|
SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM V ČESKU: PROSTOROVÉ ASPEKTY A VÝZNAM PRO ROZVOJ REGIONU
Fiala, Marek ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Heřmanová, Eva (oponent)
Práce se zabývá společenskou odpovědností firem s důrazem na její prostorové aspekty a význam pro rozvoj regionů. Cílem práce je pochopit prostorový vzorec tzv. společensky odpovědných aktivit firem v Česku včetně motivací pro jeho volbu a zhodnotit význam těchto aktivit pro rozvoj regionu. Dílčím cílem je představit problematiku společenské odpovědnosti firem z pohledu geografie. Empirický výzkum je realizován na příkladu Česka a je rozdělen do dvou fází. První fáze na základě extenzivní rešerše internetových zdrojů a dotazníkového šetření mezi vybranými firmami mapuje institucionální kontext pro společenskou odpovědnost firem v Česku a sleduje aktivity konkrétních podniků včetně jejich prostorových strategií. Druhá fáze pak prostřednictvím intenzivního výzkumu, zejména hloubkových rozhovorů s představiteli vybraných firem, ve dvou českých mikroregionech (Broumovsko a Červenokostelecko) poskytuje hlubší vhled do problematiky, odkrývá motivace jednání firem v oblasti společenské odpovědnosti a objasňuje význam těchto aktivit pro rozvoj regionu. Práce prokázala jasný vztah mezi geografií a společensky odpovědnými aktivitami firem a odhalila specifický vliv firem na rozvoj regionu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
| |
| |
|
Možnosti konverze souřadných systémů pro webovou aplikaci
Fiala, Marek ; Michal, Bohumil (oponent) ; Kašpárek, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je nalézt a porovnat dostupné knihovny a nástroje pro konverzi souřadnic mezi souřadnicovými systémy WGS84, S-JTSK, UTM zone 33N a Pseudo-Mercator, které se dají využít ve webových aplikacích. Nalezené možnosti pro konverzi souřadnic jsou testovány se zaměřením na rychlost a přesnost konverze. Hlavním výsledkem této práce je seznam použitelných variant pro konverzi souřadných systémů včetně porovnání výkonu a přesnosti a zhodnocení jejich výhod a nevýhod.
|
|
Marketingová strategie vznikající florbalové akademie
Fiala, Marek ; Veselá, Jitka (oponent) ; Schüller, David (vedoucí práce)
Diplomová práce sleduje problematiku marketingové strategie a její tvorby pro vznikající Florbalovou akademii. Základem pro tvorbu marketingové strategie jsou údaje získané na základě teoretických poznatků, aplikace zvolených metod primárního výzkumu a analýz mikroprostředí, makroprostředí a SWOT analýzy. Výstupem diplomové práce jsou, na základě zpracování a vyhodnocení zjištěných údajů, konkrétní návrhy dílčích prvků marketingové strategie, která je předpokladem úspěšného vstupu a působení Florbalové akademie na trhu.
|
|
Ocenění podniku Rodinný pivovar BERNARD a.s.
Fiala, Marek ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Čámská, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je odhad hodnoty společnosti Rodinný pivovar BERNARD a.s. pro vlastníky s využitím výnosových metod ke dni 31.12.2013. Diplomová práce je rozdělena na dvě části -- teoretická a praktická část. Teoretická část popisuje metody a postupy ocenění. Praktická část je tvořena charakteristikou podniku, strategickou analýzou, finanční analýzou, finančním plánem a výsledným oceněním podniku. Analýza dosavadního vývoje podniku je provedena za období 2009 -- 2013. Finanční plán byl vypracován pro období 2014 -- 2018. Podnik byl oceněn metodou diskontovaného cash flow ve variantě volných peněžních toků pro vlastníky a věřitele. V závěru bylo provedeno ocenění podniku metodou účetní hodnoty za účelem porovnání s oceněním metodou diskontovaného cash flow.
|
| |
| |
| |