Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén "česká estetika" v reflexi českého estetického myšlení
Čechová, Alena ; Hlobil, Tomáš (oponent) ; Foglarová, Eva (vedoucí práce)
estetiky zabýval F. Palacký, jeho "Přehled dějin krásovědy a její literatury" (1823) však pojednává pouze o dějinách estetiky světové. Palacký byl přesvědčen o tom, že v rámci českého prostředí dosud nelze hovořit o vývoji estetických teorií. Svým dílem však významně zasáhl do české estetické historiografie, protože přijal myšlenku vývoje. Podle jeho mínění směřuje veškeré lidské snažení k humanitě (podobným způsobem přemýšlí mnohem později i M. Novák). Teprve v polovině 19. století se objevila potřeba zachytit dějiny české estetiky. Byla podmíněna úsilím o osamostatnění národní filozofie. Zastánci Herbarta - F. Čupr, J. Dastich a J. Durdík - se vraceli k estetickým myšlenkám Tomáše Štítného ze Štítného, kterého mylně pokládali za originálního myslitele a předchůdce formové estetiky. Ve spisech českých Herbartovců se ovšem neobjevují jen obrozenecké snahy, ale též určitý "kosmopolitismus", vědomí, že Herbartova filozofie je držitelkou pravdy (pro české filozofické myšlení sehrála Herbartova filozofie významnou úlohu po stránce terminologické). Jméno Štítného se stalo mezníkem v dějinách české estetiky. Významnou úlohu sehrálo v díle A. Krecara "Česká literatura aesthetická", které vychází z formalismu a za vrchol českého estetického myšlení označuje "Všeobecnou aesthetiku" J. Durdíka. Později, kdy byla...
Intermedialita znaků elektronické komunikace - Využití emotikonů jako nových výrazových prostředků
Basovníková, Eva ; Čechová, Alena (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intermedialita znaků elektronické komunikace: využití emotikonů jako nových výrazových prostředků nabízí mediální a sémiotický pohled na neverbální výrazový prostředek elektronické komunikace, jehož specifické vlastnosti se snaží odkrýt. Práce představuje emotikon nejen jako znak internetu, ale poukazuje na jeho intermediální rozměr, zřejmý v tištěných médiích. Předmět zkoumání je zasazen nejprve do širšího teoretického rámce, kde se čtenář seznamuje s charakterem internetového prostředí, získává přehled o mediálních a znakových koncepcích. V části praktické se poznatky uplatňují při rozboru jednotlivých ukázek, jež dokládají intermedialitu emotikonu. Znak je představen v časopise, komiksu, knize a reklamě, kde se na základě mediálních opozic internet - tisk objevují jednotící i rozdílné tendence v jeho fungování. Ukázky odhalují emotivní znak jako originální výrazový prostředek, avšak nejednou jako stereotypně užívaný mýtus. Na základě práce se čtenář dozvídá více o tomto komunikačním fenoménu, a může si snadněji vytvořit představu o základních principech fungování znaků v médiích.
Jihočeské divadlo - jako fenomén trávení volného času
ČECHOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce bylo seznámit s historií a strukturou Jihočeského divadla a především s jeho funkcí v návaznosti na volný čas dětí, mládeže a dospělých. Tento význam se prolíná jak výchovou ve volném čase a k volnému času, tak procesem socializace a přijímání kultury, do které se jedinec narodil. Spojitost volného času a umění je velmi významná. Obohacuje člověka ve všech směrech jeho vnímání a prožitků. Avšak i v tomto je zapotřebí výchovy ? naučit člověka vnímat a prožívat umění. Umění jako výtvarná, herecká a hudební oblast, to vše zahrnuje divadlo. Divadlo je jednou z nenásilných forem estetické výchovy a trávení volného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.