Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
Performance optimisation of turbocharged engine for Formula Student
Špičák, Milan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This thesis focuses on the Powertrain choice evaluation for Formula Student car, building a reliable computational model by using an advanced testing equipment. The work is than focused on preparing the testing conditions, testing itself and also calibration of the Engine Control Unit to be able to validate the simulations as well as set the engine to run efficiently and reliably in hard racing conditions. It is part of the complex project developing turbocharged single-cylinder engine for TU Brno Racing team.
Application of plain bearings for four-stroke internal combustion engines
Šedo, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Subject of this thesis are plain bearings and especially their application for four-stroke internal combustion engines. Thesis is divided into two main parts. The first part provides a basic description of plain bearings, their distribution and evolution. It also discusses their materials and the theory of hydrodynamic lubrication. The second part covers concept of sliding bearings in internal combustion engines and their load associated with the election of right material. It also includes description of particular application of plain bearings and the method of oil distribution. It handles the mounting of crankshaft and camshaft, piston pin, connecting rod and other places where sleeve bearings are use.
Odvětrání klikové skříně spalovacího motoru
Zavadil, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vypracována jako literární rešerše. Je zaměřena na systémy odvětrání klikové skříně spalovacích motorů. Cílem bylo popsat vznik profuku v různých částech motoru, princip činnosti jednotlivých komponent a popis konstrukčních řešení pro různé typy motorů. Dále popisuje odlišnosti v systémech odvětrání klikové skříně motocyklů a nákladních automobilů. Poslední kapitolu tvoří názorný popis používaného konstrukčního řešení systému odvětrání u vybraného motoru VW 2.0TDI. Na závěr byl nastíněn možný vývoj v dané problematice. Součástí práce jsou také obrázkové přílohy přibližující danou problematiku a konstrukční řešení.
Jednoválcový čtyřdobý motor motokrosového motocyklu
Vacula, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukci jednoválcového čtyřdobého motoru pro motokrosové speciály. Cílem bylo vytvoření 3D modelu, který byl podložen termodynamickou simulací. Kinematika rozvodového mechanismu byla navržena pomocí softwaru Lotus Simulation. Pro kontrolu hlavních ložisek byl proveden výpočet jejich životnosti.
Virtuální prototypy hnacích ústrojí
Janoušek, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelování komponent hnacího ústrojí těžkého nákladního vozidla. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se zabývá analýzou modálních vlastností vybraných komponent hnacího ústrojí, na jejímž základě je provedena výpočtová studie v prostředí MBS. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu ověření výpočtového modelu na vozidle. V návaznosti na výpočtové dynamické modely bylo realizováno měření vnějšího hluku vozidla, a následně proveden frekvenční rozbor ve vztahu ke komponentám hnacího ústrojí.
Topologická optimalizace držáku řízení
Ženčák, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem držáku řízení pro závodní vozidlo kategorie Formule Student s pomocí topologické optimalizace a analýzou tohoto návrhu. Cílem práce je seznámit se s problematikou použití topologické optimalizace a získané vědomosti aplikovat na návrh náhrady domku kuželové převodky řízení a držáku převodky řízení.
Vidlicové osmiválcové motory BMW
Domský, Viktor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vývoj vidlicových osmiválcových motorů společnosti BMW, vyráběných pro sériové, sportovní i závodní vozy. V první části je historie značky BMW a vliv sou-časné legislativy, technika motorů a jejich značení. V druhé části je chronologický přehled vývoje motorů. U motorů v práci jsou zmíněna zajímavá technická řešení, výkonnostní parametry a použití. Vybrané motory jsou srovnány se soudobou konkurencí.
Návrh brzdového pedálu
Oravec, Peter ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom brzdového pedálu vozidla Formula Student. V úvodnej časti práce sa pojednáva o jednotlivých častiach brzdových systémov osobných automobilov. Hlavným bodom práce je určenie pedálového pomeru tak, aby na pedál pôsobila optimálna ovládacia sila. Pri návrhu pedálu sa dbalo na zachovanie nízkej hmotnosti a na funkčnosť pedálu. Konštrukčný návrh ramena bol analyzovaný metódou konečných prvkov a podľa potrieb upravovaný.
Přestavba RC modelu pro autonomní řízení
Novotný, Libor ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přestavbouRC modelu auta vhodného pro implementacisenzorůautonomníhořízení. Praktická část diplomové práce je rozdělena do pěti částí. První část se zabývá výběrem vhodného modelupro přestavbu.Na tuto kapitolu navazuje druhá část práce, kde je detailní analýza vybraného modelu ZMOTO Z3. Třetí částse zabývá výběrem mikrokontroleru, který bude zpracovávat program řízení. Dále jsou popsány konstrukční úpravy modelu.Poslední část práce se věnujepopisu řízení RC modelu pomocí Simulinku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.