Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Radnice Brno – Sever
Cejpek, Petr ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout radnici pro městskou část Brno- sever. Radnice je umístěna do nově navržené urbanistické struktury, která se nachází na území dnešních kasáren v Černých Polích. Řešená lokalita se nachází v pomyslném geometrickém středu městské části a díky tomu se lokalita stává výhodnou pro umístění radnice. Hlavním cílem bylo vytvořit radnici měnící se v průběhu času, která by reagovala na dodatečné větší nároky na prostor a doplňování dalších hmot nejen s funkcí sloužící pro účely radnice. Nová radnice je navržená tak, aby obohatila městský prostor.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dufková, Kateřina ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce bylo navrhnutí nového komplexu škol v Ostravě. Místo stavby je umístěno blízko historického centra vedle výstaviště Černá louka. Hlavní ideou bylo navržení pěti různých solitérů, které dohromady tvoří uzavřený blok s vnitroblokem, kde se nachází zahrada. Žáci základní školy se pak během hodin přírodovědy a pěstování budou o tuto zahradu starat a budou zde pěstovat různé rostliny, které pak studenti gymnázia budou během vyučování biologie chodit poznávat. Koplex je rozdělen podle funkcí do pěti různých objektů: mateřská škola, základní škola, gymnázium, jídelna+kuchyně a sportovní areál.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dvořáčková, Alena ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Jako vhodná se mi pro umístění školské stavby jeví volná „zelená“ parcela jižně od Černé louky. Hlavní požadavek pro vznik konceptu bylo oddělit „špinavý“ provoz zázemí (hluk, doprava) od „čistého“, provoz školy (orientace k řece). Dále pak rozdělení komplexu na mateřskou školu a na společný objekt pro základní školu a lyceum. Jako ztmelující prostředek pro základní školu a lyceum jsem zvolila formu haly. Tuto volbu můžeme chápat jako parafrázi na Černou louku /na Ostravu..středem všeho dění je společný prostor (pro setkávání se) a okolo něj navázané různé funkce (různé specializace učeben). Na lince rovnoběžné s hlavní komunikací leží pomyslná provozní osa, která dělí a zárověň funkčně spojuje části školského komplexu. K uliční čáře jsou orientovány vstupní prostory, prostory s hlučným provozem (jídelna/restaurace, tělocvična) a zázemí (zásobování, odvoz odpadu, parkování). Směrem k řece jsou navrženy budovy mateřské školy, základní školy a technického lycea.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Trenz, Miloš ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh komplexu školských staveb v lokalitě Černé louky v centru Ostravy. Vedle snahy o dosažení architektonické, typologické a provozní harmonie usiluje o vyjasnění kolize nesourodých urbanistických struktur, které se v této oblasti střetávají a snaží se dále rozvíjet schválenou územní studii, vztahující se k tomuto místu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Dům umění města České Budějovice
Chmel, Zdeněk ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Historické jádro Českých Budějovic je proslulé svým gotickým urbanismem v čele s rozlehlým čtvercovým náměstím. V centru města či v jeho těsné blízkosti však můžeme nalézt řadu nepříliš optimálně využívaných lokalit s velkým potenciálem, jejichž přestavbou může dojít ke zvýšení kvality veřejného prostoru města a ke zvýšení hustoty zastavění. Prostřednictvím diplomové práce jsem se rozhodl pokusit definovat tyto lokality a iniciovat veřejnou diskuzi nad jejich podobou. Práci jsem rozdělil do dvou semestrů, kdy v zimním jsem se zabýval výběrem vhodných lokalit; vytipováno bylo 8 míst zralých pro přeměnu, ze kterých nakonec vzešly 3 testovací projekty zpracované do úrovně urbanistického konceptu. Následně na základě této práce jsem na začátku letního semestru zvolil jednu konkrétní lokalitu – Senovážné náměstí – a původní vizi jsem rozvedl do projektu diplomové práce.
Městská knihovna v Přerově
Mrázek, Josef ; Uhlíř, Petr (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je v jedné z možných lokalit navrhnout městskou knihovnu. Tento návrh obsahuje i úpravu okolí stavby. Řešení a návrh se řídí zadaným stavebním programem, velikostí pozemku a samotným místem v městském prostředí, ve vztahu k okolí. Knihovna je navržena na území, kde se nyní nachází dlážděné parkoviště a archeologický nález základů kaple z poloviny 16. století. Důvody pro umístění městské knihovny zrovna na tomto území jsou: požadavek města, nedostatečné prostory a roztříštěnost stávajících budov knihovny, špatný stav daného území a dobrá poloha území vzhledem k městu, leží v blízkosti historického centra, v klidové zóně a sousedí se zelení a řekou Bečvou.
Městská knihovna v Přerově
Přehnal, Jan ; Uhlíř, Petr (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
John Ruskin: “Knihy jsou pro lidi jako křídla pro ptáky”. Předmětem diplomové práce je návrh nové městské knihovny v Přerově. Cílem projektu bylo vytvořit budovu jež by splňovala požadavky této instituce pro 21.století a přilákala tak obyvatele města ji pravidelně využívat. Budova neslouží pouze svému vlastnímu účelu, ale spolu se sousedními objekty vytváří nové kulturně-vzdělávacím centrum celého města.
Městská knihovna v Přerově
Malý, Miroslav ; Mrva, Kamil (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Městská knihovna v Přerově

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.