce začíná teoretickou částí, která komplexně popisuje interaktivní tabuli a začleňuje ji do systému didaktických prostředků. Dále se věnuje aspektům, souvisejícím s efektivní výukou cizích jazyků, mezi něž patří motivace a interaktivita. Na teoretickou část navazuje analýza empirického výzkumu, který se zabývá problematikou využívání interaktivní tabule z pohledu učitele i žáka. Hlavní přínos práce spočívá v zařazení technického výukového prostředku - interaktivní tabule do systému didaktických prostředků a v experimentálním ověření jejích efektů ve výukovém procesu za předpokladu respektování vzájemné provázanosti žáka a učitele. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktické prostředky, interaktivní tabule, interaktivní výuky
Výukové aplikace v prostředí www
Revenda, Václav ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
NÁZEV: Výukové aplikace v prostředí WWW ABSTRAKT: Cílem této práce je analyzovat dostupnost výukových www stránek zaměřených na výuku multimédií, evaluovat je na základě zvoleného souboru kritérií a zmapovat situaci na středních školách z hlediska využívání výukových programů na www. Ná- sledně vypracovat metodiku práce s dříve navrženými výukovými stránkami, nasadit a ověřit je ve výuce a získat tak zpětnou vazbu, která poslouží k dalšímu rozvoji tohoto prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: − zvuk, obraz, video − interaktivita, multimedialita, zpětná vazba, mobilita, jazyk, komplexnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.