Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předčtenářské období a rozvoj čtenářské pre-gramotnosti v rámci rodiny
Matulová, Kristýna ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kuzmičová, Anežka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem předčtenářské gramotnosti v rámci rodiny. Cílem práce je zjistit, jaké mají rodiče představy o přípravě dětí na čtení a jak u svých dětí rozvíjí čtenářskou pre-gramotnost. Práce je také zaměřena na komunikaci rodiče s dítětem a slovní zásobu dítěte. Teoretická část definuje základní pojmy relevantní pro tematiku čtení a čtenářské gramotnosti. Charakterizuje předškolní dítě a jeho rozvoj v oblastech, které souvisí s předčtenářskou gramotností. Specifikuje čtenářskou pregramotnost a pojednává o činnostech, které přispívají k rozvoji předčtenářských schopností. Vymezuje pojem rodinná komunikace a řeč orientovaná na dítě. Závěr teoretické části popisuje výzkumy, které byly v dané oblasti v minulosti provedeny. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury a ze stěžejních výzkumů. Praktická část je věnována empirické studii. Skládá se z pěti případových studií, které jsou zaměřeny na analýzu videonahrávek rozvoje čtenářské pre-gramotnosti v rodině. Videonahrávky byly anonymizovány a s nepatrnými odchylkami transkribovány podle systému CHAT, jenž je součástí databáze CHILDES. Součástí výzkumu byly také dotazníky pro rodiče, kteří se zúčastnili výzkumného šetření. Výsledky analýzy jsou porovnávány s údaji obsaženými v odborné literatuře. Klíčová slova čtení,...
Komunikace žáků staršího školního věku při skupinové práci
Brabcová, Pavlína ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kuzmičová, Anežka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje vzájemné komunikaci žáků staršího školního věku při skupinové práci v rámci výuky českého jazyka. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy a představena související teoretická východiska zaměřená zejména na komunikaci, skupinové vyučování a období dospívání. Druhá část obsahuje analýzu jednotlivých přepsaných audiozáznamů skupinové práce pořízených během vyučování a jejich závěrečné srovnání. Klíčová slova komunikace, žák, skupinová práce, skupina, výuka, starší školní věk, čeština
Styl literatury pro děti a mládež. Prózy Ivy Procházkové
Šátavová, Tereza ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Kuzmičová, Anežka (oponent)
Tato práce se zabývá jazykovým a stylistickým rozborem literatury pro děti a mládež. Nejprve vymezuje termín "literatura pro děti a mládež" a následně prezentuje dosavadní poznatky, ke kterým došla česká a slovenská stylistika. Cílem práce je pak ověřit prezentované poznatky na díle Ivy Procházkové. Jsou analyzovány tituly Eliáš a babička z vajíčka, Myši patří do nebe a Červenec má oslí uši, tedy díla určená čtenářům od šesti do dvanácti let. Jazyková a stylová analýza vychází z publikace Prostor pro jazyk a styl Oldřicha Uličného a Jana Horáka. Analýza zjišťuje, jak texty zohledňují předpokládaný věk čtenáře, například v rozsahu kapitol, mírou užívání expresivních a hovorových výrazů v řeči postav a vypravěče nebo složitostí v oblasti syntaxe. Na závěr jsou postihnuty některé společné rysy autorčina jazyka a stylu.
Literární teorie Umberta Eca a minimalistický narativ
Kuzmičová, Anežka ; Pokorný, Martin (oponent) ; Bílek, Petr (vedoucí práce)
Tento text je výsledkem setkání dvou témat, dvou otázek: a: Co je to minimalistický narativ? b: Jaké metodologické možnosti skýtají literárněsémiotické teorie Umberta Eca? Obě je třeba alespoň stručně zdůvodnit a upřesnit. Ad a: Pojem "minimalismus" je dnes v kruzích zabývajících se literaturou nadužíván, a ztrácí tak svůj smysl. Neexistuje pro něj definice. Názory na to, co všechno ještě je a co už není "minimalistické" vyprávění, se rozcházejí. Dokonce spolu ani nekomunikují. Nestřetávají se. Řečeno přesněji tedy "minimalismus" v běžném úzu není pojmem, nýbrž nadmíru nepřesným lidovým výrazem, po němž ti, kdo píší o literatuře, sahají v okamžiku slovní nouze. Za "minimalistický" dnes bývá označován kdejaký román - u žánru románu zůstaneme pro přehlednost až dokonce, neboť mi nejde o "minimalistický tvar" či "rozsah", nýbrž o "minimalistický narativ" -, který je nějak "redukován". V jakém ohledu a ve srovnání s čím je redukován, už většinou nikdo nevysvětluje. Následující stránky představují pokus učinit z výrazu pojem. Nebude mě zajímat, proč je narativ, který osobně považuji za minimalistický - román L'appareil-photo (1988) Jeana-Philippa Toussainta -, napsán zrovna tak, jak je napsán. Přesto budu ve svém čtení brát trvalý zřetel na literární historii. Bude mě zajímat, jak je napsán. Bude mě zajímat,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.