|
Uspořádání hnacích traktů užitkových automobilů
Krupa, Lukáš ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány části hnacího ústrojí v současnosti používaných užitkových vozidel a jejich uspořádání v závislosti na koncepci a účelu vozidla. Jednotlivé části hnacího traktu jsou popsány jak z hlediska konstrukčního řešení, tak z hlediska principu činnosti. Práce je rešeršního charakteru a slouží tak jako soubor informací o dané problematice. Může být použita například jako učební pomůcka pro získání hlubších znalostí v tématice hnacích traktů užitkových vozidel.
|
|
Systémy rozdělující tok výkonu hnacím ústrojím automobilů
Novotný, Petr ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Práce se snaží poskytnout ucelený přehled o diferenciálních soukolích. V první části popisuje zjednodušenou funkci těchto mechanismů a rozčleňuje je do několika skupin. Druhá část popisuje základní kinematické a momentové veličiny, které mají zásadní vliv na vlastnosti diferenciálů. Poslední část je věnována v první kapitole zmíněným skupinám, do kterých jsou jednotlivá soukolí rozdělena. V poslední kapitole se práce také věnuje nejmodernějším mechanismům, které jsou dnes na trhu.
|
| |
|
Výroba nožů
Suchý, Jan ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce rešeršně pojednává o problematice chladných zbraní. První část se věnuje historickému vývoji evropských mečů a z nich vzniklých zbraní. Dále se věnuje materiálovému rozboru a srovnání ocelí používaných na výrobu chladných zbraní. Jejich výrobě různými metodami, kde se i stručně zmiňuje o rozdílu mezi kovanou a vybrušovanou čepelí. Poté jsou zde nastíněny rozdíly mezi různými tvary čepelí a z toho pro ně vyplývající řezné vlastností a použití. Poslední část práce pojednává o geometrii břitu a technice broušení čepelí.
|
|
Pneumatické systémy odpružení vozidel
Černuško, Lukáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalárska práca obsahuje rozdelenie tlmičov motorových vozidiel a popis niektorých základných typov. V ďalšej časti sa venuje konštrukcii pneumatického odpruženia, popisu jednotlivých komponentov a ich činnosti. Následne sú odvodené vzťahy pre výpočet základných vlastností systému za zjednodušených predpokladov. Vzťahy znázorňujú priebehy typických charakteristík pruženia a tlmenia. Hlavným cieľom je vytýčenie vlastností zlepšujúcich jazdný komfort.
|
|
Srovnání semi-aktivních a konvenčních systémů odpružení vozidel z pohledu jízdního komfortu
Baroš, Eduard ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je porovnanie charakteristických vlastností, vybraných typov odpruženia, ktoré ovplyvňujú jazdný komfort vozidiel. V úvode stručne oboznamuje s históriou a účelom odpruženia. Popisuje dynamiku odpruženia vozidla. Obsahuje rozdelenie, popis konštrukcie a činnosti prvkov odpruženia, ich použitie v konvenčnom type odpružení a semi-aktívnych systémoch odpruženia. Ďalej klasifikuje známe systémy odpruženia do kategórií a podrobne rozoberá ich vlastnosti. Výsledkom je porovnanie so zreteľom na jazdný komfort. Posledná kapitola je venovaná vývojovým trendom odpruženia blízkej budúcnosti.
|
| |
|
Návrh konstrukčního řešení automobilového iniciátoru
Suchý, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh řešení konstrukce a designu automobilového iniciátoru. Návrh je prováděn s ohledem na požadavek zajištění maximální funkčnosti celého prvku. U volby materiálů a použitých technologií není přihlíženo k nákladům a ani dnes běžně používaným postupům. Hlavním cílem je odstranění nedostatků současných automobilových iniciátorů a návrh technologických postupů při výrobě nového dílu.
|
| |
| |