|
Historie malotřídní školy v Hradištku
Štefková, Marcela ; Linková, Marie (oponent) ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má ukázat, jak je uvedeno v názvu, historii málotřídní školy v Hradištku na Nymbursku. Škola byla v pohnutých letech "normalizace" zrušena, přestože patřila svým vybavením mezi nej lepší málotřídní školy na nymburském okrese. Likvidace málotřídních škol u nás nebyla motivována pouze snahou ušetřit náklady na její provoz, ale diktována úsilím po zajištění politického dozoru nad učiteli, soustředěnými na velkých školách pod dohled a kontrolu prověřeného ředitele, který organizoval jejich každoroční politické školení. Po roce 1989 byla započata rozsáhlá přeměna českého školství nesená v duchu humanizmu a demokracie. Změnou politické situace a především zvýšeným zájmem jednotlivých obcí, kde byly málotřídní školy po několik století, opět docházelo k jejich znovuzřízení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Klima školní třídy
Tymyková, Dagmar ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Teoretická část se vztahuje k objasnění některých metod, strategií a pojmů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Její součástí je zaměření se na osobnost žáka, jeho sociální role, které vznikají v rámci školy a třídy, školní prostředí, klima školní třídy a faktory, které vývoj školního klimatu ovlivňují. Výzkumná část je zaměřena na sledování vývoje sociálních vztahů v dané sociální skupině, sociálních vztahů mezi jednotlivými žáky, jejich sociální role a pozice a vnímání sociálního klimatu třídy. Výzkum je šetřen v rozmezí dvou let - třetí a čtvrtá třída základní školy. Klíčová slova: Osobnost žáka Sociální role Sociální pozice Sociální skupina Školní třída Klima školní třídy < Školní prostředí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Pozice žáka ve třídě
Štrosová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pozici žáka ve třidě, charakteristikou žáka miadšiho školního věku, sociální skupinou a školni třidou. Závěry jsou založeny na výsledcích akčniho výzkumu probíhajícího ve III. ročniku základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Hra jako aktivizační metoda v primární škole
Jandová, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |