Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba tanečně-pohybového programu pro seniory
Šimerdová, Jana ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název práce: Tvorba tanečně-pohybového programu pro seniory. Cíl práce: Cílem diplomové práce bylo vytvořit a aplikovat taneční modelový program pro seniory a charakterizovat jeho přínos pro jedince nacházející se v období staršího věku, tedy rozmezí 60 - 90 let. Metoda: Pomocí kvantitativních a kvalitativních metod jsme zhodnotili kvalitu tvorby tanečně-pohybového programu pro seniory. Ke sběru dat jsme použili metodu dotazování technikou ankety, pozorování a skupinové interview. Praxe proběhla ve zvoleném domově důchodců v časovém rozmezí tří měsíců. Výsledky: Výsledky práce jsou podrobně popsány v kapitole 6, Výsledky a okomentovány v diskusi diplomové práce. Výsledky výzkumu prokázaly, že tvorba a aplikace tanečně- pohybového programu měla u výzkumného souboru sice kladné hodnocení, avšak obtížnost programu neodpovídala jejím fyzickým schopnostem a zdála se obtížná. Klíčová slova: Taneční pohybová aktivita, senioři, tanečně-pohybový program.
Didaktika akrobatických činností v akrobatickém rokenrolu
Stolín, Josef ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název práce: Didaktika akrobatických činností v akrobatickém rokenrolu Cíle práce: Cílem je soubor zargumentovatelných doporučení obsahu a procesu vyučování (tréninku) pro oblast technologickou, motoricko-funkční a také pro oblast dopomoci a materiálně-technickou. Metoda: Pozorování je uplatněné při získání informací o činnosti jednotlivých článků kinematického řetězce cvičenců. Metoda modelování je užita ke konstrukci modelového průběhu a komparace se zabývá rozdílnostmi mezi modelovým průběhem a stávající praxí. Výsledky: Didaktická doporučení a následné didaktické aplikace pro oblast technologickou, motoricko-funkční a také pro oblast dopomoci a materiálně­ technickou. Klíčová slova: Technický základ pohybu (TZP), profilující pohybová činnost, akrobatický rokenrol, didaktika
Návrh a aplikace pohybového programu s využitím tance-akrobatický rokenrol
Špejtek, Daniel ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název práce: Návrh a aplikace pohybového programu s využitím tance - akrobatický rokenrol. Cíl práce: Cílem diplomové práce je sestavit a aplikovat pohybový program s obsahem akrobatického rokenrolu, s dílčím cílem ovlivnit úroveň gymnasticko-tanečních kompetencí u vybrané skupiny. Metody: Pozorování, deskripce, komparace, škálování Výsledky: 1) Pohybový program v rozsahu 1O cvičebních jednotek, s délkou trvání 60min (vybraná a aplikovaná cvičení tvoří obsah gymnastiky a akrobatického rokenrolu). 2) Vstupní měření- hodnocení úrovně gymnasticko-tanečních kompetencí 3) Výstupní měření - posouzení změn úrovně gymnasticko-tanečních kompetencí Klíčová slova: Akrobatický rokenrol, tanec, tréninková jednotka, pohybový program
Stavba choreografií disco dance
Outratová, Anna ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je sjednotit poznatky z teorie a praxe v jeden celek, který se může stát praktickou příručkou pro začínajícího trenéra-choreografa. Tomuto cíli napomůžou dvě části. Část teoretická popisuje historický vývoj až po dnešní soutěže Disco Dance a východiska tvorby choreografie. Následuje část analytická, která rozebírá dvě vybrané choreografie. Vyústěním je Závěr dávající do souvislosti nasbírané poznatky z teorie a vlastní analýzy videí a jejich porovnání. Annotation The aim of this bachelor thesis is to provide a work summarising both the theory and practice of the choreography of rock and roll dance routines, which could be used as a guidebook for a beginner trainer-choreograph. To achieve this aim the thesis is written in two main sections. A theoretical part describes the historical development of Disco Dance choreography right up until contemporary competitions. The second section provides an analysis of two selected choreographies. Finally the author concludes in providing a comparison by way of video analysis, in light of the knowledge gained from the theory of the choreographies.
