Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Application of the Computer Programme 'Languages without Barriers' in Teaching English to Dyslectic Children
Blahynková, Veronika ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou angličtiny žáků s dyslexií. Zaměřuje se především na využití speciálního počítačového programu Jazyky bez bariér určeného pro dyslektické děti. Cílem teoretické části bylo definovat, kdo jsou děti s dyslexií, jaké učebnice a další materiály podporující jejich výuku angličtiny jsou k dispozici v České republice a nastínit způsob, jakým by mělo být k žákům s dyslexií přistupováno v hodinách anglického jazyka. Cílem praktické části bylo stručně definovat současný stav výuky angličtiny žáků s dyslexií v České republice a zjistit, zdali mají čeští učitelé dostatek informací o tom, jak s takovými dětmi pracovat. Hlavním cílem této části však bylo zaměřit se na počítačový program Jazyky bez bariér a určit jeho optimální využití. K dosažení cíle byl proveden výzkum, během něhož byl program představen na třech základních školách v Praze a v těchto školách potom aplikován v hodinách angličtiny a následně i doma při přípravě dětí na hodiny angličtiny. Průzkum byl založen na kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy. Bylo dokázáno, že Jazyky bez bariér jsou užitečným programem nejen pro děti s dyslexií, ale i pro jejich učitele. Program usnadňuje dětem s dyslexií proces učení se anglickému jazyku a učitelům pomáhá správně přistupovat k žákům s dyslexií v hodinách...
English language teaching in Waldorf schools
Kellerová, Alena ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktikou výuky angličtiny na 2. stupni waldorfských základních škol. Teoretická část nastiňuje historické okolnosti a filosofické základy, jakož i základní myšlenky waldorfského školství. Další kapitoly jsou věnovány antroposofickému pojetí jazyka a waldorfské metodologii výuky jazyka mateřského i jazyků cizích. Cílem praktické části je popsat specifické rysy výuky angličtiny na tomto typu škol. Základem výzkumné studie je vyhodnocení dat získaných metodami pozorování výuky, konkrétně v 6. a 8. třídě, a prostřednictvím rozhovorů s učiteli. Diplomová práce obsahuje i dotazníkové šetření zaměřené na postoje žáků waldorfské školy k výuce anglického jazyka a na zdroje jejich motivace.
Classroom Instructions in Teaching English
Ševčíková, Linda ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce Instrukce ve výuce anglického jazyka si klade za cíl představit zásady instruování v hodinách a jejich praktické použití. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje seznam učebnicových instrukcí a seznam instrukcí použitých v hodinách. Teoretická část popisuje důležitý vztah zadávání instrukcí a specifické situace ve třídě, jakožto i závislosti pokynů na reakcích studentů. Navazující část pojednává o užití výše zmíněných principů v praxi; sestává z instrukcí shromážděných z třetího vydání řady učebnic New Headway a z instrukcí zaznamenaných během náslechových hodin na různých typech škol se studenty ve věku od 7 do 18 let. Cílem praktické části je kromě ilustrace užití teoretických zásad v praxi srovnání instrukcí z učebnic a instrukcí z hodin. Seznam zaznamenaných instrukcí slouží také jako vzorek jazyka používaného v hodinách angličtiny na několika českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mind Maps in English LanguageTeaching
Borovková, Petra ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá využitím myšlenkových map ve vyučování anglického jazyka. Práce vysvětluje, co myšlenkové mapy jsou a jak je efektivně využít. Obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část. Teoretická část nabízí dva různé pohledy na problematiku - psychologický a pedagogický. Psychologická část se zabývá teoretickými poznatky o paměti a učení. V pedagogické části jsou za prvé rozebrány učební styly v souvislosti s myšlenkovými mapami, za druhé jsou zde představeny některé ukázky využití myšlenkových map v různých učebnicích anglického jazyka. Praktická část je zaměřena na vlastní autorské myšlenky. První kapitola praktické části demonstruje rozličné třídní nebo individuální aktivity založené na myšlenkových mapách, které se soustředí na různé jazykové dovednosti. Druhá kapitola je pak nejdůležitější částí celé práce, neboť představuje novou metodu učení se slovní zásoby pomocí myšlenkových map. Pozorování čtyř studentů používajících tuto metodu a následná reflexe na ni je nabídnuta v následujích kapitolách. Nakonec jsou představeny výsledky a závěry z pozorování spolu s výhodami a nevýhodami myšlenkových map jako takových.
Motivation of Adults in ELT
Antonínová, Radka ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá neformální výukou anglického jazyka dospělých. Pojednává o motivačních prvcích v jazykovém vzdělávání a jak je na motivační strukturu ve výuce anglického jazyka nahlíženo učiteli a jejich studenty. Cílem práce bylo prozkoumat motivační citlivost učitelů v tzv. one-to-one jazykových firemních kurzech a jaké motivační strategie v těchto kurzech učitelé využívají. Teoretická část této práce se zabývá pozadím tématiky vzdělávání dospělých a praktická čast práce se skládá ze dvou částí - dotazníkového šetření a pozorování výuky.
Learning English: Exceptional Ways and Needs of Exceptional Children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.
Using Music as a Stimulus for Communication in EFL Classes
Šimon, Oldřich ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Práce se zaměřuje na specifické hodnoty písní, které mohou představovat účinný podnět ke komunikaci mezi studenty a které také mohou přispět k rozvoji jejich mluveného projevu. Teoretická část této práce uvádí obecné výhody písní v hodinách cizího jazyka. Hlavní aspekty různých učebních stylů, komunikačních aktivit, stejně tak jako aspekty důležitých pravidel pro sestavení komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka, jsou uvedeny v kapitole zaměřující se na dialog mezi teorií a praxí. Výzkumný projekt této práce zahrnuje dotazník a šest detailních plánů aktivit, které ukazují různé přístupy k využití písní. K hodnocení účinnosti aktivit přispěl popis hodin, jejich analýza a reflexe. Výsledky projektu se shodují s hypotézou a navrhují podmínky pro další využití komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka. Klíčová slova: aktivity založené na písni, komunikační aktivity, informační diference, součinnost ve skupinách/párech
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.
Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees'Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.