Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diskursy vedení porodu v českých internetových článcích
Tichá, Kristýna ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou diskursy vedení porodu. Orientuji se na povahu samotných diskursů a na podobu kontroverzí provázejících jejich střetávání v internetových českých článcích. Diskursy a jejich svár zkoumám jednak v článcích aktivních účastníků sporu a také v článcích nejpopulárnějšího webu určeného (budoucím) rodičům. Diskurs aktivně lékařsky vedeného porodu, který je dominantní v naší společnosti, pojímá porod jako nevyzpytatelný rizikový jev, který je nutné lékařsky vést vždy v nemocničním zařízení s personálním i materiálním zázemím pro řešení možných komplikací. Tento diskurs kritizuje porody vedené mimo nemocnice a jejich propagandu. Diskurs přirozeného porodu vnímá porod jako přirozenou součást života, která většinou probíhá bez komplikací, pokud je přítomen vyškolený odborník, který ovšem do přirozeného procesu porodu nezasahuje bez nutných lékařských důvodů. Za splnění určitých podmínek je vhodným místem pro porod i domov rodičky. Tímto diskursem jsou čtenáři upozorněni na nevhodnou rutinní péči v českých porodnicích, která je v rozporu s potřebami matky a dítěte, a na komplikace porodu, které vznikají v důsledku aktivního lékařského vedení porodu. Články populárního webu jsou ovlivněny především diskursem aktivně lékařsky vedeného porodu. Vyzývají těhotné ženy, aby při začátku...
Zkušenost genderových stereotypů na technických vysokých školách - případ vybraných fakult ČVUT Praha
Truong, Phuong Thi ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Cidlinská, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá genderovými stereotypy vyskytující se na technických vysokých školách. Jedná se o studijní obory, které jsou tradičně spojovány s muži. Studentky technických oborů tvoří na těchto školách menšinu a mohou se během studia setkávat s předsudečným jednáním ostatních studentů a učitelů kvůli jejich pohlaví. Kvalitativní metodou jsou zjišťovány, jaké konkrétní genderově stereotypní vzorce se vyskytují na fakultách ČVUT, které bylo vybráno jako typický zástupce technické vysoké školy. Dále se práce věnuje postoji studentek k těmto stereotypům a k majoritnímu mužskému kolektivu na těchto oborech. Bylo zjištěno, že ačkoliv se studenti a učitelé chovají k dívkám převážně vstřícně a pozitivně, stále u nich přetrvává stereotypní smýšlení o ženách jako méně technicky nadaných. Někteří tento předsudek dávají najevo ve svém chování. Pro studentky nejsou takové předsudky problémem. Během svého studia se s předpojatým jednáním setkaly, nepovažují to však za bariéru, která by se nedala překonat. Mnohdy se jedná o dívky, které si dobře rozumějí s chlapci, respektují, že technický obor je dominantou mužů a dle toho jednají. Tato práce podrobně mapuje studentské zkušenosti s genderovými stereotypy na technických vysokých školách a vnímání těchto předsudků studentkami.
Důvody vyjadřování úcty seniorům: respekt k hrdinům nebo soucit se slabými?
Terchová, Petra ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Čepelák, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá pojetím stáří a úctou k seniorům, jež během historie prošly výraznou proměnou, na základě níž kleslo postavení seniorů ve společnosti a do popředí se dostalo mládí. Hlavním cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu zjistit, jakými způsoby a z jakých důvodů je dnes seniorům vyjadřována úcta, přičemž je kladen důraz na pojetí úcty čtyřmi věkovými generacemi. Pozorování a rozhovory přinesly zjištění v podobě typologie seniorů a neseniorů, dvou forem úcty a čtyř důvodů projevování úcty, kdy těmi dvěma stěžejními důvody je vnímání seniorů jako slabých či jako hrdinů. Práce přináší rozpracování druhů a důvodů úcty, na základě čehož poskytuje určité nahlédnutí do vztahů a postojů mladších generací k seniorům. Mezi jednotlivými generacemi odhalila rozdíly ve způsobu projevování úcty a měla by také vést k nějakému zamyšlení nad mnohdy velkou propastí mezi těmito dvěma světy - mládím a stářím.
Kultura strachu: diskurzní analýza mediální kauzy Šluknovska
Tremčinský, Martin ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Kotlík, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá diskurzní analýzou mediální kauzy Šluknovsko, která vypukla v roce 2011. Zaměřuje se na konstrukci rizika vyplývajícího ze šluknovské krize, přičemž se opírá především o Beckovu teorii rizikové společnosti. Práce prostřednictvím analýzy novinových článků z podzimu 2011 ukazuje, jak je na základě lokální krize konstruováno celostátní resp. globální riziko spojené s etnickými menšinami. Zároveň práce ukazuje, jak v mediálním diskurzu dochází při konstrukci rizik k procesu tzv. glokalizace, kdy jsou lokálně ohraničené a specifické incidenty dány do souvislosti s nadnárodními procesy, aby tak vzniknul obraz globálního rizika. Dále tato práce na základě lokálních narativů, které jsou v kauze konstruovány, identifikuje aktéry, jež jsou podle medií zodpovědní za řešení celé krize a z ní plynoucích rizik. V závěru se pak autor zamýšlí nad možnými dopady, které takovýto rizikový diskurz může mít na státní politiku.
Stejná událost, různé reprezentace: Jak se liší zaujatost mediálních a účastnických popisů?