Vliv strachu na výkonnost ve sportovní gymnastice
Šípková, Dita ; Kolbová, Kateřina (oponent) ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce)
Název: Vliv strachu na výkonnost ve sportovní gymnastice Cíl bakalářské práce : Zjištění vlivu strachu na osvojování dovedností v disciplíně přeskok. Zjistit jaké jsou zkušenosti žáků s přeskokem před vstupem na UK Fakultu tělesné výchovy a sportu a jaké jsou nejčastější příčiny strachu z přeskoku. Metoda : Výzkum byl proveden formou dotazování pomocí dotazníku se studenty 3. ročníku UK FTVS, kteří již prošli semestrální výukou sportovní gymnastiky. Výsledky : Dospěla jsem k závěru, že strach velmi ovlivňuje výkonnost v disciplíně přeskok. Strach je nejčastěji vyvolán negativní zkušeností, nebo absencí jakýchkoliv zkušeností s touto disciplínou. Strach způsobuje pochyby, obavy a zábrany. Vlivem strachu dochází nejčastěji k rozmýšlení si skoku, což způsobuje četná zranění. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz
Formativní vliv akrobatického rokenrolu na držení těla u dětí ve věku 6-14 let
Zelená, Lenka ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název práce: Formativní vliv akrobatického rokenrolu na držení těla dětí ve věku 6 - 14 let Práce uvádí přehled standardizovaných testů a možnosti jejich využití v tréninkovém procesu, pomocí nichž můžeme hodnotit kvalitu držení těla a posoudit tak vliv a vhodnost aplikovaných tělesných cvičení, prostředků a metod v tréninku akrobatického rokenrolu. Cílem je získat poznatky o stavu pohybového aparátu záměrně vybraných tanečníků a tanečnic akrobatického rokenrolu ve věku 6-14 let se zaměřením na posouzení kvality držení těla. Práce se formou případové studie snaží poukázat na významný vliv tréninkového zatížení na úroveň posturálního systému. K hodnocení kvality držení těla jsme využili testy dle Kleina a Thomase a Mathiasův test a pro vyšetření hybnosti testy dle Jandy a Kabelíkové, Vávrové. Získané hodnoty (jak aspekcí, tak palpací) jsme zaznamenali do příslušných formulářů a pro jejich zpracování jsme využili metodu grafické komparace pomocí programu Microsoft office Word. Další informace o probandech jsme zjistili pomocí dotazníkového šetření. Vybrané probandy jsme rozdělili do dvou skupin vzhledem k odlišné četnosti zatížení. Vlivem tohoto zatížení je více namáhaná dolní polovina těla a to se u probandů projevilo svalovým zkrácením v oblasti kyčelního kloubu a dolních končetin. Svalové oslabení...
K otázce pracovní spokojenosti lékárníků
Kolbová, Kateřina ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
V. Závěr Hlavní náplň práce současných lékárníků tvoří výdejní činnost. Je nezbytné, aby si pacienti kromě léčivého přípravku odnášeli nejen dostatečné, odborné, srozumitelně podané informace o svém léku, ale také přesvědčení o možnosti úspěchu léčby a vlastní odhodlání léčit se. Aby farmaceuti pozitivně působili v tomto smyslu, je důležité, aby oni sami cítili určitou psychickou pohodu a pracovní spokojenost. Proto se tato diplomová práce zabývala faktory, které kladně i negativně ovlivňují práci lékárníků a farmaceutických laborantů. Podařilo se nám prokázat, že z hlediska uspokojení v práci a duševní rovnováhy jsou důležité zejména dobré vztahy na pracovišti i s pacienty, možnost pomoci jim v těžkých chvílích, které nemoc může přinést. Naopak psychické napětí a stres přináší konflikty na pracovišti a především s pacienty, velkým problémem je nedostatek času věnovat se důsledně jednotlivým pacientům a dalším činnostem. Podnětné by mohly být závěry vyplývající z hodnocení připravenosti absolventů farmacie pro výkon povolání. Velký počet lékárníků oceňuje dobré teoretické znalosti, z nichž některé jsou ovšem pro praxi nepoužitelné. Naopak vidí nedostatky v praktické přípravě, která by měla být více zaměřena na konkrétní situace a problémy v lékárně, čímž by se usnadnil nástup čerstvých absolventů do...
TeamGym ve školní tělesné výchově na základních školách.
Vargošová, Michaela ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce: TeamGym ve školní tělesné výchově na základních školách. TeamGym in physical education on elementary school. Cíl práce: Sestavit modelové vyučovací jednotky tělesné výchovy pro základní školy obsahově zaměřené na jednotlivé disciplíny gymnastického sportu - TeamGym. Metoda: Na základě analýzy posledních platných pravidel TeamGym Junior navrhnu možnosti využití gymnastického sportu TeamGym ve školní tělesné výchově na druhém stupni základních škol. Práce by se mohla stát doporučením pro učitele základních škol k zařazení obsahu TeamGym do vyučovacích jednotek školní tělesné výchovy. Stručně zhodnotím vývoj pravidel TeamGym (dříve Euroteam) a systém soutěží dle pravidel TeamGym Junior. Dále sumarizuji veškeré dostupné informace, jak z toho co již bylo napsáno, tak od rozhodčí, činovníků a samotných cvičenců. Sama jsem se účastnila několika ročníků této soutěže a po delší pauze jsem se k tomuto sportu opět vrátila, mám tudíž možnost srovnání jeho vývoje z různých hledisek. Výsledky : Na základě analýzy pravidel TeamGym Junior 2005, která byla aplikována do školní tělesné výchovy, jsou vytvořeny modelové vyučovací jednotky TeamGym pro druhý stupeň základních škol. Klíčová slova: TeamGym ve školní tělesné výchově, pravidla soutěže TeamGym, systém soutěží, vývoj pravidel. TEAMGYM

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.