Pešková, Tereza ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Mitrenga, David (oponent)
Stejná událost, různé reprezentace: Jak se liší zaujatost mediálních a účastnických popisů? Abstrakt Hlavním tématem této práce je způsob reprezentace události pomocí dvou různých pohledů - mediální reprezentací na jedné straně a vyprávěním účastníků na straně druhé. Oba tyto způsoby zachycení události představují snahu o interpretaci skutečnosti, díky níž je jí přisuzován význam. Zatímco v případě médií hrají roli především faktory jako normativní požadavky, zpravodajské hodnoty či představa o publiku, na úrovni jedinců se uplatňují především různé strategie sebe-prezentace. Jelikož každého při interpretaci skutečností ovlivňuje jeho vlastní osobnost či jednání, existuje mnoho různých obrazů, které zobrazují každodenní realitu, kterou přijímáme. Je proto důležité, abychom si uvědomovali, jak jsou tyto reprezentace vytvářeny. Cílem vlastního výzkumu bylo prozkoumat oba tyto zdroje a popsat, jak se od sebe odlišují v případě reprezentace stejné události (konkrétně průvodu Prague Pride 2014). Záměrem bylo také zjistit, jak jsou oba druhy popisů různorodé a čím jsou podoby reprezentací ovlivňovány. Zjištění prezentují, na co se oba typy popisů zaměřovaly, jaká byla hlavní prezentovaná témata a v jakém kontextu událost představovaly. Pomocí těchto kontextů bylo možné definovat, jakým způsobem jsou oba typy...
Imerze ve videohrách: vztah hráče a avatara
Hejret, Vojtěch ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Práce se věnuje zatím málo prozkoumanému a koncepčně roztříštěnému tématu imerze ve videohrách. Imerze je poměrně komplexní přístup k jevu, že hráči jsou při dlouhodobém vystavení nějaké hře, jejím obsahem doslova pohlceni. V práci si nejdříve obecně přibližujeme dosavadní přístupy k výzkumu videoher a popisujeme základní dělení videoher podle žánrů a počtu hráčů. Následně vymezujeme vztah videoher k ostatním médiím. Dále si přibližujeme si dosavadní přístupy k tématu imerze. Ve vlastním výzkumu pak zkoumáme různé prvky, které mohou ovlivňovat míru imerze ve hrách. Na pozadí konceptu imerze se snažíme prozkoumat různé formy vztahu, který vzniká mezi hráčem a avatarem při hraní her. Za hlavní prvky ovlivňující navozování stavu imerze, a vzniku vztahu mezi hráčem a avatarem, tato diplomová práce považuje žánrová specifika her, jež určují základní herní mechanismy her. Dále jsou to rozdílné uživatelské strategie a motivace hraní her, příběh, vytváření avatara ve hře, hratelnost a s ní související audiovizuální zpracování.
Osobní prostor a sociální interakce v hromadné dopravě: případ meziměstského autobusu
Lexová, Aneta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje hromadné dopravě jako prostoru, ve kterém se odehrávají každodenní sociální interakce. Tuto problematiku sleduje na konkrétním případu meziměstského autobusu. Na sociální interakce cestujících v autobuse je pohlíženo jako na dramaturgické jednání aktérů ve specifickém sociálním prostředí. Cílem práce je popis sociálních interakcí a vymezování osobního prostoru v meziměstském autobusu. Práce je teoreticky ukotvena především pomocí děl Ervinga Goffmana. Zjištění v empirické části práce vycházejí z kvalitativního výzkumu. Data byla sebrána metodou zúčastněného pozorování cestujících v konkrétním typu meziměstského autobusu. Mezi hlavní závěry práce patří zjištění, že interakce v meziměstském autobuse probíhají pouze ve výjimečných případech, nebo při nástupu do autobusu a to pouze ve formě zdvořilostní otázky na volné místo. Lidé si i v tak stísněném prostoru, jaký je dán uspořádáním sedadel v autobusu, snaží vymezit si co nejvíce svůj osobní prostor. Používají k tomu především své tělo (sednou si na sedadlo v uličce), nebo předměty typu oblečení a zavazadel, které si položí na sedadlo vedle sebe. Dále práce popisuje reakce cestujících na nedostatečný interakční prostor. Nejčastěji lidé reagovali občanskou nevšímavostí doprovázenou nějakým zapojením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Becoming a Facebok User": Záhada (ne)opouštění facebooku
Dlouhá, Marie ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Facebook se v posledních letech stal významným komunikačním a interakčním médiem a sociálním fenoménem, který přitahuje pozornost zejména pro svoji širokou základnu uživatelů, vyvolává otázky bezpečí, "závislosti", identity a sebeprezentace. Práce Becoming a Facebook User (název je inspirován článkem Howarda Beckera) se zaměřuje především na problematiku (ne)opouštění - kvalitativními metodami zkoumá facebookovou "závislost". Prostřednictvím etnografických rozhovorů a analýzy založené na interakcionistickém přístupu Ervinga Goffmana, rozšířeného o myšlenky Joshuy Meyrowitze odhaluje facebookové uživatelství jako kariéru a nikoliv stav. Analýza jednotlivých etap uživatelství ukazuje na hlavní důvod "závislosti" - střední zónu - tedy místa, kde se střetávají různá publika, a které nabízí možnost kontaktu se širokým počtem osob z rozličných prostředí. Práce upozorňuje na to, že střední zóna poskytuje svému uživateli výhody, pokud zde dochází k efektivnímu managementu interakčních regionů, který má zabránit přehlcení, tj. nepřehlednosti. V rámci kariéry se uživatelé učí regiony spravovat, což znamená investice času a úsilí. Spolu s výhodami, které takto řízená střední zóna má, to má za důsledek, že se jen těžko opouští - tento princip je připodobněn k California Hotel efektu. Práce nabízí i možnou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.